Renderen met veel geheugen of snel geheugen...??

JanSpijk schreef op 28.03.2015 om 14:44 uur

Wat helpt om het renderen in Magix VDL 2015+ sneller te laten verlopen; méér RAM (xGB) of snéller RAM (xxMHz)...?

Alle op het forum vermeldde 'trucjes' c.q. instellingen heb ik toegepast (op MainConcept na, dat zag ik pas net) maar een film met ACVHD (.MTS) i.c.m. diverse formaten foto's, muziek en effecten en menu van ca. 2:45 uur naar Blu-ray ISO branden heeft ongeveer 22 á 24 uur geduurd...kan dat nou niet sneller...??

Ik heb een HP-Desktop met 8GB RAM, Win7 (64bit) NVIDIA GTX 650 mét CUDA én een SSD (250G) waar Win7 en VDL2015+ op geinstalleerd is. Ook het project (films) proxy en de Blu-ray ISO heb ik naar de SSD laten opslaan.

Al vast bedankt voor de reactie(s)...

JanSpijk

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 28.03.2015 om 15:13 uur

Hallo Jan,

Als je het Mainconcept gebruikt, dan word de tijd van het branden aanzienlijk inkort. Ik heb ook het format op H2.64 gezet. Kijk in de handleiding van de afspeelapparatuur of deze H2.64 ondersteund. zie afbeelding

Succes,

Rob

JanSpijk schreef op 28.03.2015 om 15:41 uur

Dank voor de reactie Rob...

Mijn Blu-ray speler ondersteund H.264. In Magix heb ik dat ook 'aan' gezet.

Zoals gezegd, het MainConcept stond op Standaard en heb ik nu veranderd maar nog niet uitgeprobeerd.

Zal ik binnenkort nog eens doen (met een ander project).

Maar weet je ook het antwoord op de eigenlijke vraag: Méér RAM of Snéller RAM wat is 'beter' voor Magix...?

Voormalige gebruiker schreef op 28.03.2015 om 16:08 uur

Hallo Jan,

Het antwoord op het RAM geheugen moet ik je schuldig blijven. Je zou deze vraag het beste kunnen stellen in een goede computerzaak. Jij hebt een SSD schijf, ik heb nog een HD-schijf SATA III 7200RPM. De opslagmedia is meestal de bottleneck. Heb al eens gekeken naar de Windows Prestatie-index? Bij mij staat deze op 5,9 

Klik voor tekst en uitleg op "Wat houden deze cijfers in?"

Succes,

Rob

JanSpijk schreef op 28.03.2015 om 16:36 uur

Rob, bij mij staat die ook op 5,9 (de rest onderdelen op 7,4) maar waarschijnlijk omdat mijn oude HDD ook nog in m'n PC zit en de oude Win7 partitie heeft. Weet eerlijk gezegd niet hoe ik deze er uit kan halen want ik gebruik Win7 op m'n SSD met volle tevredenheid net als al mijn programma's die ik op SSD w.o. Magix laat draaien.

Magix werkt ook als een 'tierelier' alleen het (ISO) HD branden c.q. renderen dus niet en ook het voor- of preview-renderen kost relatief veel tijd. 

Maar zoals gezegd wellicht dat MainConcept aanzetten gaat helpen, daarnaast heb ik zojuist 2x4GB extra RAM besteld. Ikk laat het t.z.t. wel weten.

Bedankt voor het meedenken zover.

JanSpijk schreef op 04.04.2015 om 18:10 uur

Na de uitbreiding met de 2x 4GB RAM geheugen kreeg ik de ene BSOD (Blue Screen) na de andere met 'vage' fout meldingen. In het verleden ook een periode gehad. Zelfs nadat ik het nieuwe RAM geheugen er weer uit had gehaald toch nog steeds BSOD's.

Nu maar besloten m'n hele PC te laten upgraden met een nieuw Moederbord, Processor en extra RAM.

A.s. dinsdag breng ik hem weg en hoop hem met een paar dagen weer terug te hebben om hopenlijk probleemloos en veel sneller met Magix VDL te werken én te renderen...

Laat het t.z.t. wel weten..