Programma crash

DBoydNL schreef op 11.03.2018 om 19:12 uur

Video Deluxe 17 HD.

Ik werkte aan een relatief eenvoudig project: twee video feeds met audio tracks. Vrijwel geen special effects, hoofdzakelijk snelle cross-over fades. Hier een daar een ondertiteling text box. Het was wel een project van 80 minuten.

Ineens begon het programma te crashen. Paar keer een rapport verstuurd, maar daar word je natuurlijk niks wijzer van. Computer opnieuw opgestart. Na een stuk of 25 keer merkte ik, dat als ik twee keer achter elkaar Ctrl z (of via het menu ongedaan maken) deed, het programma crashte. Ik dacht dat ik misschien te snel achter elkaar probeerde dingen ongedaan te maken. Dus deed ik het langzamer. Programma bleef crashen. Intussen min of meer onophoudelijk Ctrl s ingedrukt om elke kleine wijziging vast te leggen voordat ik vergat nooit meer dan 1 ding ongedaan te maken. Dat werkt natuurlijk niet. Iemand een idee?

David

Reacties

mi-bo schreef op 11.03.2018 om 22:02 uur

DBoydNL.

Crashen kan verschillende oorzaken hebben.

Heeft U al geprobeert de optie: instellingen terug zetten naar standaard waarde, te vinden via bestand, instellingen.

het is ook niet meer mogelijk om een werkend MAGIX vdl _17 te kijken of er updates zijn, dan wordt het programma ook direct afgesloten.

Het kan ook zijn dat U malware op Uw Pc heeft.

Groeten

Michael

DBoydNL schreef op 12.03.2018 om 11:18 uur

Ik heb de instelling teruggezet. Even mijn voorkeurs layout weer hersteld. Toen het project geladen, een stuk of 6 wijzigingen aangebracht en Ctrl z gedaan. 1e keer ging zoals verwacht goed. Toen 2x snel achter elkaar en het programma crashte. Vervolgens een ander, veel korter een eenvoudig project geladen. Deze crashte het programma niet. Het zal dus wel iets met de inhoud van dat project te maken hebben.

I.d.d. het online actualiseren crasht het programma. Lekker handig. Ik heb niet verder gezocht naar "online kijken of er updates zijn" en neem van je aan, dat hij dan ook crasht. Echter, ik kan je zin niet helemaal volgen. Ik denk dat er een "met" ontbreekt, maar belangrijker dan dat, zeg je dat het alleen met een werkend Magix VDL17 niet meer mogelijk is, maar met een niet werkende versie wél? Maar goed, het wordt onderhand tijd dat ik het programma update.

Intussen is mijn andere vraag over de schermindeling met het terugzetten van standaard instellingen ook verholpen. Wel raar dat het niet goed werkte, maar daar is die optie waarschijnlijk (onder andere) voor. Ik kan die vraag (ook gisteren gepost) niet vinden. Als ik op het Video Forum zoek naar mijn gebruikersnaam, vindt ik slechts 2 berichten, eentje van 2014 en deze.

David 

mi-bo schreef op 12.03.2018 om 12:15 uur

David,

Met werkend bedoelde ik als het programma geïnstalleerd op de Pc staat is het niet mogelijk via hulp online actualiseren te doen, want er zijn geen updates meer voor MAGIX vdl _17.

het kijken naar Video Forum, zal U vermoedelijk bedoelen ( videomontage forum ) dit is niet het zelfde als magix.info forum.

Als U op Uw account klikt , dan ziet u wel 22 reacties

groeten

Michael

a-marchal schreef op 22.09.2018 om 09:08 uur

Inderdaad ook bij mij de oplossing geweest van "hangen" na laden via een projectfile. De oorzaak was voor mij ook niet te achterhalen.