Project opent voor 90 % en dan de melding 'grafische gegevens worden berekend'

tems schreef op 30.01.2012 om 01:46 uur

Video deluxe MX Premium, i7 quadcore, 1GB grafische kaart enz. Ben een project aan het opbouwen waarbij nogal wat kleine fragementjes inzitten en waarbij beelden via chorma keying over de originelen fragmentjes worden gelegd, met aanpassing van size en positie, uitsnede, enz. Daarnaast gebruik ik zowat alles wat er uit MX te halen is wat tot hier toe redelijk goed verloopt. Meestal als ik wil verder werken en het project open, krijg ik bovenstaande vermelding en na een minuutje of 2 is hij er door. Vandaag echter lukt het niet meer. Na een uur 2 stond het spul nog steeds te hikken op 90 % en zie je die balk onderaan wel steeds vorderen maar hij begint steeds opnieuw. Aangezien in de publiciteit een en ander over het geheugen gebruik van de GUI stond ben ik die even gaan monitoren waaruit blijkt dat die helemaal niets staat te doen. Met deze melding zou je kunnen verwachten dat de GUI aangesproken wordt, maar niets is minder waar. Amper 1% load voor alles wat op mijn pc draait.

Concreet:

1. Hoe krijg ik het project terug open? Heb alle tussentijdse backups ook al proberen te openen maar dat lukt niet.

2. Het gebruik van het geheugen van de grafische kaart is dit een fabeltje?

---------------------------

14.02.12

Hoe krijg ik het project terug open?

-VOB file in andere directory geplaatst

-Project geopend en fout bij openen van VOB bestand genegeerd

-VOB file teruggeplaatst in oorspronkelijke directory

-VOB file terug verknipt. Enkel de liedjes van K3 waar mijn kleindochters op meegedanst hebben voor en op een groene doek overgehouden.

-Markeringen geplaatst nadat alles terug synchroon met mijn opnames was

-De verknipte VOB stukken als takes opgeslagen.

-Project voor de veiligheid onder andere naam opgeslagen.

-Zo kon ik verder door elke dag de take terug te plaatsen waar ik aan het werken was.

-Dagelijks ook VOB file verplaatsen, openen enz enz. Leuk is anders maar uiteindelijk kom ik wel tot het gewenste resulaat. Vermoedelijk is het verknippen in scenes van een liedje (kan tussen de 40 tot 100 scenes bevatten) een van de boosdoeners. Snap wel dat dit veel rekenkracht vereist maar ik verwacht van een programma dat het aangeeft wanneer je tegen limieten gaat aanlopen. Nu zat ik met het probleem en wat is dan de oplossing? Dan blijf je wel een beetje in de kou staan. Je kan dan eigenlijk alleen maar op je eigen vindingrijkheid rekenen. Het programma op zich vind ik vrij intuitief bruikbaar voor een amateur zoals ik. Een beetje meer ondersteuning door warnings zou al heel wat problemen vermijden.

-Wanneer een liedje in scenes gehakt is en het project opslaat krijg je het project niet meer open. Met de VOB opgeslagen takes kan je het project openen als je een 45 minuten geduld hebt. Het project (ongeveer 40 minuten) renderen en branden gaat rond een 60 minuten zitten. Heb ik allemaal zitten uitproberen alvorens verder te gaan aangezien het nogal een tijdrovend werkje was en niet graag verderop tegen iets anders zou aanlopen. Het resultaat zie ik binnenkort als mijn kleindochters zichzelf gaan zien dansen met K3. Zij weten nog niet waarom ik gefilmd heb met een groene doek, dat kan je uiteraard maar 1 keer maar het verrassingeffect levert wellicht alweer mooie beelden op, veel leute en een mooi souvenir voor hen.

Het gebruik van het geheugen van de grafische kaart is dit een fabeltje?

Ben ook even op zoek gegaan op internet over het gebruik van de grafische kaart wat toch het verkoopsargument was voor deze versie. Helaas lijkt het een beetje op waspoeder reclame tenzij iemand volgend artikel kan weerleggen.http://www.dvscene.nl/videosoftware/magix-video-deluxe-mx-premium/review-magix-video-deluxe-mx.html. Het is een beetje spijtig dat alleen eenvoudige montage gebruik zou maken van de grafische kaart, dan heb je dit programma niet nodig. Er zijn genoeg gratis alternatieven voor eenvoudige montage. Door dat ik een nieuwe computer had aangeschaft gaat alles x keer sneller maar niet door het gebruik van het geheugen van de grafische kaart. Is wel jammer dat de beperking van het gebruik niet in de reclame terug te vinden is tenzij het ergens in heel kleine lettertjes staat. Mocht iemand weten hoe je het geheugen van de kaart toch kan laten meedraaien hoor ik het graag.

Hugo

Reacties

bobbiaan schreef op 30.01.2012 om 11:00 uur

Beste tems,

 

U geeft het zelf al aan dat je in het project heel veel gebruik maakt van de mogelijkheden die in het programma zitten. U zal in het laatste bewerken iets hebben toe willen passen waar de PC in vast loopt met wat u zelf al aangeeft het reken werk.Zijn er backups gemaakt die standdaard op 10 minuten staat na het installeren van het programma? Zoek die op en neem het laagste getal dat is aangemaakt. Het wordt als volgt weggeschreven:Naam project_BAC0.MV_ .

Verder adviseer ik u om niet teveel van deze bewerkingen op de tijdlijn te zetten. Schrijf regelmatig een deel van je project weg door te exporteren naar de harde schijf. Je kan dan later in een nieuw project de deel filmpjes ophalen en het totaal dan af maken.

Succes

Bobbiaan

Cinecor schreef op 30.01.2012 om 15:59 uur

Ik lees:

Verder adviseer ik u om niet teveel van deze bewerkingen op de tijdlijn te zetten. Schrijf regelmatig een deel van je project weg door te exporteren naar de harde schijf. Je kan dan later in een nieuw project de deel filmpjes ophalen en het totaal dan af maken.

Dat is natuurlijk geen film editen! Dat zijn noodmaatregelen!

As de pc voldoet aan de minimale eisen die Magix opgeeft zal je een film moeten kunnen editen met het gebruik van ALLE mogelijkheden die desoftware biedt. Anders deugt die opgave van minimale systeemeisen niet! Waar zijn anders de grenzen?