Problemen met branden en geheugen

ottenwim schreef op 05.12.2011 om 16:52 uur

Geachte mevrouw, mijnheer,

Ik heb eigenlijk twee vragen, voor mijzelf en mijn vriendin.

Ik had samen met mijn vriendin reeds Magix foto's op cd 4, waren hier tevreden over geen problemen.

Toen heb ik voor mijzelf en voor mijn vriendin 2 x Magix foto's op cd 9 gekocht.

Hier hebben we alletwee problemen mee.

Ik heb een desktop PC met Windows XP met slechts 768 mb RAM geheugen en een oudere cd brander

AOpenCRW 240 CD-R/RW drive. Vlak voor het branden begint krijg ik een foutmelding met iets als Access Violation. Als ik door wil ga krijg ik de kreet "Het wordt aanbevolen het programma af te sluiten, aangezien het niet stabiel is"  Als ik zoals aanbevolen een backup gebruik of ik ga door met branden, in alle gevallen gaat het branden mis. Soms kan de cd helemaal niet afgespeeld worden en soms wel, maar met lelijke fouten o.a. storingen en gekleurde blokjes (foute pixels?).

Mijn vriendin daarintegen heeft weer problemen met het geheugen.

zij heeft een Laptop pas nieuw met Windows 7  en 4 Gig. RAM geheugen, maar krijgt bij het laden van de foto's cq video de kreet er is onvoldoende geheugen aanwezig.

Heeft u een idee of oplossing voor deze twee problemen, of desnoods in welke richting ik hiervoor moet zoeken.

vast bedankt,

Wim Otten

Reacties

magixagent schreef op 06.12.2011 om 13:29 uur

Beste,
Om te beginnen het pakket onder 1 email adres activeren, anders heeft een van U een brand probleem.
wat betreft onvoldoende geheugen, foto's staan met een te korte tijdsduur achter elkaar, overgangen moeten berekend worden.
Wat de Desktop betreft kan het zijn dat de grafische kaart niet krachtig genoeg is voor het programma.
succes.

ottenwim schreef op 06.12.2011 om 17:39 uur

Bij de vraag "geen voldoende geheugen aanwezig" kreeg ik als antwoord: Foto's staan met een te korte tijdsduur achter elkaar. De tijdsduur is niet veranderd, wordt gewoon de standaard tijdsduur van het Magix programma gebruikt.

Voor wat betreft de Desktop, de grafische kaart voldoet aan de minimum eisen om Magix 9 te gebruiken.

Ik heb bovendien Syscheck als bijlage meegezonden, hierin staan de gegevens van mijn Desktop. Hier kunt u bekijken welke grafische kaart ik gebruik en kunt u zien dat deze voldoende is.

magixagent schreef op 07.12.2011 om 10:12 uur

Dingen over systeem check kunnen wij als freaken niets, dan kunt u beter een mail naar sturen en u krijgt via dit adres de mogelijkheid om een systeem check uit te voeren.

succes.