Probleem met branden DVD

Franssen schreef op 12.02.2012 om 17:55 uur

Probleem met branden van DVD met Video de Luxe 17.

Afmixen en aanmaken diskimage gaat goed (en snel).

Daarna mededeling : Disk wordt geschreven. Op ca. 1/4 van het branden stopt het proces. Het beeld wordt zwart en de mediaplayer van Windows 7 begint het gebrande deel te laden en af te spelen.

Daarna de mediaplayer gestopt en het beeld komt van Video de Luxe komt terug met de melding dat er een fout opgetreden is.

Opnieuw een nieuwe DVD in de brander geplaatst en het brandproces opnieuw gestart. In het scherm "alles gebruiken" aangeklikt, waarna een volledige DVD succesvol wordt gebarnd.

Ik gebruik Windows 7 op een PC met Intel Core i7 Processor, een Asus 1156 P7H55D-M EVO USB 3.0 moederboard en een DVD RW LG 22x GH22NS50 DVD brander.

Ik heb de laatste versie van Video de Luxe 17 en de laatste versie voor de LG DVD brander gedownload en gebruikt. Het is vreemd dat de brander wel herkend wordt, anders kon er geen complete DVD (ten koste van één misprodukt) gebrand worden.

Ik heb nog naar een logfile van het brandproces gezocht, maar kan deze niet vinden. Graag zou ik weten in wlke dirrectory deze files te vinden zijn . Ze zijn er wel, want ik heb ze al een keer toevallig gevonden, echter zonder te noteren waar.

Graag verneem ik hoe ik deze bug kan verwijderen.

Met een vriendelijke groet,

Harry Franssen

Reacties

FransS schreef op 14.02.2012 om 15:01 uur

Probeer eens "brandroutine"programma van Magix te installeren en probeer het opnieuw.

1 tip brand eerst de film op een RW DVD kijk dat dan na en als je deze dan goed bevind kopieer het dan op een DVD R.

Suc6 Frans S

Franssen schreef op 27.03.2012 om 19:25 uur

Dit is de oplossing die ik van Magix support kreeg.

Het beantwoordt de vraag in principe niet, maar het is een werkbare oplossing, waarmee het probleem omzeild wordt.

Ik heb het met succes toegepast.

Citaat Magx:

Soms kan het handig zijn om een DVD image bestand te maken (.ISO bestand) in plaats van een fysieke DVD te branden.

Met behulp van een virtueel DVD-station kunt u dan een dergelijke image integreren of met een ander brandprogramma alsnog als echte DVD branden.

Ga daartoe naar het Disc branden venster, en bij punt 1 Brander: kiest u Image Recorder. Wanneer u nu Brandproces starten klikt, dan wordt er gevraagd om de naam en een locatie op de harddisk om het .ISO bestand op te slaan. U geeft het een logische naam en een plaats op de harddisk waar u het terug kunt vinden. Daarna wordt het ISO bestand aangemaakt (wat dus een exacte afbeelding is van de anders gebrande DVD).

P.S. Mbv het gratis Imgburn kunt u prima een ISO bestand als DVD branden.
http://www.imgburn.com/index.php?act=download

Einde citaat.

Ik denk at dit voor veel mensen de oplossing is.

Harry Franssen.

 

jjdG44 schreef op 21.04.2012 om 11:00 uur

Het valt mij op dat Magix voor een aantal problemen surrogaat oplossingen heeft. Ik gebruik Magix Video de lux Plu en die  herkent soms  mijn Blu ray brander  niet en breekt dan het brandprogramma af.
Ik gebruik dan ook  nu altijd eerst een DVD-RW , soms brand het programma prima DVD maar als het progr. afbreekt na het encoderen  etc. en de melding geeft dat mijn LG brander niet goed is geïnstalleerd( ?)  geef ik opnieuw het commando branden.  Encoderen en volgende stappen sla ik over, (die gegevens zijn dan al bekend)   Magix brand dan op mijn niet herkenbare of niet goed geinstaleerde brander een  PRIMA HD Film. ?????

Ook bij mijn klacht  over "zwarte en trillende beelden na elk ingelezen shopt van mijn Sony HD video camera kreeg ik een SUROGAAT oplossing om mijn opnamen te demuxen,  met  PVASTrumento, en de danonstane bestanden te importeren in Video de Lux (hoezo de Lux ??). Dit werkt wel vervelend probleem is wel dat het programma (PVASTrumento 2.1.0.22) bij het inlezen van meerdere shots hiervan  één groot Video en één groot audio bestand maakt en de datum van aanmaak is niet meer herkenbaar. Om leike overgangen te maken moet je dus alles weer gaan KNIPPEN .

Vreemd is dat b.v. de programma's van  Roxio Sony en Corel hier geen last van hebben m.a.w Video de Lux werkt prettig maar bij problemen blijft het maar on professioneel  BEHELPEN !