Problemen oplossen bij verwijderen en installeren van Video de Luxe

Peter-Heine schreef op 03.08.2018 om 22:04 uur

Wie last heeft gehad van een kapotte schijf of een andere ernstige computerstoring loopt het risico dat het Video de Luxe programma (in mijn geval de 2018 premium versie) verminkt is geraakt.

Het programma wil (onder Windows 10) niet meer starten en het opnieuw installeren werkt ook niet, want dan krijg je de mededeling om het programma te verwijderen. Zelfs het verwijderen lukt niet meer want dan volgt de mededeling dat er al een versie is geïnstalleerd!

Het rapport verzenden naar de supportafdeling heeft ook geen zin. Je krijgt iedere keer weer de standaard e-mail met de zogenaamde oplossingen. Zelfs als je alle bijbehorende hulpprogramma´s hebt verwijderd blijf het probleem bestaan.

Het wordt veroorzaakt door beschadigde registersleutels in het register van het Windows besturingssysteem. Deze zitten zo diep verscholen dat het ondoenlijk is om dit handmatig met de register-editor te verbeteren en/of te wissen.
De oplossing is gelukkig eenvoudiger dan op eerste gezicht lijkt. Microsoft heet namelijk een speciaal programma hiervoor. Ga naar https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed en download het programma Fix It. Start het .cab bestand en kies voor verwijderen (we willen immers weer een zuiver schoon programma) Zoek in de app-lijst MAGIX video de luxe Premium op en laat het verwijderen. Het kan zelfs zo zijn dat deze er meerdere keren in staat. Herhaal het programma nogmaals totdat deze niet meer in het lijstje voorkomt.

Start de computer opnieuw op zodat het register schoon is. Na de start kan het installatie-programma gestart worden. Het zal nu zonder problemen worden gestart en kan de registratie (dit moet wel opnieuw gebeuren) worden gestart. Alle extra onderdelen zullen nog wel opnieuw moeten worden geladen, maar het werkt in ieder geval weer.

Succes!

Reacties

mi-bo schreef op 03.08.2018 om 23:43 uur

@Peter-Heine.

Peter-Heine

Welkom op MAGIX.Info.Forum.

Dank voor duidelijke uitleg toch een kleine aanvulling.

verander in Uw verhaal deze link.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed

die werkt wel ( verkregen van MAGIX support ) en Uw verhaal is compleet.

Als MAGIX gebruiker geen dvd van MAGIX vdl 2018 Prem heeft gaat hij naar.

https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ 

inloggen met email adres en wachtwoord bekend bij MAGIX.

Dan naar mijn producten, zoek hier MAGIX vdl 2018 prem op.

activeer serienummer en installeer via installatieprogramma.

( het is wel belangrijk dat U na het bezoeken van mijn service center weer uit te loggen )

dit voor als men een dvd heeft en als men geen dvd heeft )

Dan uncheck bij de Pc of Laptop waar het programma op nieuw moet worden geïnstalleerd ,

gezien U maar 2 install licenties heeft

MVG

Michael

wijziging aangebracht i.v.m. duiderlijke info

Bol schreef op 04.08.2018 om 13:34 uur

Hallo Peter,

Ik heb uw gehele verhaal gelezen, dat u op deze manier het VDL 2018 probleem heeft opgelost is goed om te lezen. Helaas werkt de link die u geeft niet en dat vind ik spijtig. Ik heb de link gekopieerd en in mijn browser geplakt en zie de link werkt nu wel.

Persoonlijk denk ik, wanneer je een kapotte schijf hebt vervangen of een zeer ernstige computerstoring hebt gehad, beter is om een hele schone Windows 10 installatie te doen. Het Windowsregister kan dermate verminkt zijn, dat er later weer andere problemen opduiken.

Ook wil ik hier nog eens benadrukken, dat back-ups op externe harde schijven zeer belangrijk is. Zelf maak ik geregeld image-files van al mijn harde schijven. Dit kan je doen met zowel een freeware als een betaald programma. Zelf gebruik ik hiervoor Acronis True Image.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.08.2018, 15:29, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 04.08.2018 om 15:20 uur

Hallo Peter,

De link https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed heeft niets met Magix Support te maken. Dit is een link van Microsoft. Magix heeft hiervoor zijn eigen programma. (Mxclean.exe) https://support2.magix.com/customer/en/download/magix-cleaner

Even voor de goede orde, dit is een forum voor en door gebruikers. Dit staat geheel los van Magix Support. Wij als forumleden zijn geen Magix medewerkers noch in dienst van Magix.

Welk back-up programma een (Magix) gebruiker wilt gebruiken is aan de gebruiker zelf, als er maar geback-upt wordt.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.08.2018, 15:26, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-Heine schreef op 05.08.2018 om 12:03 uur

Bedankt voor de reacties. De link is verbeterd. Even ter aanvulling. Ik had alleen problemen met Video de Luxe Premium 2018. Alle overige programma´s werkten normaal.

Groeten en bedankt,

Peter.

mi-bo schreef op 05.08.2018 om 12:43 uur

@Peter-Heine

Peter.

Dank voor Uw feedback.

De aanvulling van mij had ook alleen betrekking op MAGIX vdl 2018 Prem.

Mvg

Michael

Bol schreef op 05.08.2018 om 13:03 uur

Hallo Peter,

Dat het hier bij u om een VDL 2018 probleem ging, was mij in het geheel niet ontgaan.

Met mijn antwoorden heb ik willen aangeven, dat back-uppen van programma's en schijven een vanzelfsprekendheid moet worden.

Ik wens u heel veel succes met het maken van projecten in VDL 2018

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-