Probleem met het resultaat van VHS video opname

csgman schreef op 27.12.2010 om 22:35 uur

Ik heb MAGIX FILM OP DVD gekocht (terratec grabby device), op zich werkt het wel en krijg ik een geslaagd mpeg bestand van mijn VHS video recorder, helaas krijg ik altijd een randje onderaan van enkele horizontale lijnen, het lijkt op een storing in de software want de video is prima als ik het via de tv bekijk.

 

Heeft iemand een idee/tip ?

 

Alvast bedankt

 

Reacties

bobbiaan schreef op 29.12.2010 om 21:02 uur

Beste........,

 

Ja dat is een rand van informatie die door de videorecorder wordt meegestuurd en onder op de band is vast gelegd. Deze infomatie zie je niet op het TV beeld met afspelen van de band. Met digitaliseren zie je een deel wel in het previewscherm maar met exportern van de film als bestand of op een DVD zie je het niet meer.

 

Mvg

 

Bobbiaan

csgman schreef op 29.12.2010 om 21:55 uur

Dat had ik ook gedacht maar ik heb een MPEG gemaakt als testje. De rand staat ook in de MPEG.

Misschien zijn er opties die ik moet wijzigen voor het exporteren ?

 

Mvg,

Alan

Mooniebug schreef op 05.01.2011 om 23:27 uur

Hoi

 

Als ik zo een sleep randje zie mijn mijn intakes van VHS dan kun je ook je beeldformaat iets vergroten. Gebruik de TV Monitoring voor de kadrering en maak dan je beeld groter. ( bv: 720 naar 740 en dan centreren)

csgman schreef op 18.01.2011 om 14:17 uur

Ik heb het opgelost met de edit functies, eerst de VIDEO naar MPG en daarna in edit mode....

 

EFFECTS > CROPING > FREE ZOOM SELECTION. (met de muis aangeven wat je wil behouden)

 

Hiermee heb ik de rand weg kunnen snijden. Daarna een DVD gebrand, resultaat = goed