Dank je voor de info. Ik heb het geprobeerd bij hulp / aanvullende programma's installeren / proDAD Mercalli.
Er staan alleen twee programma's: Prodad Heroglyph V4 Pro en NewBlueFX ColorFast verder staat er niets dat je een programma kan bijvoegen (van VLDL 2013 DVD afhalen lukt ook niet).
Strandpaal
Voormalige gebruiker
schreef op 13.09.2013 om 22:29 uur
Hallo Rob,
Dank je voor de info. Ik heb het geprobeerd bij hulp / aanvullende programma's installeren / proDAD Mercalli.
Er staan alleen twee programma's: Prodad Heroglyph V4 Pro en NewBlueFX ColorFast verder staat er niets dat je een programma kan bijvoegen (van VLDL 2013 DVD afhalen lukt ook niet).
Strandpaal
Hallo Strandpaal
Het was te proberen. Jammer dat het geen resultaat heeft opgeleverd.
Volgens mij staat proDAD Mercalli Expert niet op de DVD van van VDL2013. Het is volgens mij een programma dat eerder bij een VDL programma is meegeleverd. Ik heb dit wel op het forum gevonden:
Ik heb even wat oude Magix dvd's bekeken: proDAD Mercalli Expert is indertijd als plugin meegeleverd bij VdL16, dus 4 jaar geleden, als ik goed tel. Bij VdL17 is de versie 2.0 van dit stabilisatie pakket.meegeleverd
Deze plugins worden geïnstalleerd vanuit VdL, waarbij wel de programma-dvd moet worden geplaatst (of in geval van download versie kan via Hulp/ gratis download/.. het betreffende bestand worden verkregen).
De proDAD plugins worden standaard opgeslagen onder c:/Program files(x86)/proDAD/.... Ze zijn daardoor ook benaderbaar vanuit latere VdLversies via Effecten/ proDAD/ ....
Samengevat: Als ik in VdL2014 proDAD Mercalli wil gebruiken, dan kom ik via Effecten terecht op de bij VdL17 meegeleverde en geïnstalleerde versie 2.0.
Eerlijk gezegd weet ik niet of het mogelijk is om deze plugin toe te voegen als je niet beschikt over VdL16 of 17.
Je zou deze vraag voor kunnen leggen aan Magix Support.
Misschien worden deze relatief oudere pakketten ook wel als free download aangeboden, maar pas op voor onveilige sites!!
Ik heb je tip uitgeprobrobeerd om VDL 17 te installeren en op de pc de plaatsen. Het wordt netjes herkend door VDL 2014. Bedankt voor de tip. Mijn prbleem is hierdoor opgelost.