probleem tijdens het encoderen met magix video de luxe 17HD

fransbe schreef op 07.09.2016 om 11:22 uur

tijdens het encoderen (met magix video de luxe 17HD) kreeg ik, bij verschillende pogingen (waarbij ik ook andere projecten gebruikte), 'fout bij het encoderen' als bericht.  Ik heb ook al herhaalde malen de melding gekregen dat mijn magix niet meer normaal werkte.  Ik heb, op aanwijzing van robvroe, de encodeerinstellingen gereset, maar dat leverde niks op. 

Wie kan mij verder helpen ? Dank bij voorbaat.

Reacties

RiViS schreef op 07.09.2016 om 13:25 uur

Hallo Frans,

Vervelend probleem en moeilijk te zeggen wat er aan de hand is. Misschien kun je dit eens doorlezen: https://support2.magix.com/customer/nl/node/22236  , het staat onder Magix Support en je zult ws even moeten inloggen. Voor jou is het dan van belang vanaf punt 6.

groet,

Rijk

fransbe schreef op 08.09.2016 om 20:02 uur

Ik heb het probleem aangepakt zoals beschreven onder de opgegeven link, film- en hoofdstukkenmenu uitgeschakeld, maar het mocht niet baten : 'fout bij het encoderen'.  Toch bedankt, Rijk.

Ik vraag me af of het een oplossing zou zijn om het programma (magix dus) te de-installeren en daarna opnieuw te installeren... ?

Ik hoop in elk geval nog op hulp, want het gaat om een project dat ik voor publiek moet tonen.  Dank bij voorbaat.

Voormalige gebruiker schreef op 08.09.2016 om 23:25 uur

Hallo Frans,

Wat je nog zou kunnen proberen is, om het vinkje weg te halen bij: "Smart Redering..." zie afbeelding

klik op: Encoder-instellingen en haal het vinkje bij Smart Redering weg

Succes,

Rob

fransbe schreef op 09.09.2016 om 16:58 uur

Helaas, geen resultaat, Rob!  Nog een suggestie ?

dank,

Frans

fransbe schreef op 09.09.2016 om 20:05 uur

bijkomende informatie : heb gepoogd om de film te exporteren (MPEG) en ook dat lukte niet; ik kreeg voorheen al een paar keer de melding dat magix niet goed werkte; meer aan de hand dan het encodeerprobleem ?