Wie kan me helpen? Ik werk reeds een tijdje met video deluxe 16 programma op een vista-pc. Alles verliep vlot, weliswaar traag (aangezien slechts 3gb werkgeheugen) maar toch geen probleme met inladen van foto's video, audio etc...
Koop ik mij vorige week een nieuwe laptop Asus i7 K95V met 12 gb werkgeheugen, dacht ik de koning te rijk te zijn, niets is dus minder waar. Ik krijg geen enkel videobestand deftig ingeladen. Nochthans met dezelfde camera als voordien (een vado creative HD mini-camcorder). Als ik een filmpje van 20 sec wil inladen (extensie avi) blijven er 8 sec over en wordt er geen geluid van de camera opgenomen in een spoor. Ik krijg als melding de onderstaande afbeelding. Ik heb er eventjes de gegevens van het audiobestand naast geplaatst.
Zelfde probeem met een MVP-bestand dat ik op mijn vista-computer maakte en op de nieuwe wil afwerken. Alles laadt wel degelijk in maar ook weer zonder geluid van de camera en wanneer ik de film afspeel krijg na enige tijd de volgende melding (dit bestand bevat geen sample-gegevens). Maw hier zit ik nu met een beest van een laptop speciaal gekocht om videobewerking te doen en zit ik muurvast.