programma loopt vast

aleida2504 schreef op 25.05.2012 om 14:23 uur

Al een aantal jaren heb ik video deluxe 16 in huis en helaas is het tot op heden niet gelukt om een film compleet te krijgen zoals het hoort. Ik blijf problemen houden en de aardigheid om filmpjes te bewerken is er niet meer.
Toch blijf ik stug door gaan met uitproberen en omdat ik weer een keer een filmpje probeer te maken, heb ik maar weer eens iets geprobeerd. Helaas blijft nu de pc vast zitten en moet hij opnieuw worden opgestart omdat geen enkel ander programma wil werken. Ook paint lukt niet, dus ik kan geen beeldschermafdruk maken.
Ik zal u beschrijven wat ik doe en hoop dat u weet waarom mijn programma en mijn pc nu vast komt te zitten.

Als ik in video de luxe 16 bestand filmpjes wil importeren doe ik dat via het mapje bestanden importeren.
Ik ga naar de map waar de filmpjes staan en laad momenteel 6 filmpjes in zodat mijn film ongeveer 2.36 minuten duurd.
Daarna ga ik naar bestand en kies film exporteren. Ik kies dan video als mpeg4 en druk dan op ok.
Onderop zie je: Mixdown wordt uitgevoerd..resterende tijd 00.19.50 en de balk gaat lopen
Bij minuten houd het op en is het programma vast gelopen. Paint opstarten gaat wel maar iets plakken gaat niet. Internet opstarten lukt wel.
Het programma Magix video de luxe 16 .versienummer
Mijn PC draait op windows 7 home premium. intel core 2600cpu 2.40Hz 3.40Ghz. geheugen(RAM) 8,00GB

Ik hoop dat u zo voldoende informatie heeft om mij te helpen zodat het programma weer werkt.

Reacties

mi-bo schreef op 25.05.2012 om 16:27 uur

Beste, een vervelend verhaal.
Uw programma vld16 classic kan niet werken met mpeg4, vandaar dat het programma vast loopt.
Er is wel een mogelijkheid om voor € 9,99 een codex te kopen, maar dan kunt U wel mpeg4 inladen maar dit wordt omgezet naar mpeg2.
Hopend dat U dit begrijpt.
gr
mi-bo

Cinecor schreef op 27.05.2012 om 14:01 uur

Hoi Cinecor,

wil jij nu de klant helpen, of kat en muis spelen

gr

mi-bo

Uw programma vld16 classic kan niet werken met mpeg4, vandaar dat het programma vast loopt.
Er is wel een mogelijkheid om voor € 9,99 een codex te kopen, maar dan kunt U wel mpeg4 inladen maar dit wordt omgezet naar mpeg2.
gr
mi-bo

Maar als ik de vragensteller goed begrijp heeft hij in 16 een menu om naar MPEG-4 te exporteren. Citaat: "Daarna ga ik naar bestand en kies film exporteren. Ik kies dan video als mpeg4 en druk dan op ok."

Waarom zit dat dan in een menu als het niet kan?

Trouwens, MPEG-4 converteren naar MPEG-2 leidt tot kwaliteitsverlies. En dat zou Magix dan gewoon "op eigen houtje" automatisch doen? Dat kan ik niet geloven...

Cinecor schreef op 27.05.2012 om 16:38 uur

Hoi Cinecor,

wil jij nu de klant helpen, of kat en muis spelen

gr

mi-bo

gr
mi-bo

Maar als ik de vragensteller goed begrijp heeft hij in 16 een menu om naar MPEG-4 te exporteren. Citaat: "Daarna ga ik naar bestand en kies film exporteren. Ik kies dan video als mpeg4 en druk dan op ok."

Waarom zit dat dan in een menu als het niet kan?

Trouwens, MPEG-4 converteren naar MPEG-2 leidt tot kwaliteitsverlies. En dat zou Magix dan gewoon "op eigen houtje" automatisch doen? Dat kan ik niet geloven...

Beste mi-bo,

Voor mij zijn de vragenstellers hier geen klanten, maar filmamateurs die met Magix willen werken. Als ik antwoord op vragen denk te weten dan doe ik een poging. Als ik echter in antwoorden van anderen onjuistheden of onvolledigheden meen te moeten bespeuren, dan laat ik dat, in het belang van de vragensteller, weten. Wat dit met "kat en muis" heeft te maken is mij niet duidelijk. Het gaat m.i. alleen om de zakelijke inhoud van vragen en antwoorden zodat filmliefhebbers op weg worden geholpen waar dat zinvol is.