problemen met plaatsen van keyframes

FriSe schreef op 31.01.2022 om 14:08 uur

Met Magix Video de Luxe Premium 2021, was het geen probleem om met keyframes te werken. Sinds de 2022 uitvoering, is het een en al ellende !

Of het nu aan de laatste patches is te wijten kan ik niet beoordelen. Momenteel heb ik versie 21.0.1.116 er op staan.

Het probleem is als ik object A van keyframes voorzie, werkt het goed. Als ik daarna object B van keyframes voorzie worden er maar deels markeerpunten (vierkantjes) geplaatst.

Haal ik de effecten bij object A weg en probeer ik daar weer opnieuw keyframes te plaatsen met hetzelfde effect dat ik eerder gebruikte, dan worden nu ook maar deels markeerpunten geplaatst.

Verders valt het op dat effectcurven in vorige versies standaard gekleurd waren. Nu zijn alle effectcurves allemaal “wit” van kleur.

Ook waren de “effectcurven” in het object d.m.v. het “handje” op te pakken, om mutaties aan te brengen. Nu werkt dit helemaal niet meer, het handje zie je wel maar een markeerpunt op de curve aanbrengen werkt niet.

In onderstaande layouts is het verschil aangegeven.

m.vr.gr. Frits

object A van keyframes voorzien, alle "vierkantjes" zichtbaar

object A opnieuw van keyframes voorzien, er zijn maar twee "vierkantjes" te zien

Reacties

Bol schreef op 31.01.2022 om 23:08 uur

@FriSe

Hallo Fris,

Of uw problemen aan de laatste patch / update versie 21.0.1.116 te wijten is, kan ik niet bevestigen, maar uw problemen heb ik wel kunnen reproduceren.

Ik zie ook, dat alle effectcurven wit zijn en niet gekleurd, maar ik heb ontdekt, dat u die zelf kan aanmaken. Klik op het witte vierkantje en u kunt dan er een kleur aangegeven.

Ik zie wel het handje, maar ik geen markeerpunt op de curve aanbrengen.

U zou uw problemen zelf eens aan Magix Support kunnen voorleggen.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.01.2022, 23:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 01.02.2022 om 11:00 uur

Beste Rob,

Dat een curvelijn m.b.t. de kleur op deze manier is in te stellen was mij bekend, maar dan moet het wel een functie hebben en die ontbreekt ten ene male.

Inmiddels heb ik het probleem bij Magix Support weggelegd en wacht op hun commentaar. Ik laat weten wanneer er een duidelijk antwoord is gekomen.

m.vr.gr.

Frits

mi-bo schreef op 01.02.2022 om 15:08 uur

@FriSe

Beste Frits.

Vanmiddag is er een nieuwe download Patch uitgekomen, misschien is het probleem hier door /mee opgelost .

https://www.magix.info/nl/forum/patches-voor-video-deluxe-video-pro-x-en-photostory-deluxe-01-02-2022--1293250/

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

FriSe schreef op 01.02.2022 om 15:22 uur

Beste Michael,

IK heb de patch 21.0.1.119 gedownload en geinstalleerd, doch mijn probleem is daarmee niet opgelost.

m.vr.gr.

Frits

Bol schreef op 01.02.2022 om 15:24 uur

@FriSe

Hallo Frits,

Ik sluit mij geheel bij u aan. Laat het forum weten wat Magix Support u als antwoord geeft.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 01.02.2022 om 15:29 uur

@FriSe

 

Bedte Frits.

Jammer, de reactie van U te moeten lezen ,dat het probleem met de laatste download Patch nog niet is opgelost.

Dan maar afwachten met welke oplossing MAGIX Support komt.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 01.02.2022 om 16:03 uur

@FriSe

Hallo Frits,

Zojuist heb ik nog maar eens poging gewaagd om met Keyframes te werken. Het lijkt mij, dat het na de laatste update er niet beter maar eerder slechter op geworden is. Wat zijn uw ervaringen tot nog toe.

Ik verneem wel van u.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 01.02.2022 om 16:27 uur

Zojuist bericht van Magix support gekregen met de vraag of met de nieuwe patch de fout misschien verdwenen was. Helaas heb ik dit met "NEE" moeten . beantwoorden.

m.vr.gr.

Frits

FriSe schreef op 04.02.2022 om 16:59 uur

IK kreeg dit bericht van Magix, dus ze zijn nog zoekende !!!

Thank you for your message.

I will address these problems in our next developer meeting next week as I also don't know why this happens. Very strange and thank you for this hint.

I will keep you posted. 

m.vr.gr.

Frits

mi-bo schreef op 04.02.2022 om 17:11 uur

@FriSe

Beste Frits,

Dank voor het melden van reactie MAGIX Support

Dinsdag 08.02.2022 hebben ze weer een bijeenkomst.

Met vriendelijke groet

Michael

 

Bol schreef op 04.02.2022 om 18:55 uur

@FriSe

Hallo Frits,

Het maak niet uit, wanneer de Magix Supporters en de ontwikkelaarsafdeling bij elkaar komen. Zelf heb ik begrepen van mijn contactpersonen, dat dit meestal op woensdagochtend is. Ik ben eigenlijk meer benieuwd hoe en wanneer Magix dit probleem oplost. Wat ik wel zeer vreemd vind, is dat uw probleem nog niet bekend is bij de ontwikkelaarsafdeling.

Fijn Weekend, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.02.2022, 18:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 15.02.2022 om 17:10 uur

 

Beste allemaal,

Ik heb bericht gekregen van Magix Duitsland, m.b.t. bovenstaand probleem.

Beste ..... De problemen zijn al bekend en er zijn al bug-items voor hen. Dus op dit moment kunnen we alleen wachten tot de ontwikkelaars deze problemen hebben opgelost.

Conclusie, het zal wel een keer middels een patch worden opgelost.

m.vr.gr.

Frits

 

FriSe schreef op 30.04.2022 om 13:34 uur

Beste allemaal,

Omdat ik vaak met keyframes werk, nog maar eens een keer bij Magix geinformeerd naar de stand van zaken. Het is en blijft een en al ellende.

als antwoord kreeg ik het volgende:

We are aware of these issues. However, since they are so minor, the priority for a fix is quite low. It could therefore take some time until our developers fix these issues.
I ask for your understanding and your patience.


oftewel:
We zijn op de hoogte van deze problemen. Omdat ze echter zo klein zijn, is de prioriteit voor een oplossing vrij laag. Het kan daarom enige tijd duren voordat onze ontwikkelaars deze problemen oplossen.

Ik vraag om uw begrip en uw geduld.

Begrip en geduld worden op deze manier wel erg hard op de proef gesteld. Misschien dat straks in versie 2023

het probleem wel is opgelost.

m.vr.gr.

Frits

mi-bo schreef op 30.04.2022 om 13:46 uur

@FriSe

Beste Frits,

Dank voor het plaatsen van reactie van MAGIX Support betreffend Uw probleem.

Hier hebben MAGIX lezers / gebruikers iets aan die het zelfde probleem hebben als U

Net zoals U heeft omschreven "

Misschien dat straks in versie 2023

het probleem wel is opgelost."

Toch veel montage plezier met het mooie MAGIX Product VDL 2022

Uw reactie als oplossing aangevinkt als Moderator, kunnen lezers/ belanghebbende er direct naar toe scrollen

Vriendelijke groet

Michael ( FM )

Bol schreef op 01.05.2022 om 00:36 uur

@FriSe

Hallo Frits,

Bedankt👍 voor uw terug koppeling. Als moderator c.q. forumlid, vind ik het wel spijtig te moeten vernemen, dat uw probleem geen prioriteit hebt door de ontwikkelaarsafdeling van Magix Duitsland. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, dat er maar een handje vol forumleden zijn, die hier last van hebben. Uw probleem heb ik helaas ook kunnen reproduceren in Pro X13 versie 19.0.2.155. Uit ervaring weet ik, dat zo'n ingewikkeld probleem als die van u, zeer moeilijk op te lossen is door programmamakers. Maar goed, zelf ben ik positief ingesteld en verwacht daarom ook dat bij het uitkomen van VDL 2023 en Pro X14 uw probleem zeker zal zijn opgelost.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.05.2022, 00:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 01.05.2022 om 20:39 uur

@FriSe

Beste Frits.

Ivm MAGIX privacy regelementen heb ik U een PB(persoonlijk bericht) gestuurd, hopend dat U daar iets aan heeft.

Vriendelijke groet

Michael (FM)