Probleem met dvd branden

adnil95 schreef op 24.12.2011 om 11:18 uur

Ik heb problemen met het branden van een film met een duur van 1 uur en 14 min. Hiervoor heb ik een dvd van 4,7Gb gebruikt waarvan ik verwacht dat dit er gewoon op moet passen. Maar als ik de dvd later afspeel staan er maar 3-4 min op.

Wat is het probleem en hoe kan ik het oplossen

De film is voorzien van hoofdstukmarkers.
 

Is branden op een dvd DL een optie?

 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 24.12.2011 om 12:56 uur

Beste adnil95, op een DVD past eigenlijk maar 4.3 Gb!, en dat is ongeveer 60 minuten.  Je zal de bitrate moeten aanpassen. Volgens mijn berekening zal je video van 74 minuten een bitrate moeten hebben van +/- 7500.

Suc6,

Cees

adnil95 schreef op 24.12.2011 om 19:11 uur

Beste Cees,

Bedankt voor je antwoord.
Dit is de eerste keer dat ik een film maak en heb geen ervaring met birate.. Hoe kan ik deze aanpassen? En is dat ook nodig om aan te passen als ik een Dual Layer dvd gebruik van 8 Gb?

Alvast bedankt, linda

Voormalige gebruiker schreef op 26.12.2011 om 10:48 uur

Beste adnil, een dual dvd is in dit geval geen optie. 1 uur en 14 min kan zonder kwaliteitsverlies op een dvd.

Een dual-layer moet ook nog door je brander herkent kunnen worden. Als je in het tabblad branden bent en je alles ingesteld hebt (hoofdstukken, achtergrond muziekje enz...) en je klikt dan branden aan komt er een tabblad waar je kan instellen welke brander en wat voor jouw belangrijk is de ENCODER instelling. Zet die op 7500 en je je film past op een "gewone" DVD. Voor de rest denk ik dat je er nu wel uitkomt. 

Suc6,

Cees