problemen met geluidsynchronisatie

aduquesnoy schreef op 27.06.2011 om 08:59 uur

Ik heb tot nu toe al enkele jaren probleemloos met Video deluxe 16 premium gewerkt.

Sinds vorig jaar heb ik een nieuwe Sony handycam HDR-CX-115E waarmee ik al probleemloos videofilms met Magix heb gemaakt.

Nu heb ik plotseling het probleem dat het eerste geimporteerde MTS-bestandje goed afspeelt maar bij de overloop naar de volgende filmpjes het geluid niet meer synchroon loopt. Start ik op met een willekeurig filmpje dan is het geluid synchroon maar alle volgende weer niet. Wat doe ik verkeerd?

Ik heb ook al geprobeerd de MTS-bestanden naar MPEG2 te converteren maar ook dan blijf ik hetzelfde probleem houden.

mvg

Ad Duquesnoy

Reacties

magixagent schreef op 27.06.2011 om 09:38 uur

Dit heeft te maken met een stukje video techniek, als de lassen niet goed worden aangebracht of beeld en geluid staan op dat moment van elkaar ontkoppeld, kan of beeld //of geluid hierdoor worden beïnvloed.
Ik werk zelf ook met een Sony 115E, en heb geen probleem,
gr

kvettinger schreef op 24.07.2011 om 02:02 uur

Ik heb veel synchronisatie problemen gehad. Maar sinds ik elk mpeg-bestand eerst een keer inlees in een dummy project en vervolgens de frametabel opnieuw opbouw. Vervolgens dit project sluiten ZONDER op te slaan. Vervolgens kan ik alle films die ik als zodanig heb behandeld inlezen , snijden etc en vervolgens branden zonder synchronisatie problemen. Dat opbouwen van een frametabel alvorens iets anders te doen is essentieel.

groeten, Karin

wibo-video schreef op 19.05.2013 om 22:19 uur

Ik heb van Sony support de tip gekregen om hun  software PlaMemories Home te gebruiken die had ik niet maar even downlaoden en het werkt nu prima geen lassen en geen synchonisatie probleem meer