Reacties

mi-bo schreef op 07.02.2017 om 13:03 uur

Erohensen,

Na de grote Download update heeft kruisovergang, heeft nu de naam flexibele kruisovergang gekregen.

Gr

Michael

erohensen2 schreef op 07.02.2017 om 22:02 uur

Beste Michael,

Allereerst dank voor je antwoord. Echter mijn probleem is een deel van een veel groter probleem waar kennelijk veel meer gebruikers last van hebben en waarvoor nog steeds geen afdoende antwoord is.

Zie item met als titel

Titel krijgt plotseling zwarte achtergrond

• Bij een kruisovergang OOK met de flexibele overgang ontstaat geen cross, maar de A bron gaat op zwart een fade naar de B bron, maar nu blijkt ook de titel niet meer te keyen maar geeft een zwart kader. (is zonder een echte oplossing al besproken in het forum)
  • Dit gebeurt als VDL17 in de standaard mode wordt opgestart, alleen als er een video modus een instelling wordt aangepast werkt de titelgenerator correct.

zonder zwarte rand

standaard instelling MET zwarte rand

Mij lijkt dit niet de oplossing, te meer omdat bij elke start VDL 17 de meest perfecte instelling kiest.

Bij het starten van mijn film krijg ik volgende foutmelding:

Ik ben nu al bijna een maand bezig het programma te laten werken, ik begin mijn vertrouwen te verliezen

Wie kent de oplossing,

Groet Eddie

Kees-Haremaker schreef op 08.02.2017 om 10:25 uur

Hallo, ook ik heb problemen met de 2017 versie de zwarte rand is nu opgelost maar als ik b.v. een achtergrond heb en daarna een film en ik heb onder het eerste achtergrond een titel en ik ga naar effecten en dan 'Positie/grootte' en ik selecteer de titel dan krijg ik het beeld van de film en de titel is niet te zien en ook de tekst zit niet in het gestippelde kader.
Daarom werk ik nog niet met de 2017 versie maar met de 2016 versie.

Ondanks dat ik de afgelopen drie weken bij een filmclub een instructie heb gegeven over het programma MAGIX heb ik verise 2017 nog niet kunnen temmen.

Gr Kees

Kees-Haremaker schreef op 08.02.2017 om 10:27 uur

Nog even een aanvulling het exporteren naar b.v. mpeg4 werkt gewoon niet met de toetsaanslag <CTRL><ALT> + G

Gr Kees

mi-bo schreef op 08.02.2017 om 15:57 uur

Hallo Kees & erohensen2 ,

Gezien ik dit probleem niet heb in MAGIX vld 2017 Prem, heb ik ook geen goed antwoord.

stuur een mail naar : dehelplijn@kpnmail.nl voor een mogelijk correct antwoord.

Gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 08.02.2017 om 16:59 uur

Nog even een aanvulling het exporteren naar b.v. mpeg4 werkt gewoon niet met de toetsaanslag <CTRL><ALT> + G

Gr Kees

Hallo Kees,

Welke versie heb je? De plus of de Premium? 

Persoonlijk denk dat VDL premium (2017) niet goed is geïnstalleerd. Bij mij werken Ctrl+Alt+G wel.

Groet,

Rob

erohensen2 schreef op 08.02.2017 om 17:40 uur

Heren,

Bedankt voor het meedenken, echter, zoals jullie zelf zien de gouden tip zit er nog niet bij, blijft vreemd dat VDL 17 niet correct werkt met de basisinstellingen.

Hopelijk zijn er nog aanvullende ideeën

Groet Eddie

Voormalige gebruiker schreef op 09.02.2017 om 15:25 uur

Hallo Eddie,

Ik, als gebruiker, kan jouw fouten niet reconstrueren.

1. Eerst je kruisovergang, is dit wat je bedoeld?. zie filmpje

2. Nu de tekst, is dit wat je bedoeld? zie filmpje

Mijn instellingen

3. nu je foutmelding "001BUZZ.HDP

Ik denk dat je VDL 2017 niet op de juiste manier heeft afgesloten waardoor er iets fout is gegaan.

1. Ga naar: C:\ProgramData (verborgenmap)\MAGIX\Video deluxe\2017\NoisePrintSamples
  2. Verwijder nu in deze map 001Buzz.H0 en 001Buzz.HDP. Deze worden automatisch weer aangemaakt wanneer je 001Buzz.wav op de tijdlijn wordt gezet

Groet,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 09.02.2017 om 15:55 uur

Gezien ik dit probleem niet heb in MAGIX vld 2017 Prem, heb ik ook geen goed antwoord.

Gr

Michael

Hallo Michael, ik heb het gevonden ik heb MAGIX opnieuw geinstalleerd en toen kreeg ik ook een betere melding en nadat alles was gedownload en geinstalleerd kreeg ik ook meer dingen die geinstalleerd werden en daarna heb ik de film die ik moest exporteren wel goed werkte met de toetsaanlsagen.

Verder ontdekte ik na bekijken van mijn gegevens dat deze versie op 2 machines geinstalleerd kan worden, dus ga ik hem binnenkort op mijn laptop installeren want ik krijg ook wel eens een vraag om een en ander uit te leggen laatst heb ik drie middagen in Leeuwarden een instructie gegeven aan een filmclub aldaar., en dan is het makkelijk om het op de laptop te hebben ook omdat ik voor de omroep wel video monteer en als ik op vakantie ben kan dat ook .
vriendelijke groet Kees

erohensen2 schreef op 09.02.2017 om 16:17 uur

Beste Rob,

Dank voor je uitgebreide antwoord.

1. Hiermee is een probleem definitief opgelost foutmelding "001BUZZ.HDP
  2. Probleem met kruis overgang doet zich niet meer voor 😊
  3. Maar titels met zwarte achtergrond blijft bestaan met de standaardinstellingen.

Standaardinstellingen

Alleen als ik deze instellingen wijzig naar onderstaande waarden werkt het goed, echter de performance van het hele systeem is dan duidelijk minder.

Aangepaste instellingen

Overigens geen van mijn vorige Magix producten had hier geen enkel probleem mee.

Groet Eddie

Voormalige gebruiker schreef op 09.02.2017 om 19:25 uur

Hallo Eddie,

Ik zie dat je een Nvidia GeForce GTS 240, volgens mij uit 2009, in je PC hebt zitten. Heb je al de laatste drivers gedownload bij Nvidia site? Misschien ligt het probleem daarin.

Succes,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 09.02.2017 om 19:33 uur

Gr

Michael

Hallo Michael, ik heb het gevonden ik heb MAGIX opnieuw geinstalleerd en toen kreeg ik ook een betere melding en nadat alles was gedownload en geinstalleerd kreeg ik ook meer dingen die geinstalleerd werden en daarna heb ik de film die ik moest exporteren wel goed werkte met de toetsaanlsagen.

Verder ontdekte ik na bekijken van mijn gegevens dat deze versie op 2 machines geinstalleerd kan worden, dus ga ik hem binnenkort op mijn laptop installeren want ik krijg ook wel eens een vraag om een en ander uit te leggen laatst heb ik drie middagen in Leeuwarden een instructie gegeven aan een filmclub aldaar., en dan is het makkelijk om het op de laptop te hebben ook omdat ik voor de omroep wel video monteer en als ik op vakantie ben kan dat ook .
vriendelijke groet Kees

Hallo Kees,

Fijn om te horen dat je probleem nu is opgelost.

Wij als forumleden geven meestal, bij onverklaarbare fouten, om het VDL programma te herstellen c.q. te de-installeren en weer te installeren.

Ga naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\Documenten\MAGIX Downloads\Installationsmanager en start dan Video_deluxe_2017_Premium_DLV_nl-NL_160816_15-11_16_0_1_22.exe

Groet,

Rob

erohensen2 schreef op 10.02.2017 om 11:41 uur

Hallo Rob,

Problem van de drivers had ik ook al geprobeerd, helaas was dit ook niet de oplossing

Overigens het probleem met de titels (wat overigens ook gevolgen heeft voor b.v. reis animatie, fotorandeffectenen.

Inmiddels ook al diverse keren een herinstallatie uitgevoerd, helaas met steeds hetzelfde resultaat.

Gr Eddie

Voormalige gebruiker schreef op 10.02.2017 om 13:09 uur

Hallo Eddie,

Dat zou het ook niet mogen zijn. Wat ook nog zou kunnen doen is om het Videodeluxe.INI bestand te verwijderen. Uit ervaring weet ik, dat na herinstallatie van VDL, je persoonlijke c.q.. foute instelling niet volledig worden overschreven. Wanneer je deze verwijderd heeft, wordt deze weer automatisch aangemaakt.

Ga naar: C:\gebruikers \ gebruikersnaam \ AppData (verborgen map) \ Roaming \ MAGIX \ Videodeluxe23_premium\videodeluxe.ini.

Hier een filmpje met een reisanimatie en fotorandeffecten.

Ik ben benieuwd wat nu het resultaat is.

Groet,

Rob

erohensen2 schreef op 10.02.2017 om 15:41 uur

Hallo Rob.

De oplossing is er (nog) niet , maar...ik weet wel wat meer.

Nadat ik de .ini files heb verwijderd en een inmiddels de VIJFDE installatie heb gedaan,... kan ik het volgende vaststellen:

1. Na de standaard basis installatie werkt alles perfect
  2. Bij het installeren van de "patch 16.0.3.63." krijg ik ALLE bovenstaande problemen (titels, kruis overgangen, reisanimaties, ect ect.

Groet

Eddie

Voormalige gebruiker schreef op 10.02.2017 om 15:48 uur

Hallo Eddie,

Dan zou ik voorlopig de patch 16.0.03.63 niet installeren. Het kan zijn dat je videokaart en deze patch met elkaar botsen. Wat je nog zou kunnen proberen is om eens een lagere driver versie van Nvidia te installeren. Ook zou je bevindingen kunnen melden aan MagixSupport. https://support2.magix.com/customer/index.php . Als het in de patch zit, kunnen wij, dit als forumleden niet oplossen.

Groet,

Rob 

erohensen2 schreef op 22.02.2017 om 16:16 uur

Beste Allemaal,

Helaas moet ik na vele weken in- en de-installeren, diverse adviezen, driemaal contact met Magix support vaststellen dat  VDL 17 bij mij "normaal" aan de praat is te krijgen.

Teleurstellend is dat Magix support, nauwelijks ingaat op mijn probleem, maar weer verwijst naar een nieuwe patch..(16.0.3.64 i.p.v. 16.0.3.63.)

Het kan toch niet zo zijn dat ik prima heb gewerkt met VDL15, en na installatie ven VDL 17 met zelfde Pc zelfde instellingen, na Patch 16.0.3.64 de beschreven problemen optreden

Waarom, kan er niet eens ECHT naar het probleem gekeken alvorens weer een paar tips te geven om er maar vanaf te zijn. Kennelijk is dit een standaard oplossing voor software leveranciers.

Ik ben behoorlijk teleurgesteld in Magix VDL17, en ga een restitutie aanvragen.

Groet Eddie

erohensen2 schreef op 23.02.2017 om 20:30 uur

Beste allen , dank voor tips en meedenken, echter het heeft niet geholpen.

Magix kon (of wilde ??) niet verder helpen. Ik ben afgehaakt.

Restitutie gevraagd en gekregen VDL 17 over en exit,

Groe Eddie