reklame verwijderen

kanarya10 schreef op 21.08.2012 om 18:09 uur

nog maals mijn vraag laten we zeggen ik heb een film mpeg2ts van 120 minuten ik zet hem in de tijd lijn

ik heb alle reklame verwijdert hou ik 90 minuten over, mijn vraag is hier ik encodeer de film naar

avchd dat duurt ruim 4 uur vraag is moet ik hele film encoderen zo dat ik zonder reklame film naar mijn media

speler kan downloaden of is er een andere optie ik zou ook genoegen nemen met de orijinele film formaat mpeg2ts maar zonder reklame

Reacties

bobbiaan schreef op 21.08.2012 om 20:29 uur

Beste........,

Wat voor PC werkt u mee want de bestanden zijn van een kwaliteit waar heeeeeeeel    veeel rekenwerk voor moet gebeuren. Het zal niet anders gaan als wat je ervaring nu is.

Suc6

Bobbiaan

kanarya10 schreef op 21.08.2012 om 21:52 uur

k heb windows 7 hij kan hd en blu ray bijna alle hoogste video bestand aan

films die ik van de tv heb opgenomen mpeg2ts breng ik naar de pc via ftp server en daarna wil ik de reclame er uit halen moet de hele film encoderen om van de reklame af te komen

bobbiaan schreef op 21.08.2012 om 22:04 uur

Ja windows 7 zegt niet zo veel wat  voor Processor heeft de PC welke videokaart zit er in en hoeveel geheugen werkt de PC en de videokaart mee?

Ja helaas staat op de tijdlijn niet de film maar computer bestanden die aangeven wat wel en niet gebruikt moet worden. Op deze manier gaan de reclame blokken er uit.

Bobbiaan

Voormalige gebruiker schreef op 21.08.2012 om 22:28 uur

Hallo Kanarya,

Ik neem ook programma's op met mijn HUMAX recorder. Het bestand haal ik via de ftp server naar mijn pc. Daarna sleep ik het filmbestand naar de tijdlijn van Magix. Daar verwijder ik handmatig de reclames en voeg de twee bestanden weer samen met een overgang. Wanneer ik daarmee klaar ben,  exporteer ik het naar het gewenste filmformat die mijn media speler aankan. Dit werkt snel en efficient.

succes

Robvro1    

kanarya10 schreef op 21.08.2012 om 22:29 uur

processor intel(r)core(tm) i 7 cpu  860   2.80 ghz

geheugen  8gb

videokaart nvidia

64 bits

bobbiaan schreef op 21.08.2012 om 22:32 uur

Ok duidelijk een PC met voldoende kracht. Ik ben benieuwd of het advies van Rob verbetering geeft wat betreft de tijd benodigd om te renderen.

B

kanarya10 schreef op 21.08.2012 om 22:40 uur

is het normaal dat een film van 90 minuten encoderen naar avchd ruim 4 uur duurt

is het niet mogelijk na de het verwijderen reklame zonder encoderen film opslaan op computer

want de film die ik bewerk is hd mpeg2ts bestand van humax eigenlijk hoef ik niet encoderen naar avchd

alleen maar reklame verwijderen

Cinecor schreef op 22.08.2012 om 10:06 uur

is het normaal dat een film van 90 minuten encoderen naar avchd ruim 4 uur duurt

is het niet mogelijk na de het verwijderen reklame zonder encoderen film opslaan op computer

want de film die ik bewerk is hd mpeg2ts bestand van humax eigenlijk hoef ik niet encoderen naar avchd

alleen maar reklame verwijderen

Magix VideodeLuxe is NLEsoftware. Dit "gereedschap" is gemaakt om films te monteren, hoofdzakelijk van eigen opnamen. In Magix maak je dan een filmproject, waarin de aanwijzingen staan hoe het bronmateriaal zich dient te gedragen. Dat filmprject is dus geen film op zich. "Het verwijderen van reclame" uit een (illegaal?) gedownloade film is dus feitelijk niets anders dan in de montage een deel uit een filmPROJECT verwijderen. Het oorspronkelijke bestand op de pc blijft ongewijzigd. Pas als je het project exporteeert komt de gemonteerde film tot stand. Dat exporteren kan in diverse formaten, waardoor er geëncodeerd moet worden. De tijd die daarmee gemoeid is hangt in hoofdzaak af van de kwaliteit van de pc, maar ook de aard van de bewerking is van invloed.

Voormalige gebruiker schreef op 22.08.2012 om 12:10 uur

Hallo Kanarya,

Mijn configuratie is: processor intel(r)core(tm) i 7-2600  cpu  @   3,40 ghz ; geheugen 8gb; NVIDIA GeForce GTX 460.

Ik moet hier nog bij opmerken dat MAGIX een 32bits programma is en zal daarom maar maximaal 4gb geheugen gebruiken. Ik hoop dat Magix snel met een 64bits versie komt, zodat al het geheugen kan worden aangesproken.

Wanneer je in MAGIX de film als Bluray wegschrijft (H.264) duurt dit  30minuten ca. 55min. in MPEG-2 duurt dit ca. 30min.  Wanneer je de film exporteer als Mpeg duur 30min film ca. 14 min. Dit heb ik uitgeprobeerd. Dus het antwoordt op jou vraag is Als de 90 minuten als m2ts (Bluray) wegschrijft zou het bij H.264 ca. drie uur en bij MPEG-2   90 minuten kunnen duren. Uitproberen is mijn devies. Ik wens je veel succes. 

Even terug komen op mijn opnames vanaf mijn HUMAX, ik neem via de guide op. Ik heb niet alleen de reclame maar ook 10 minuten aan het begin en eind mee opgenomen, die moet ik ook  verwijderen. Omdat je in magix niet het bronbestand bewerkt, moet deze opnieuw net als je eigenflim moet uitvoeren naar welk bestandformat dan ook. (Bluray, Mpeg, AVI.)  Alleen ik doe dit als H.264 dan. De opmerking Cinecor in praktijk gebracht en als MPEG-2 weggeschreven, dit gaat twee keer zo sneller. Bedankt Cinecor.

Voor eigengebruik mag je van een CD of DVD een kopie maken, mits je het orginele ook heeft. Volgens mij is er in de wet nog niets geregeld voor het opnemen van de TV of Radio. Wel is het zo dat wanneer je deze in het openbaar vertoon of  verhandelt dan ben je strafbaar.

gr. 

Robvroe1