Renderen mislukt

r.m.-versteeg schreef op 28.01.2020 om 18:01 uur

Hallo,

Ik werk met magix VdeLuxe `19 Gebruik een I7 met een geforce rtx 2070 kaart.

Ik heb een film gemonteerd van 2 1/2 uur. Probeer hem nu te renderen naar een MP4 bestand.

Hij moet er ongeveer een uur of 14 overdoen, maar hij is nu tijdens dat proces al 3x vastgelopen.

Het beeld beviest dan en hij doet helemaal niets meer. Ook geen foutmelding .

Dit de ene keer na 11 uur of de andere keer na 9 uur renderen.

Wie weet een oplossing?

Mvg,

Rob

Reacties

mi-bo schreef op 28.01.2020 om 18:12 uur

@r.m.-versteeg​​​​​​

Beste Rob.

U schrijft wel dat het mp4 moet worden ,maar niet wat voor bestanden het zijn.

Misschien iets meer informatie doet wonderen in vorm van een correcte oplossing

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 28.01.2020 om 18:31 uur

Hallo Rob,

Het renderen van 14 uur van een project van ca. 2 1/2 uur vindt ik wel erg lang. Hebt u het MainConcept geïnstalleerd en geactiveerd en ook het vinkje gezet bij Videoeffecten op de GPU berekenen? Ik zou dit eens doen, aangezien u een Nvidia Geforce RTX 2070 videokaart hebt.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.01.2020, 18:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

r.m.-versteeg schreef op 28.01.2020 om 18:41 uur

Hallo Michael, Ik bedoel Mpeg4 voor het opslaan. (of is dat hetzelfde als MP4)

En bedoel je met bestanden, de bestanden van de camera`s waar ik mee gefilmd hebt. Ik film namelijk met verschillende camera`s. Maar heb vaker een film gerenderd met deze camera`s en had toen geen problemen.

r.m.-versteeg schreef op 28.01.2020 om 18:52 uur

Hallo Bol,

De eerste foto waar codecs staat, dat vakje heb ik niet, en de tweede foto waar mpeg4 export staat, waar kan ik dit vakje vinden?

r.m.-versteeg schreef op 28.01.2020 om 18:55 uur

Hallo Rob,

Het renderen van 14 uur van een project van ca. 2 1/2 uur vindt ik wel erg lang. Hebt u het MainConcept geïnstalleerd en geactiveerd en ook het vinkje gezet bij Videoeffecten op de GPU berekenen? Ik zou dit eens doen, aangezien u een Nvidia Geforce RTX 2070 videokaart hebt.

Groet,

Rob

r.m.-versteeg schreef op 28.01.2020 om 18:57 uur

Hallo Bol,

de eerste foto waar codecs staat, dit vakje staat niet bij mij, en de tweede foto waar mpeg4 staat, waar kan ik dit vinden?

Bol schreef op 28.01.2020 om 19:12 uur

Hallo Rob,

Ga naar: hulp / extra inhoud installeren en installeer dan het MainConcept.

Sluit VDL en start deze weer op en klik op "Y" en klik op het tabblad Import/ Export. Zet het de codecs van Standaard op MainConcept.

Om het vinkje te kunnen zetten bij Videoeffecten op GPU berekenen.

Ga naar:

zet het vinkje

Als deze is gezet, dan geldt dit voor alle manieren van exporteren. Dit geld ook als u exporteer via het pijltje rechtsboven.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 28.01.2020 om 19:30 uur

@r.m.-versteeg

Beste Rob.

Dank voor Uw Feedback.

Als U MAGIX vdl 2019 classic heeft is optie mainconcept er niet.zitten er geen openstukken tussen de projecten misschien bewust er tussen gelaten.

Een optie ga naar bestand exporteren video als magix video hier kan ook 1920:1080 worden ingevuld dan wordt er een mvp van gemaakt dit (mvp)kan later op de tijdlijn worden gezet en als mp4 worden geëxporteerd naar externe schijf.

Sc6

Michael

r.m.-versteeg schreef op 28.01.2020 om 19:46 uur

Dank je Michael,

Ik zal je idee gaan proberen.

Mvg,

Rob