Programma loopt vast bij importeren video fragmenten

Jeroen-Middag schreef op 28.07.2023 om 12:27 uur

Bij het importeren van video fragmenten loopt het programma vast. Dit gebeurd als ik vanaf de camcorder de fragmenten importeer (alles selecteren en importeren), maar ook als ik alle video fragmenten op de HD van de PC zet en dan importeer. Als ik dit in delen doe lukt de eerste keer c.a. 50 fragmenten, daarna c.a. 30, 20 , 10 ect.

Al ik bij het importeren mijn pc monitor met AIDA64 zie ik dat er slechts een deel van de totale capaciteit van het RAM geheugen wordt gebruikt.

Mijn PC draaid op Win 10, 16 gig ram geheugen, ASUS Sabretooth moederboard en AMD Octacore FX 8350, videokaart Nvidia GTX 970.

Omdat het programma geheel vastloopt zonder foutmelding is niet herleidbaar waar dit probleem aan ligt.

Graag zou ik hulp hierbij willen.

gr. Jeroen.

Reacties

Bol schreef op 28.07.2023 om 13:16 uur

@Jeroen-Middag

Hallo Jeroen

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Ervan uitgaande dat u werkt met Video Deluxe 2023, dan zou u eerst kunnen proberen om Video Deluxe terug te zetten op de standaardwaarden. Ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling: 28-07-2023 om 13:25 uur

Zijn uw videokaartdrivers wel up-to-date? Kijk een op deze site: Official Drivers | NVIDIA

Laatst gewijzigd door Bol op 28.07.2023, 13:25, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jeroen-Middag schreef op 11.08.2024 om 15:28 uur

Vorig jaar heb ik uiteindelijk handmatig beeldje voor beeldje geïmporteerd. (toen waren het er c.a. 260). helaas heb ik nog steeds dit probleem. de videokaart is up to date. deze update ik standaard bij iedere nieuwe versie.

Bij het importeren laden de video bestander echter tot een bepaald percentage (ene keer 40% andere keer 7% (random)).

Bol schreef op 11.08.2024 om 18:30 uur

@Jeroen-Middag

Hallo Jeroen,

Drivers voor u computer moet uzelf in de meeste gevallen handmatig updaten. Zelf kijk ik regelmatig (eenmaal per veertien dagen) of mijn Inteldrivers, videokaartdrivers, audiodrivers etc.. nog up-to-date zijn. Door Windows 10|11 wordt dit niet gedaan.

Waarom bij u Video Deluxe steeds vastloopt zonder foutmelding, dat kan ik u hiervandaan niet vertellen. Daarom mijn advies, zet / importeer uw clips in delen op de tijdlijn. Het kan zijn, dat uw computer het toch niet geheel aan kan.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op: 12-08-2024 om 11:24uur

  • De bottleneck zou ook uw hard schijf kunnen zijn.
  • Dit is voor nu de laatste Nvidia drivers
  • Ik heb nog even gekeken hoe oud uw computerconfiguratie is. Ik zie, dat uw AMD Octacore FX 8350 dateert uit 2012 (12 jaar oud) en dat uw computer nog een HDD harde schijf 7200 of 5400 RPM hebt.

Laatst gewijzigd door Bol op 12.08.2024, 11:23, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-