Reisanimatie: andere layout routekaart

johanvandermeer schreef op 26.12.2012 om 23:26 uur

Met mijn VDLmx+/VDL2013+ beschik ik over de mogelijkheid om een reisanimatie te maken. Nadat ik via de assistent deze keuze opstart, kom ik uit op een redelijk kleurloze landkaart. Hiermee kan ik met een autootje of een vliegtuig de afgelegde route tijdens mijn vakantie toevoegen aan mijn film. Ik zag echter in één van de lesvideo's van Fred een mooie globe in een sprekende kleur voorbij komen waarbij het vliegtuigje over een draaiende aardbol gaat. Zeker met verre reizen ziet dat er veel aansprekender uit dan een vliegtuigje over zo'n kleurloze landkaart.

M.a.w.: heeft iemand een tip hoe je verschillende - laat ik het maar noemen - landkaartprofielen kunt vinden, inladen en vervolgens gebruiken?

Zodra ik even tijd heb, duik achter de montagetafel om videoclips te bewerken. Ik wil dat ook graag met geluiden op niveau brengen: het liefst vanuit de opname; soms zijn aanvullende of ondersteunende geluiden nodig. Ik verzamel ook rechtenvrije muziek om mijn clips te verlevendigen.

Reacties

magixagent schreef op 27.12.2012 om 10:43 uur

Beste,

dit heeft hij met Vasco da Gama gemaakt van MotiosStudios,

succes met het mooie MAGIX product.

lucky_me schreef op 27.12.2012 om 13:02 uur

http://www.magix.info/nl/itineraire-anime.online-training.426581.html

Hallo

een vliegtuigje over een draaiende wereldbol durf ik niet onmiddelijk beweren. Bovenstaande link toont dat er wel meer mogelijk is dan op het eerste zicht gedacht. filmpje + uitleg op pdf. Gemaakt door een super ervaren amateur uit frankrijk, dus in het frans. Mijn schoolfrans volstaat om het te begrijpen, het kan dus niet zo moeilijk zijn.

mvg

Luc

Cinecor schreef op 27.12.2012 om 13:42 uur

http://www.magix.info/nl/itineraire-anime.online-training.426581.html

Hallo

een vliegtuigje over een draaiende wereldbol durf ik niet onmiddelijk beweren. Bovenstaande link toont dat er wel meer mogelijk is dan op het eerste zicht gedacht. filmpje + uitleg op pdf. Gemaakt door een super ervaren amateur uit frankrijk, dus in het frans. Mijn schoolfrans volstaat om het te begrijpen, het kan dus niet zo moeilijk zijn.

mvg

Luc

Dat lijntjes trekken over een landkaart met aan het lijntje een poppetje of autootje gekoppeld is eigenlijk al lang niet meer zo origineel. Dat komt omdat het "standaard" oplossingen betreft. Veel creatiever is het om zelf iets in de film te bedenken om de kijker te informeren over de locatie.