Programma loopt steeds vast

p.morssinkhof schreef op 03.01.2024 om 17:08 uur

Hallo. Ik gebruik al jaren VideodeLuxe plus 2020 van Magix (door de jaren heen is dit nijn 3e versie). Vorig jaar nog een vakantiefilm gemaakt en nu na ongeveer 1/2 jaar wil ik weer een nieuwe film maken. Beelden komen nu van een Sony FDR-AX53, 4K beelden. Ik heb een Lenovo laptop Ideapad Y700, Windows 10, 16gB RAM, 1 T harde schijf ( C en D gedeelte waar VideodeLuxe op het D gedeelte staat), Nividia Geforce GTX 960M videokaart. Nu loopt het programma na een minuut of 5 na openen vast en bij het afsluiten via taakbeheer staan er volgens mij 2 versies open. Er staat een (2) achter het programma VideodeLuxe. Ik heb het programma teruggezet naar fabrieksinstellingen en toen leek beter te gaan, maar helaas. Daarna n.a.v. het stukje van moderator Bol op 25-9-2020 het videodeluxe.ini bestand verwijderd (er stonden er 2 achter "roaming", maar ook dit biedt helaas geen oplossing. Wie kan me helpen? Alvast bedankt voor de moeite, mvg, Paul Morssinkhof

Reacties

Bol schreef op 05.01.2024 om 18:19 uur

@p.morssinkhof

Hallo Paul,

Ik heb vermoeden, dat u de bestandsextensie niet ziet. Zie: Verborgen bestanden zichtbaar maken in Windows 10 | 11 (magix.info) Nu kun u de het juiste videodeluxe.ini bestand verwijderen.

Zijn uw videokaart drivers nog wel up-to-date. Ga hiervoor naar: Official Drivers | NVIDIA

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

p.morssinkhof schreef op 06.01.2024 om 12:17 uur

Hallo Rob. Bedankt voor de info. Ik ga er dit weekend mee aan de slag en houd je op de hoogte. Mvg, Paul

p.morssinkhof schreef op 06.01.2024 om 13:19 uur

Hallo Rob. Ik probeer het goede .ini bestand te vinden, maar dat lukt nog niet. Hierbij 2 screenshots van hetgeen ik kan vinden. Maar welk bestand?

Bol schreef op 06.01.2024 om 13:30 uur

@p.morssinkhof

Hallo Paul,

Daar zit nu juist bij u het probleem. U mist het essentiële videodeluxe.ini bestand. Wat de oorzaak hiervan is, daar heb ik het antwoord niet op. Waarschijnlijk moet u VDL 2020 deinstalleren en opnieuw installeren. Zie: Video deluxe opnieuw installeren (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

p.morssinkhof schreef op 06.01.2024 om 13:33 uur

hallo Rob. Als ik op mijn hele laptop zoek vind ik het volgende

Ra ra?

Bol schreef op 06.01.2024 om 14:06 uur

@p.morssinkhof

Hallo Paul,

De door uw getoonde Videodeluxe.ini bestanden zijn alleen maar verwijzingen naar:

[UserDirectories]
SYSTEM=C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe22_plus\
Gebruiker=C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe22_plus\

Verwijst naar: Video Deluxe 2016

En

[UserDirectories]
SYSTEM=C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe26_plus\
Gebruiker=C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe26_plus\

Verwijst naar: Video Deluxe 2020

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

p.morssinkhof schreef op 09.01.2024 om 11:05 uur

Hallo Rob,

Ik heb intussen het programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd en het lijkt nu allemaal te werken. Het blijft wat gepuzzel met het instellen (videoformaat van mijn camera 3840x 2160, 25fps). Dus ik heb het Ultra HDTV, 25fps, 16:9 gekozen als videoformaat. Ik heb de projectmap naar de D-schijf gecopieerd, en daar slaat het programma nu mijn project op. Met het vorige programma had ik problemen met het proxy-gebeuren en kon toen alleen maar bestand voor bestand laden. Toen heb ik dat destijds (4 jaar geleden) uitgezet n.a.v. een advies van Fabian Hüsken (YouTube) en lukte het wel om meerdere bestanden gelijktijdig te laden. Omdat mijn film er nu lang over deed om te laden (bijna 4 uur materiaal), heb ik alsnog proxy ingeschakeld bij mijn nieuwe film. De pc heeft toen een paar uur staan "pruttelen", maar ik weet nu nog niet of ik met de proxy bestanden werk? Het laden gaat in ieder geval niet sneller. Dus nogmaals; ik ben zeer tevreden met uw advies en ik hoop dat het nu goed blijft gaan. Morgen ga ik beginnen met bewerken zodat het bestand een stuk kleiner wordt voor ik er nog meer materiaal (film, foto's en muziek) bij ga zetten. Ik houd je op de hoogte. Vriendelijke groeten, Paul Morssinkhof.

p.morssinkhof schreef op 09.01.2024 om 11:06 uur

Hallo Rob. Denkt aleer gij doende zijt (Guido Gazelle). Vannacht lag ik toch wat wakker en natuurlijk ook aan de film gedacht. Het moet eerst allemaal goed werken voordat je begint met bewerken. Anders kans op een hoop werk dat verloren gaat. Ik gebruik nu als "bronbestand" een WD My Passport gekoppeld aan mijn laptop als opslag voor mijn filmbestanden van de Sony camera. Ongeveer 170 Gb. Zou het niet veel beter werken om deze stap er tussenuit te halen en deze bestandden op een map op de D schijf te zetten, waar ook mijn werkmap van Magix staat? Hier heb ik nog ongeveer 700 Gb ruimte. Verder ben ik nog benieuwd wat je van mijn vorige opmerkingen vindt. Hoor het wel, mvg, Paul

Bol schreef op 10.01.2024 om 11:43 uur

@p.morssinkhof

Hallo Paul,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u Video Deluxe 2020 plus hebt geherinstalleerd deze nu zonder haperingen blijft werken. Na de herinstallering van VDL2020 zal bij u het videoleuxe.ini bestand opnieuw zijn aangemaakt en zichtbaar zijn. Zie mijn antwoord aan u van 05-01-2024 om 18:19

.....Het blijft wat gepuzzel met het instellen (videoformaat van mijn camera 3840x 2160, 25fps).....

Dit hoeft geen gepuzzel zijn. U start VDL 2020 en sleep uw filmfragment naar de tijdlijn. U krijgt nu de vraag Aanpassen - Niet aanpassen. Wanneer u op aanpassen klikt, dan wordt uw gehele project ingesteld op de resolutie 3840x216 25fps.

Persoonlijk, raad ik iedereen af om Proxy-bestanden te gebruiken, tenzij u een zeer trage computer hebt. Als u Proxy toch wilt gebruiken, dan zal het net zoveel schijfruimte gaat gebruiken als uw originele bestanden.

....maar ik weet nu nog niet of ik met de proxy bestanden werk?....

Klik op het bliksemschichtje op de middelste werkbalk. U kunt het hier aan- en uitzetten.

Als u Proxy hebt aangezet, ga dan eens naar de map waarin uw originele filmfragmenten staan. Hierin worden uw proxy-bestanden in opgeslagen. Zie afbeelding

Als u Proxy aan hebt staan, dan zal dit vertragend werken, om dat eerst de proxy-bestanden worden aangemaakt.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.01.2024 om 13:24 uur

Hallo Rob. Denkt aleer gij doende zijt (Guido Gazelle). Vannacht lag ik toch wat wakker en natuurlijk ook aan de film gedacht. Het moet eerst allemaal goed werken voordat je begint met bewerken. Anders kans op een hoop werk dat verloren gaat. Ik gebruik nu als "bronbestand" een WD My Passport gekoppeld aan mijn laptop als opslag voor mijn filmbestanden van de Sony camera. Ongeveer 170 GB. Zou het niet veel beter werken om deze stap er tussenuit te halen en deze bestanden op een map op de D schijf te zetten, waar ook mijn werkmap van Magix staat? Hier heb ik nog ongeveer 700 GB ruimte. Verder ben ik nog benieuwd wat je van mijn vorige opmerkingen vindt. Hoor het wel, m.v.g., Paul

@p.morssinkhof

Hallo Paul,

Het is veel verstandiger om uw film- , muziek en eventueel uw afbeeldingsbestanden in één en dezelfde map op uw interne D:\ schijf te zetten. Vandaaruit kunt u uw filmproject gaan samenstellen. Zelf sla ik ook het MVP projectbestand in deze map op. Vanuit deze map kunt het MVP projectbestand óók opstarten. Door op deze manier te werken blijven al uw bestanden netjes bij elkaar. U kunt deze map later in zijn geheel als kopie op uw externe schijf zetten en bewaren.

Er is nog een goede rede om niet vanaf een externe schijf te werken. Als u deze ontkoppelt, dan kan zo maar gebeuren dat de externe schijf een andere schijfletter krijgt wanneer u deze weer aankoppelt. Hierdoor kan het MVP projectbestand de gebruikte bestanden niet direct meer terugvinden. U moet dan steeds handmatig aangeven waar deze gebruikte bestanden staan opgeslagen.

Succes met het samenstellen van u films,

Rob
forum moderator

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-