Project exporteren met 60Hz. beeld frequentie in Photostory 2024

L-Bloemendaal schreef op 30.01.2024 om 17:39 uur

De video opnames van mijn Samsung S21 telefoon zijn 60Hz. Photostory 2024 exporteert standaard met 25 Hz. Wanneer ik een video in het project gebruik geeft dit frequentie verschil een schokkerig beeld. In de telefoon is de opname frequentie niet in te stellen dus zou ik het in Photostory moeten doen.

Is dit mogelijk???

Reacties

Bol schreef op 30.01.2024 om 19:33 uur

@L-Bloemendaal

Hallo L Bloemendaal,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Doe het volgende om als 60HZ te exporteren:

  • ga naar: Bestand / Exporteren / Video als MPEG-4
  • zet een vinkje bij: Alle weergeven
  • kies uw voorkeursinstelling

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

L-Bloemendaal schreef op 30.01.2024 om 21:11 uur

Beste Rob,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het programma net gekocht en ben nog aan het experimenteren. Ik heb gedaan wat je aanbevolen hebt. Dan is inderdaad het schokken weg maar ook de resolutie is alleen nog maar HD (1920x1080).

Dat is de maximale resolutie die ik kiezen kan in de tabel. Dat is jammer omdat ik UHD (3840x2160) materiaal heb.

Heb je misschien nog andere ideeën?

Bol schreef op 30.01.2024 om 22:07 uur

@L-Bloemendaal

Beste Bloemendaal,

Die is er zeker. U moet dan uit lijst de resolutie MP4 UtraHD 3840x2160 59.94p kiezen

Succes,

Rob
forum moderator

Aanvulling: 30-01-2024 om 22:11uur

Als u opstart, zet dan ook eens vinkje bij: 4k/UHD-resolutie

Laatst gewijzigd door Bol op 30.01.2024, 22:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

L-Bloemendaal schreef op 30.01.2024 om 23:42 uur

Beste Rob,

Ik schaam me een beetje😚

Ik had bij het opstarten van het project geen UHD gekozen. Heel hartelijk bedankt voor je hulp. Ik heb in het verleden al mijn vakantie films met Adobe Premiere gemaakt. Maar dat is met veel foto's nogal omslachtig. Daarom wilde ik Photostory daarvoor gebruiken. Nogmaals hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Bert

Bol schreef op 31.01.2024 om 09:47 uur

@L-Bloemendaal

Hallo Bert,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Als u meer wilt weten over Photostory Deluxe 2024 download dan eens de Gebruiksaanwijzing (PDF). Succes met het maken van uw slideshows,

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

L-Bloemendaal schreef op 01.02.2024 om 17:44 uur

Beste Rob,

Na al het proberen heb ik heel wat projecten staan.

Kan ik een project wissen?

Alleen bij de sneltoetsen heb ik Alt + Shift + O gevonden voor Project wissen.

Ik kan alleen niet vinden wanneer ik dat kan gebruiken.

Ook de opruimwizzard doet eigenlijk niet wat ik wil.

Ik wil een heel project in één keer kunnen verwijderen.

Mocht U het vervelend vinden dat ik U benader laat me dat dan weten s.v.p.

Met vriendelijke groet,

Bert

Bol schreef op 01.02.2024 om 18:19 uur

@L-Bloemendaal

Hallo Bert,

U mag mij te allen tijde benaderen als u vragen hebt.

U mag / kunt altijd de MPH / MVP projectenbestanden wissen. Alleen waarom? MPH / MVP projectbestanden bestaan alleen maar uit verwijzingen en bevat geen fysieke bestanden. Zelf save ik de MPH / MVP projectbestanden altijd in de map waarin ook de de gebruikte filmfragmenten staan. De back-up bestanden met de naam_BAKX.MP_ worden dan ook hier in opgeslagen. U mag / kunt deze zonder problemen verwijderen.

Voorbeeld MVP projectbestanden

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 01.02.2024, 18:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.02.2024 om 18:35 uur

@L-Bloemendaal

Hallo Bert,

...Alleen bij de sneltoetsen heb ik Alt + Shift + O gevonden voor Project wissen....

Ik ken de Alt + Shift + O niet, wel shift+I (opruimassistent...)

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.02.2024, 18:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

L-Bloemendaal schreef op 04.02.2024 om 12:42 uur

Sorry voor het late antwoord.

Ik heb in het verleden gewerkt met het programma uit 2014 en naar mijn gevoel was dat lang niet zo complex.

Ik zal dus serieus moeten gaan studeren op de handleiding.

Met vriendelijke groet en bedankt voor de hulp,

Bert

Bol schreef op 04.02.2024 om 15:23 uur

@L-Bloemendaal

Hallo Bert,

De lay-out van Photostory Deluxe 2024 is ten opzichte van Photostory Deluxe 2014 behoorlijk aangepast naar deze tijd. Succes met het doornemen van de handleiding.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Gerard-Hosten schreef op 09.06.2024 om 13:49 uur

Hallo

Ik heb ook een soortgelijke probleem ,ik heb 2 verschillende video opnames in MP4 die door 2 verschillende smartphones werden opgenomen ,die van mij kan ik verwerken met video de Luxe 2024 Premium maar voor die van mijn vriend heb ik alleen geluid ,op mijn PC spelen ze alle 2 normaal af.

Wat kan hier de oorzaak zijn?

Gerard

Bol schreef op 09.06.2024 om 14:19 uur

@Gerard-Hosten

Hallo Gerard,

In een van uw eerdere topics zag ik, dat u een videokaart VIDIA Geforce 9800GT hebt. Als dat zo is, dan ondersteunt uw Videokaart waarschijnlijk niet de Hardware-versnelling.

Zie eens deze link: Geen beeld, wel geluid in Video Deluxe 2022 en hoger / Video Pro X (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

PS. Hierbij verzoek ik u om bij een volgende keer een eigenbijdrage aan te maken. Zie: Hoe maak ik een Nieuw Bijdrage / Topic aan. (magix.info) Bij voorbaat dank.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-