Regelmatige crashes Video Deluxe 2016 Premium (tijdens Autosave?)

vkic schreef op 21.03.2018 om 17:00 uur

Ik heb sinds kort dat Video Deluxe 2016 Premium vaak crasht, voor 3/4 overigens als ik het een tijdje ongebruikt heb openstaan op een project, dus vermoedelijk tijdens de auto save.

Twee dingen zijn anders ten opzichte van eerdere montages waar dat vrijwel nooit gebeurde:

1 een update naar W10 Creators (niet Fall Creators; ik blokkeer Windows Updates gewoonlijk zo lang mogelijk) en

2 de meeste vorige video's waren 1 of een paar grote scenes waar ik uit knipte (afkomstig van een Mini DV camera) en dit project zijn veel korte scenes afkomstig uit een digitale fotocamera. De programma-update naar 15.0.0.114 (UPD3) die ik hierna draaide bracht daar geen verandering in.

Herkent iemand dit probleem?

Dick

Reacties

mi-bo schreef op 21.03.2018 om 20:27 uur

Dick,

Ik herken het probleem niet, maar een suggestie, zijn de koel( ventilatie ) poorten niet verstopt, dit moet regelmatig schoon gemaakt worden i.v.m koeling,

Groeten

Michael

Bol schreef op 21.03.2018 om 23:17 uur

Hallo Dick,

Voor zover ik het nu kan beoordelen hebben, hebben de crashen niets te maken met wat je onder de punten 1 en 2 beschrijft. Ik vermoed zelf dat bepaalde instelling niet goed staan. Wat ik u adviseer is: "Ga naar Bestand / instellingen / programma instellingen terugzetten op standaardwaarde".

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 22.03.2018 om 15:22 uur

Hallo Dick,

Als met mijn bovenstaande advies het probleem nog niet is opgelost, kunt u, voor dat u VDL 2016 geheel opnieuw installeert, het volgende kunnen doen. Uit ervaring weet ik, dat bij het terugzetten naar de standaardwaarde niet alle persoonlijke instelling worden verwijderd uit het videodeluxe.ini bestand.

Ga naar: C:\gebruikers \ gebruikersnaam \AppData \ Roaming \MAGIX \ Videodeluxe22_premium \ videodeluxe.ini.

Verwijdert nu het videodeluxe.ini. Dit bestand wordt bij het opstarten van VDL 2016 automatisch weer aangemaakt.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

vkic schreef op 06.04.2018 om 20:42 uur

Beste Rob, Michael,

Bedankt voor de suggesties. De PC is netjes schoon, die gaat regelmatig even open om het stof weg te halen. Een herinstallatie probeer ik altijd te voorkomen, het kost te veel tijd om alles weer te installeren en te registreren (New Blue Titles, ProDad Mercalli V4) en levert vaak weer andere problemen op, iets wat je ooit werkend hebt gekregen maar niet meer weet hoe en wat na herinstallatie dan niet meer werkt.

Als het nog veel vaker gebeurd moet het maar.

Dick

Bol schreef op 06.04.2018 om 21:55 uur

Hallo Dick,

Heb je het videodeluxe.ini nog verwijderd, zoals ik heb beschreven? Zo ja, wat was het resultaat?

Als u VDL 2016 opnieuw installeer hoef je New Blue en ProDad Mercalli V4 niet op nieuw te installeren, omdat deze programma's apart geïnstalleerd zijn.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.04.2018, 22:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-