Problemen bij maken menu

kostenzer schreef op 13.02.2017 om 00:11 uur

Ik ben wat aan het stoeien met het maken van een menu op DVD.

Het wil niet zo. Ik kom dingen tegen die ik niet logisch vind.

• Alle 10 iconen zijn hetzelfde ingesteld.
  • Alleen de onderste 3 tonen de tekst.
  • De andere laten puntjes zien.
  • De kaders van de bovenste 7 zijn groter dan die van de onderste 3

Ik zou ze graag allemaal hetzelfde willen hebben als de onderste 3. Het lukt bij een ander 10 tal ook niet. Zo heb je er met tekst er onder. Dan ook alleen met de onderste 3. De tekst er onder

Weer hetzelfde verhaal. Doe ik wat fout? Is dit goed te krijgen? Zo ja hoe?

Mag hopen dat er mensen zijn die er meer van weten dan ik.

Alvast bedankt voor je moeite.

Kos

Reacties

mi-bo schreef op 13.02.2017 om 10:28 uur

Kos,

wat er is gebeurt is niet zichtbaar, misschien vergeten de titel die nu op 0 staat te vergroten

enkele voorbeelden

gr

Michael

kostenzer schreef op 13.02.2017 om 15:20 uur

Nee, dat staat overal hetzelfde. Ik zie wel dat jij met HD aan de slag bent gegaan. Bij een DVD is dat niet het handigste omdat dan bij het omzetten van HD naar DVD de resolutie behoorlijk slechter wordt.

Ik heb het ook in HD geprobeerd, precies hetzelfde resultaat. Onderste 3 wel de rest niet.

mi-bo schreef op 13.02.2017 om 15:40 uur

Kos,

Ik heb het nu ook veranderd, geen enkel probleem, dit is wel met de laatste MAGIX Video Pro X ( 8 ) gemaakt.

En na goed kijken gebruikt U de Engelse versie ( ?????? ).misschien niet up to date.

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 13.02.2017 om 15:50 uur

Hallo Kos,

Dat jij puntjes krijgt, is omdat er een vinkje staat bij: Menutekst aan sjabloon aanpassen (inkorten). Haal dat vinkje weg en klik op alle toepassen.

Succes,

Rob

kostenzer schreef op 13.02.2017 om 19:02 uur

Pff. Ik moet maar wat meer om me heen klikken en kijken wat er gebeurt. Alleen is het de vraag of ik dan onthoud wat ik gedaan heb. Het is gelukt! Toch gebeuren er dingen die ik raar vind.

Hier is het bovenste icon rechts naast het tekstscherm actief. Je ziet tekst onder en in de schermen.

Bij het middelste icon staat de tekst op de bovenste 2 rijen wat dichter op de schermpjes. De onderste er in.

Bij het onderst van de drie iconen was het raak. Daar ging het om. Toch gaat het precies andersom dan wat je verwacht. De bovenste zou je de tekst hoog moeten krijgen, dan lager en dan het laagst.

Raar.

Maar voor nu ben ik weer perfect door jullie geholpen.

Bedankt.

Voormalige gebruiker schreef op 13.02.2017 om 22:57 uur

Hallo Kos,

Hier heb ik misschien de oplossing voor jouw probleem. Zie filmpje

Succes,

Rob

kostenzer schreef op 13.02.2017 om 23:08 uur

Dat filmpje is perfect. Eerst dacht ik, maar dat is toch precies wat ik ook doe, tot 36 seconden. En toen kwam de oplossing. Perfect. Mag ik concluderen dat dit een bug is? (misschien in de template) Die tekst zou toch overal automatisch hetzelfde moeten komen met de instellingen tot die 36 seconden?

Overigens, mag ik weten waarmee je dit filmpje maakte?

mvg

Kos

Voormalige gebruiker schreef op 13.02.2017 om 23:24 uur

Hallo Kos

Of dit een bug is, dat zou je aan Magix Support moeten vragen. Zelf denk ik, dat de programmaontwikkelaars dit zo hebben bedacht.

Hoe ik de filmpjes maakt, is moeilijk in een paar woorden uitleggen. De manier hoe ik dat doe, kan bij verkeerd gebruik van desbetreffende VDL programma's je in problemen brengen. Daarom leg ik dat hier liever niet verder uit. Ik wil niet dat mensen door mijn toedoen in problemen komen.

Groet,

Rob