Prodad Adorage

Jetteke schreef op 28.09.2017 om 20:49 uur

Sinds ik de allernieuwste versie van Magix video deluxe heb (2018) is mijn plezier in het monteren aan het vergaan. Ik heb alleen maar problemen en zoek me helemaal suf. Nou, eigenlijk al vanaf de versie 2017 maar het is er niet beter op geworden...

Maar goed, het probleem dat ik nu weer heb is dat mijn Prodad Adorage in principe wel werkt, maar dat in het programma video A en video B hetzelfde beeld hebben, dus geen overgang. Als ik een kruisovergang maak of op A/B klik, dan zie ik geen Adorage staan. Maar als ik Prodad aanklik onder effecten dan zie ik Prodad wel staan en dan werkt het ook, alleen de beelden in video A en B zijn hetzelfde.

Wat kan ik hieraan doen?

Ik hoop dat ik mijn probleem goed heb uitgelegd en dat iemand mij kan helpen.....

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 01.10.2017 om 11:46 uur

Hallo Jetteke,

Prodad Adorage video A en Video B zijn geen kruisovergangen zoals A/B. Een kruisovergang A/B is een overgang tussen twee filmfragmenten. zie afbeelding

Prodad Adorage video A en Video B dit is een overgang op een filmfragment.

1. Klik op Video B
  2. Klik op Source / file
  3. Klik op ok
  4. Nu zij de twee beelden verschillend
  5. klik op Ok
  6. Nu krijg je een beeldovergang in het filmfragment.

Succes,

Rob

3x gewijzigd i.v.m. toevoeging van een filmpje en foutcorrecties

Jetteke schreef op 01.10.2017 om 19:52 uur

Hallo Robvroe1,

Allereerst ontzettend bedankt voor je duidelijke uitleg inclusief foto's en filmpje. Echt geweldig maar....het is helaas geen oplossing voor mijn probleem. Ik wil namelijk een leuke overgang met Prodad Adorage maken tussen twee filmfragmenten. Dat kon ik tot voor de laatste update van Magix namelijk wel, maar nu niet meer. Op Youtube staat een filmpje die precies laat zien wat ik wil doen:

Hier kun je ook zien dat in Adorage in video A een ander beeld staat dan in video B en tussen die filmfragmenten komt het effect. En dat is nu net mijn probeem: ik kan Adorage wel opstarten inclusief allemaal effecten maar wat ik ook probeer, in video A en in video B blijven dezelfde fragmenten staan namelijk het begin van het fragment na de knip, het begin dus van het gele geselecteerde deel. Hoe krijg ik het voor elkaar dat in video A het eind van het ene filmfragment staat en in video B het begin van het volgende filmfragment zodat daartussen het effect kan komen?

Ik hoop dat je me begrijpt want zulke mooie filmpjes als jij maakt en die foto's erbij...ik weet niet hoe dat moet dus moet ik het met woorden proberen uit te leggen....

Jetteke schreef op 03.10.2017 om 00:08 uur

Het probleem is opgelost! Ik heb de nieuwste Magix versie van de pc gehaald en de 'oude' Magix Video Deluxe Premium 2017 er weer opgezet en ja hoor, Prodad Adorage werkt weer zoals het hoort! En...geen Store meer en allerlei andere onzin of rare pictogrammetjes... heerlijk! Nu niet meer updaten maar lekker monteren :)

Voormalige gebruiker schreef op 03.10.2017 om 09:21 uur

Hallo Jetteke,

Fijn om te horen dat Prodad Adorage versie ????? bij jou weer werkt, zoals het hoort.

Bij mij werkt het nog steeds niet naar behoren, ook niet onder VDL 2015, VDL 2016, VDL (2017) en VDL (2018).

Ik heb drie vragen:

1. welke Windows versie heb je op je PC staan
  2. wat is het versie nummer van Prodad Adorage?
  3. Welke versie van VDL (2017) heeft u opnieuw geïnstalleerd?

Groet,

Rob

Jetteke schreef op 03.10.2017 om 13:31 uur

Hallo Rob,

Jammer dat het bij jou nog niet helemaal werkt. Ik had het idee dat door je uitgebreide antwoord Adorage bij jou wel goed werkte. Maar om antwoord te geven op je vragen:

1. Ik heb Windows 10 op mijn pc staan

2. Ik heb Prodad Adorage 3.0

3. Ik heb VDL Premium 2017 en dan de upgrade DVD opnieuw geïnstalleerd.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen met mijn antwoorden. Heel veel succes en ik hoop dat het bij jou ook lukt.

Groetjes,

Jetteke

Voormalige gebruiker schreef op 03.10.2017 om 13:43 uur

Hallo Jetteke,

Wat er bij werkte was een overgang gecreëerd op één clip, niet tussen twee clips.

Ik zie dat we, op VDL na, over dezelfde configuratie spreken. Ik ben wat aan het stoeien geweest en heb een alternatief gevonden een overgang tussen twee clips te creëren. Zie filmpje

Laat mij weten wat je hiervan vindt?

Groet,

Rob

Jetteke schreef op 03.10.2017 om 14:25 uur

Hallo Rob,

Dit zou inderdaad een alternatief kunnen zijn en ik vind het goed bedacht maar ik zelf zou het jammer vinden dat je, zoals in jouw voorbeeld, eerst toch nog een stukje leuning van de brug ziet en dan het effect. Ik vraag me wel af of een ander dit zou zien. Uiteindelijk ziet degene die de film monteert veel meer dan degene die de film bekijkt. Misschien als je de kruisovergang wat korter maakt dat je dan ook minder lang de brugleuning ziet voordat het effect begint?

Het blijft wel apart dat bij mij Adorage nu goed werkt op de overgang tussen twee clips en bij jou niet...

Groetjes,

Jetteke

Voormalige gebruiker schreef op 03.10.2017 om 14:59 uur

Hallo Jetteke,

Een eerlijk antwoord, ik gebruikte nooit meer Prodad Adorage 13 versie 3, totdat jij je vraag op het forum zetten. Ik heb, speciaal voor jou, Prodad Adorage op mijn PC geïnstalleerd, om je zo goed mogelijk een antwoord te kunnen geven op je vraagstelling.

Voorlopig laat ik het er maar opstaan, misschien ga ik er nog eens mee stoeien en mocht ik toch nog een goed alternatief hebben, dan laat ik het je weten, want ik vind het jammer, maar ook zonde van je aankoop, dat je VDL (2017 en 2018) niet ten volle benut.

Omdat het programma uit 2012 / 2013 dateert en onder Windows 7 goed werkte, heb ik het vermoeden, dat dit programma niet goed meer werkt onder Windows 10.

Groet,

Rob

PS. Ik heb dit met alle plezier voor je gedaan en zelf heb ik ook weer wat bijgeleerd.

Voormalige gebruiker schreef op 03.10.2017 om 17:01 uur

Volgens mij bedoel je zo iets.

Groet,

Rob

Jetteke schreef op 04.10.2017 om 16:11 uur

Nou, eh...nee want je ziet nog wel erg veel zwarte stukken. Wat ik bedoel is duidelijk te zien in het YouTube filmpje waarvan ik de link in mijn bijdrage van 1 oktober heb doorgegeven. Daarin zie je duidelijk dat op de filmovergangen een mooi effect is gemonteerd. Wel erg fijn dat je zo met me meedenkt....want het is inderdaad jammer dat ik nu een oudere versie van Magix Video Deluxe moet gebruiken.

Voormalige gebruiker schreef op 04.10.2017 om 23:09 uur

Hallo Jetteke,

Ik heb nog eens goed gekeken naar het YouTube filmpje. De manier, hoe hier de overgangen gemaakt wordt, kan ik niet reproduceren in VDL 2014, VDL 2015, VDL 2016 en VDL 2017 (standaard). Ook niet op verschillende Pc's. Maar goed jij bent te vrede, hoe je een overgang maakt met ProDaD Adorage 13 en daar gaat het om. Persoonlijk zal ik dit programma niet meer gaan gebruiken, omdat dit een programma is uit 2008

.

Groet,

Rob

Jetteke schreef op 04.10.2017 om 23:44 uur

Nogmaals bedankt voor je hulp! Ik heb nog wel een (misschien brutaal) vraagje: ik zag op de video's dat jij nog meer uitbreidingen hebt van Adorage. Als je die niet meer gebruikt, zou ik die uitbreidingen van je kunnen overnemen? Of is dat niet mogelijk?

Voormalige gebruiker schreef op 05.10.2017 om 15:06 uur

Hallo Jetteke,

Helaas voor jou, ik verkoop geen van mijn programma's. Ik gebruik deze soms om ander forumleden verder te kunnen helpen.

Volgens mij is deze versie nog te koop bij ProDaD. zie https://www.prodad.com/Video-Effects-Transitions/Adorage-13-HD-Family-Festivities-Parties-Effects-29773,l-us.html

Succes,

Rob

Jetteke schreef op 05.10.2017 om 15:13 uur

Prima, dat snap ik😊

Bedankt voor je hulp en mocht ik weer eens vast zitten, dan kom ik graag weer bij jou of andere forumleden om hulp vragen.

Groetjes,

Jetteke