Probleem met film importeren. Wie kan mij helpen?

Sjon schreef op 05.08.2012 om 13:01 uur

Ik wil een filmpje importeren vanuit ‘Mijn documenten’. Daar staat nl de map met het betreffende filmpje.
Ik open montageprogramma Magix en dan verschijnt als eerste de overlay met de vraag: “Wat wilt u doen”. Ik kies “nieuw project”, OK en vervolgens wordt het montageprogramma verder geladen. In het rechtervak zie ik in blauw “computer” staan en er naast de schijven: A:/, C:/, D:/, E:/ en F:/ onder elkaar.
Ik kies C:/ (daar staan mijn mappen) en dubbelklik vervolgens op de beoogde filmnaam.
Nu staan er drie (voor mij onbekende) mappen genoemd. Twee mappen zijn leeg. De derde (OBS genaamd) levert zes submappen op met getallen als naam. Bij doorklikken heten ze allemaal 000004. Ze zijn leeg. Wat nu!?
Weet iemand raad?

Bvd -  Sjon

Reacties

mi-bo schreef op 05.08.2012 om 16:44 uur

Beste, om te beginnen is het beter om Uw projecten niet in mijn documenten te zetten, als U het Magix product gebruikt zal het ook nooit daar in worden op geslagen, als U niet bekwaam bent wordt alles in user opgeslagen,

Als U een project op de tijdlijn heeft staan, dient u altijd de functie opslaan als te gebruiken, daar kunt U dan aangeven waar het project moet worden opgeslagen.

klikbij start aan hoe het project heet en u kunt het weer te voorschijn halen, en dan doen wat hier boven staat

succes,

Cinecor schreef op 06.08.2012 om 08:18 uur

Ik adviseer u eerst goed de handleiding van Magix te lezen om enig begrip te krijgen van de werking van het programma.  Daarin staat precies beschreven hoe een project moet worden aangemaakt, opgeslagen, enz.

Even wat algemene info vooraf:

Een project is geen film, maar een samenstel van opdrachten die aan filmbestanden (het bronmateriaal) wordt gegeven hoe ze zich in een nog samen te stellen film moeten gaan gedragen. Het bronmateriaal op de pc blijft dus onaangetast. Als de montage gereed is moet uit het project de gemonteerde film nog worden geëxporteerd. Dat kan op een harde schijf, maar ook direct op een DVD of Blu-ray schijf. Dat is dan de uiteindelijke film.

Voor een goede videomontage is een tweede harde schijf IN de pc eigenlijk een noodzaak. Daarop worden zowel het project als alle andere bestanden voor het filmproject opgeslagen. Op de sysyteemschijf (C:/) staat dan alleen de software. Daarnaast verdient het aanbeveling om de pc niet voor andere doeleinden te gebruiken dan uitsluitend voor videomontage. In elk geval geen games of andere spelletjes.

Succes met de verdere studie van Magix.

Voormalige gebruiker schreef op 06.08.2012 om 15:58 uur

Ik ben het eens met Cinicor dat je de handleiding van Magix moet gebruiken. Deze handleiding beschrijft hoe je het filmprogramma MAGIX moet gebruiken. Ik ben het niet mee eens dat je twee schijven moeten hebben. Zelf zet ik de orginele flmbestanden op een tweede schijf of een andere partitie.  Zelf heb ik in mijn documenten een map aangemaakt. Hierin zet ik een kopie van mijn filmbestanden die ik wil gaan bewerken tot een film. Ik start Magix en ga dan naar:  c:\gebruiker\ naam van gebruiker\mijn documenten\film.  Je ziet dan de filmbestanden staan. Deze kan je met door het slepen met de muis op de tijdlijn in Magix plaatsen. Wanneer je een film gemaakt heeft, kan je deze branden (DVD - Bluray enz.) of exporteren naar AVI, Mpeg, enz. bestanden.

Zorg dat je altijd een backup heeft van je originele filmbestanden.

Wanneer de film klaar is dan verwijder ik de kopie bestanden uit:: c:\gebruiker\ naam van gebruiker\mijn documenten\film,  zodat mijn c-schijf niet vervuilt.

Veel succes.

Robvroe

Cinecor schreef op 06.08.2012 om 16:53 uur

Citaat Robvroe 1:

"Ik ben het niet mee eens dat je twee schijven moeten hebben. Zelf zet ik de orginele flmbestanden op een tweede schijf of een andere partitie"

U vindt een tweede harde schijf in de pc niet nodig maar maakt er wel zelf gebruik van?

Neem van mij aan dat het werken met een extra schijf voor alleen de data een ongestoorde werking bij het monteren bevorderd. Zelfs zou je er nog één bij kunnen gebruiken voor bijv de mediacache e.d.

Uiteraard kan je een kopie van alle bronmateriaal op een andere, evt externe schijf opslaan. Maar dat is dan voor reserve, want een externe schijf gebruik je ook niet tijdens het monteren.

lucky_me schreef op 06.08.2012 om 17:13 uur

Citaat Robvroe 1:

"Ik ben het niet mee eens dat je twee schijven moeten hebben. Zelf zet ik de orginele flmbestanden op een tweede schijf of een andere partitie"

U vindt een tweede harde schijf in de pc niet nodig maar maakt er wel zelf gebruik van?

Neem van mij aan dat het werken met een extra schijf voor alleen de data een ongestoorde werking bij het monteren bevorderd. Zelfs zou je er nog één bij kunnen gebruiken voor bijv de mediacache e.d.

Uiteraard kan je een kopie van alle bronmateriaal op een andere, evt externe schijf opslaan. Maar dat is dan voor reserve, want een externe schijf gebruik je ook niet tijdens het monteren.

En waar staat geschreven dat een externe schijf niet kan gebruikt worden tijdens het monteren? Zelf gebruik ik nu gedurende enkele maanden een externe schijf (usb3) daarvoor en ben daar best tevreden over. Ik ben het er wel mee eens dat dit een paar geleden nog niet mogelijk zou geweest zijn.

luc

Voormalige gebruiker schreef op 06.08.2012 om 20:05 uur

Het gaat hier om het importeren van filmbestanden (bronbestanden) en Niet over de snelheid.  Daarom geef ik aan dat een tweede hardeschijf niet echt noodzakelijk is. 

Sjon schreef op 08.08.2012 om 15:58 uur

Erg fijn dat jullie zo meedenken. Ja, de handleiding heb ik gelezen en zelfs meer dan dat. Ik weet hoe ik moet importeren en ook ik sla mijn films op in een partitie (D:/). Door mijn experimenteren heb ik er eentje in mijn documenten gezet in de hoop hem alsnog te kunnen importeren. Het probleem waar ik tegenop loop is dat als ik tijdens het importeren partitie D:/ aanklik er voor mij drie onbekende mappen (met cijfers getiteld) verschijnen die bij doorklikken leeg blijken te zijn.
Mijn vraag is dus: wat is de oorzaak dat bij aanklikken van partitie D:/ mijn films niet tevoorschijn komen. (hierover staat in de handleiding niets)

Nb. Het is inderdaad een goede tip om van originele filmopnamen een back-up te maken.

Sjon

Voormalige gebruiker schreef op 08.08.2012 om 16:28 uur

Sjon,

Dit kunnen mappen zijn die door een programma zijn achtergelaten na het verwijderen of zijn gebruikt voor het installeren van een programma, maar zeker weet ik dat ook niet. Wat ik in zo'n geval doe is deze mappen te verplaatsen naar een tijdelijke map en deze daar een week of twee laten staan. Deze kan je dan weer terug zetten als er een programma om vraagt, veelal maakt een programma ze opnieuw aan, wanneer hij ze nodig heeft. Ik zou er niet te zwaar aantillen, maar geniet van de films die je maakt.

Je vraag nog eens goed gelezen te hebben, heb ik nog een vraag. Bedoel je met klikken op D:/ mijn films in mediapool van Magix of in Windows. Als dit in mediapool van MAGIX is, kan jij dan opgeven welke extententie jou filmbestanden gebruikt.

Voorbeelden van extenties kunnen zijn: MOV; MTS; MPEG; MOV; MOD; enz. 

Veel succes.

Robvroe1

Sjon schreef op 09.08.2012 om 21:10 uur

Beste Robvroe1,

Ik weet niet meer wat ik allemaal precies gedaan heb maar die onbekende mappen zijn ineens verdwenen. Ik kan dus mijn film importeren. Probleem opgelost!

Antwoord op je vraag:  ik klikte D:/ in mediapool van Magix, niet in Windows. Mijn films staan in Mpeg.
Ik ben blij met je tip om vreemde mappen weg te zetten in een tijdelijke map. Daar was ik nog niet op gekomen. Zeer bedankt.
Sjon