Project gebrand op 2 DVD's geeft 1 filmhoofdstuk maar gedeeltelijk weer op DVD-speler.

acompagne schreef op 27.11.2011 om 22:35 uur

Al veel info gelezen op magix.info, maar mijn probleempje ben ik nog niet tegengekomen.
Ik werk met VDL 17 Plus en W7

Ik heb een project (1 uur en 34 minuten) met daarin een aantal films (3 weekse cruise). Van alle films in het project is een Magix Video gemaakt, die achter elkaar zijn gezet op de tijdlijn en zo gesaved. Dat geheel probeer ik te laten branden.
Elke film heeft aan het begin een hoofdstukmarker en soms nog andere als dat in die betreffende film nodig is. DVD-menu's met Magix gemaakt aan de hand van de hoofdstukken (submenu's werken dan niet). Het project is te groot voor 1 DVD (kwaliteit 14, bitrate >8000). Ik heb Magix toegestaan meerdere (2) DVD's (DVD-RW om te testen) te gebruiken. Op DVD-1 is van de laatse film maar enkele seconden te zien. Op DVD-2 gaat die film niet verder, de overige films wel. Ik mis dus 1 film

Wat gaat er mis? Wat doe ik verkeerd?

Ik heb op het DVD-menu de titel aangepast (Magix neemt namelijk automatisch de filenaam over). Op DVD-1 is die aangepaste titel in orde, op DVD-2 echter niet. Waarom niet?

Met Magix kan veel en wat er op de DVD staat is echt top, maar met het branden ben ik al een tijdje aan het worstelen .

Reacties

mi-bo schreef op 28.11.2011 om 16:56 uur

Beste 1 uur en 34 minuten moet op een dvd passen,in plaats van 2 dvd's maken kunt u ook de bitrade aan laten passen

waarom gebruikt u geen dual-layer als U toch de hoogste kwaliteit wilt hebben

gr

acompagne schreef op 28.11.2011 om 21:28 uur

Dank voor het snelle antwoord . Bitrate had ik in eerste instantie al aangepast (kwaliteit op 10 laten staan), zodat gehele project op 1 DVD pastte, maar dan is de kwaliteit echt belabberd.


Dual layer. Tja, ik ben een beginner en heb geen idee of mijn LG GH22LS50 dat kan. En daar zal je dan ook wel speciale DVD's voor nodig hebben, toch? Maar eens gaan Googlen.
Al gevonden: dat kan ie en daar heb je dus aparte DVD+-DL voor nodig. Al doende leert men

Maar waarom bandt Magix de beide DVD's niet gewoon? De software stelt het zelf voor?