problemen na update video deluxe premium naar versie 2018

ceecoupeetje schreef op 08.10.2017 om 16:30 uur

Hallo ,

in juli 2017 heb ik een volledige versie video deluxe premium 2017 online aangeschaft

gisteren heb ik dan via online actualisering deze geüpdatet naar versie 2018 en eveneens via hulp dan de extra inhoud geïnstalleerd.

momenteel kamp ik met 2 problemen

eerste probleem is wanneer ik een project op start waar ik mee bezig was krijg ik een foutmelding dat het noodzakelijk is om de mpeg4 codec main concept te installeren. Nochtans als ik kijk bij extra inhoud blijkt deze reeds geïnstalleerd te zijn , indien ik dan toch klik op installeren zou ik er voor moeten betalen ? indien ik via programma instellingen/import-export de favoriete codec op standaard zet krijg ik deze fout niet maar vermoed ik dat er dan met een minderwaardige codec gewerkt word ?  met de vorige versie had ik dit probleem niet.

tweede probleem is dat ik bij de versie 2017 toen gratis het programma Vasco da gamma 9 hd essential bij gekregen had. Wanneer ik dit nu tracht op te starten krijg ik de melding "deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc" voor de update werkte dit nochtans ook normaal.

iemand enig idee ?

grtz Robin

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 09.10.2017 om 10:41 uur

Hallo Robin,

Het MainConcept is volgens mij kosteloos. Waarom je het de melding van betalen krijgt, is mij een raadsel. Je zou VDL kunnen deinstalleren en weer installeren

Doe het volgende:

1. deinstalleer Magix Video deluxe via Windows "een programma verwijderen of wijzingen"
  2. ga naar: http://www.magix.com/nl/ en klik op het poppetjes rechtsboven
  3. log in en klik op verder en klik op mijn producten
  4. zoek nu Magix Video deluxe en klik op meer details weergeven.
  5. Download hiervandaan het installatieprogramma.
  6. Installeer VDL met dit installatieprogramma.
  7. Ga naar: hulp / online actualiseren.
  8. Ga naar: Hulp / extra inhoud installeren

Wat betreft Vasco da Gama, ga naar C:\gebruikers\gebruikersnaam\Documenten\MAGIX Downloads\ Video_deluxe_2017_Premium_KA4_MotionStudios_Vasco_da_Gama_9_Essential_INT_170531_11-58_16_0_4_0.exe en installeer deze dan.

Succes,

Rob

Aanvulling: 9-10-2017 om 10:45

Ik heb zojuist geprobeerd om via Magix Download Vasco da Gama te installeren, ik kreeg deze foutmelding.

Ik heb geupdatet van VDL (2017) naar VDL (2018). Zelf denk ik dat Vasco alleen geinstalleerd kan worden onder VDL (2017) en niet onder VDL (2018).

ton-smit schreef op 11.10.2017 om 17:15 uur

Robin,

Volgens mij is Vasco da Gama een stand alone programma, althans zo werkt het bij mij. Je kunt dus een route of kaart maken en deze later importeren in het VDL programma.

Verder sta ik op het punt om VDL 2017 te upgraden.Ik had hierover enkele vragen gesteld (per 3 oktober) maar nog geen antwoord gekregen......... De vragen gingen onder ander over de gratis plugins die bij vorige versies zijn geleverd. Worden deze automatisch meegenomen?

Succes,
Ton.

Voormalige gebruiker schreef op 11.10.2017 om 17:42 uur

Hallo Ton,

Ik heb dit ook reeds bij Magix Support neergelegd. Volgens mij is Vaco Da Gama als plug-inn meegeleverd bij VDL (2017) en deze kan je niet meer installeren onder VDL(2018)!! Zie afbeelding in eerder antwoord. Ik ben net als jij benieuwd naar het antwoord van Magix Support.

Deze link heb ik gevonden op de Duitse Magix.info https://www.magix.info/de/forum/vasco-da-gama-9-startet-nach-magix-update-nicht-mehr--1195665/#ca1344917

Zie ook: https://www.magix.info/us/forum/patch-for-vasco-da-gama-9-essentials--1196197/

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 11.10.2017 om 19:59 uur

Hallo Robin en Ton,

Ik heb Vasco da Gama 9 HD Essetial werkend gekregen. Zo heb ik het gedaan:

1. Ga naar: https://support2.magix.com/customer/en/download/vasco-da-gama-9-essentials-update
  2. Download Download VdG9_Upd_9_Essential.exe
  3. Installeer VdG9_Upd_9_Essential.exe
  4. Ga nu naarC:\MotionStudios\Vasco da Gama 9 HDEssential
  5. Ik heb Vasco da Gamma 9 HD Essential_Eng.msi gestart
  6. Nadat dit geinstalleerd was heb ik de Update gedaan.
  7. Ik kan nu Vasco da Gamma 9 opstarten.

Succes,

Rob

ceecoupeetje schreef op 11.10.2017 om 21:29 uur

hallo Rob

bedankt voor de info

ik heb stap 1/2 en 3 uitgevoerd en vdg9 opgestart en dit werkt terug feilloos

@Ton na online actualisering en extra inhoud installeren zijn bij mij alle plug ins mee overgenomen

ik heb ondertussen dinsdag ook via online hulp mijn 2 problemen voorgelegd aan Magix maar voorlopig nog geen antwoord gekregen

blijft nog over dus het probleem van de mpeg 4 codec main concept (voorlopig heb ik de standaart codec op actief staan)

gtrz Robin

Voormalige gebruiker schreef op 11.10.2017 om 21:34 uur

Hallo robin,

Ik heb gisteren de oude versie VDL2017 verwijderd en daarna zoals ik eerder heb beschreven VDL2018 geinstalleerd. Nadat in het mainconcept opnieuw heb geinstalleerd, kon ik het op mainconcept zetten,

Groet,

Rob

ceecoupeetje schreef op 11.10.2017 om 21:46 uur

Hey Rob ,

ik kan wel het programma op codec main concept zetten MAAR als ik dan een project opstart , waarmee ik bezig was in versie 2017 , krijg ik de foutmelding dat de main concept codec niet aanwezig is en dat ik hem kan aankopen ?

als ik dan kijk via hulp / extra inhoud installeren (en het vakje geïnstalleerde inhoud verbergen leeg vink) zie ik dat deze codec wel geinstalleerd is ?

wat bedoeld U met mainconcept opnieuw instaleren ?

grtz Robin

Voormalige gebruiker schreef op 11.10.2017 om 21:52 uur

Vanuit de extra inhoud alsnog eens te installeren.

ceecoupeetje schreef op 11.10.2017 om 21:55 uur

ja maar dan moet ik er toch voor betalen ?

Voormalige gebruiker schreef op 11.10.2017 om 22:16 uur

Kan je een afbeelding hier plaatsen,, zodat ik kan zien wat je bedoeld.

Voormalige gebruiker schreef op 11.10.2017 om 23:30 uur

Hallo Robin,

Dit is wat ik te zien krijg.

Start VDL eens als administrator op.

Klik op de rechtermuisknop op de snelkoppeling en klik als "Administrator uitvoeren".

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 12.10.2017 om 11:09 uur

Hey Rob ,

ik kan wel het programma op codec main concept zetten MAAR als ik dan een project opstart , waarmee ik bezig was in versie 2017 , krijg ik de foutmelding dat de main concept codec niet aanwezig is en dat ik hem kan aankopen ?

als ik dan kijk via hulp / extra inhoud installeren (en het vakje geïnstalleerde inhoud verbergen leeg vink) zie ik dat deze codec wel geinstalleerd is ?

wat bedoeld U met mainconcept opnieuw instaleren ?

grtz Robin

Hallo Robin,

Ik heb je antwoord nog eens goed gelezen. Je kan VDL (2018) zowel Standaard als op het MainConcept zetten. Dan kan je hieruit concluderen dat het MainConcept op de juiste manier is geïnstalleerd. Echter je krijg de foutmelding dat je het MainConcept Codec niet aanwezig is, wanneer je het project, die je gemaakt heeft in VDL(2017) en op de tijdlijn van VDL 2018 wilt zetten. Heb je dit ook als je een nieuw project aanmaakt in VDL(2018)? Als dit zonder de foutmelding, dat het MainConcept codec niet aanwezig is en dat je deze moet kopen wel gaat, dan is je projectbestand corrupt. Een MVP projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen. Er zit dan niets anders op om je project opnieuw samen te stellen.

Succes,

Rob

Aanvulling: 12-10-2017 om 17:15uur

Het mainconcept is altijd gratis te activeren. zie handboek.pdf blz. 344

ton-smit schreef op 12.10.2017 om 18:08 uur

Fijn Robin dat Vasco weer werkt.

Ton

ton-smit schreef op 12.10.2017 om 18:14 uur

Hallo Robin,

Nog steeds geen antwoord van Magix. Ga vanavond maar downloaden. Jouw antwoord is voldoende voor mij om met zekerheid VDL 2018 te downloaden inclusief alle voorgaande plugins.

Dank voor je antwoord.

Succes

Groet,
Ton

ceecoupeetje schreef op 12.10.2017 om 22:37 uur

@Ton veel succes , hopelijk minder problemen dan bij mij

@Rob

ik heb een nieuw test project aangemaakt in vdl 2018 en kreeg direct terug dezelfde foutmelding , dus de oorzaak is niet een corrupt project aangemaakt in vdl2017 , oefffffffff

wanneer ik via hulp/extra inhoud/main concept probeer te installeren krijg ik niet zoals bij u download gelukt en geïnstalleerd maar wel onderstaand venster

indien ik naar de shop ga kan ik de codec aankopen voor 5 euro

indien ik klik op opnieuw activeren en mijn bestelnummer invul krijg ik de melding verkeerd bestelnummer alhoewel deze correct is

van magix online hulp nog geen antwoord gekregen op mijn mail...

Voormalige gebruiker schreef op 12.10.2017 om 22:58 uur

Hallo Robin,

Ik had het vermoedden al, dat je dit schermpje had gekregen. Ik heb een tutorial gemaakt.

Zie: https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-te-handelen-bij-het-activeren-van-n-codec--1190235/

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 12.10.2017 om 23:08 uur

Hallo Robin,

Volgens mij heb je twee bestelnummers. Een voor VDL(2017) en een voor VDL(2018). Welke gebruik je om de mpeg-4 (mainconcept) te activeren?

Groet,

Rob

ceecoupeetje schreef op 12.10.2017 om 23:17 uur

hey Rob

ik heb (bij mijn weten)  maar één bestelnr en dat is deze welke ik gekregen heb bij aankoop vdl 2017

bij mijn weten heb ik geen nieuwe bestelnummer gekregen bij het online actualiseren naar vdl 2018 ??

grtz Robin

Voormalige gebruiker schreef op 12.10.2017 om 23:28 uur

Hallo Robin,

Ja dat kan ook nog. Je heb de update niet gekocht maar deze binnen de 365 dagen na aankoop van VDL (2017) de actualisatie gedaan. Toch vind ik het raar, dat jij de Mainconcept niet kan activeren. Ik heb zelf een hele schonen installatie van VDL(2018) gedaan en kon gewoon het Mainconcept activeren.

Groet,

Rob

ceecoupeetje schreef op 18.10.2017 om 20:29 uur

probleem main concept opgelost , heb via mail (gratis) nieuwe activeringscode van Magix gekregen

VDL opgestart als administrator en codec geactiveerd , werkt terug zoals het hoort :))

heeft wel een beetje geduurd maar toch topservice vind ik

grtz Robin

Voormalige gebruiker schreef op 18.10.2017 om 21:27 uur

Hallo Robin,

Fijn om te lezen dat nu al jou problemen zijn opgelost. Ook al heeft het een beetje lang geduurd.

Veel succes met het samenstellen van je projecten,

Groet,

Rob

ton-smit schreef op 19.10.2017 om 17:07 uur

Hallo Rob en Robin,

De VDL 2018 gedownload en alles werk perfect. De andere MAGIX producten heb ik ook op mijn nieuwe PC gezet en alles loopt als een zonnetje. Music Maker Premium, Foto Story, Vasco. Alle öude" extra plugins doen het. Voor de zekerheid VDL 2017 ook maar geinstalleerd. Wat ik wel mis is iZotope RX elementen. Misschien komt dit met de update in november. Staat niet expliciet op de website. Goed, nu ga ik nog de diverse werkmappen (video, live geluid muziek sporen enz) overzetten. Dan kan ik weer, tot in de late uurtjes, mijn hobby weer uitvoeren.

Groet,
Ton

Voormalige gebruiker schreef op 20.10.2017 om 14:46 uur

Hallo Ton,

Fijn om te horen dat in VDL 2018 alles weer werkt, inclusief alle oude extra plug-ins. Toch heb ik nog een vraag aan jou.

1. Heb jij VDL 2017 op dezelfde PC geïnstalleerd staan als VDL 2018?
  2. Heb je VDL 2018 gekocht als een nieuw programma voor € 129,99 of als update garantie voor € 69,99)
  3. Ik heb nog even gekeken bij de update garantie, maar zag hier geen iZotope RX elementen bijstaan. zie afbeelding
  4. Volgens mij krijg je iZotope RX elementen alleen bij aanschaf van VDL 2018, dus niet bij de update garantie

Je zou dit voor kunnen leggen aan Magix Support https://support2.magix.com/customer/index.php

Groet,

Rob

ton-smit schreef op 20.10.2017 om 15:15 uur

Hallo Rob,

Bedankt vvor je reactie.

1. Zowel VDL 2017 als VDL 2018 zijn op mijn nieuwe PC geinstalleerd. Dit heb ik gedaan omdat:
    >>>U zult de helaas ook de oudere versies eerst opnieuw moeten installeren, inclusief de daarbij behorende plug-ins. Wanneer u daarna een nieuwere versie van Video deluxe installeert, zullen bepaalde plug-ins worden overgenomen in de nieuwe versie, maar NIET allen.
    Zo is bijvoorbeeld Mercalli V4 van ProDad expliciet gebonden aan de versie waarbij die geleverd werd, en kan dus niet in een vervolg versie worden ingezet (licentievoorwaarde van ProDad)
    <<< (MAGIX antwoord)
  2. Het is een upgrade/update van VDL
  3. iZotope RX staat genoemd als extra bij een compleet VDL 2018. Maar ik heb ook ergens gelezen dat in november diverse extra updates komen. Ondertussen zal ik MAGIX de vraag stellen.

Alle programma's werken razend snel. Met het programma Music Maker Movie Score Edition kun je de video inladen en het geluid perfect afmixen. Nu verder zoeken of er een MIDI DAW controller kan worden aangesloten. Want er werkt toch niets prettiger dan de faders met de hand te bedienen.

Tot zover.
Groet
Ton