probleem met audio samplegegevens

bertjedanst schreef op 14.11.2012 om 22:23 uur

Wie kan me helpen?  Ik werk reeds een tijdje met video deluxe 16 programma op een vista-pc. Alles verliep vlot, weliswaar traag (aangezien slechts 3gb werkgeheugen) maar toch geen probleme met inladen van foto's video, audio etc...

Koop ik mij vorige week een nieuwe laptop Asus i7 K95V met 12 gb werkgeheugen, dacht ik de koning te rijk te zijn, niets is dus minder waar. Ik krijg geen enkel videobestand deftig ingeladen. Nochthans met dezelfde camera als voordien (een vado creative HD mini-camcorder). Als ik een filmpje van 20 sec wil inladen (extensie avi) blijven er 8 sec over en wordt er geen geluid van de camera opgenomen in een spoor. Ik krijg als melding de onderstaande afbeelding. Ik heb er eventjes de gegevens van het audiobestand naast geplaatst.

Zelfde probeem met een MVP-bestand dat ik op mijn vista-computer maakte en op de nieuwe wil afwerken. Alles laadt wel degelijk in maar ook weer zonder geluid van de camera en wanneer ik de film afspeel krijg na enige tijd de volgende melding (dit bestand bevat geen sample-gegevens). Maw hier zit ik nu met een beest van een laptop speciaal gekocht om videobewerking te doen en zit ik muurvast.

Reacties

lucky_me schreef op 15.11.2012 om 01:39 uur

Hallo

*Een laptop voor video bewerking is volgens mij niet de beste keus. Onderdelen van een laptop zijn ontwikkeld om zo weinig mogelijk stroom te verbruiken niet om zo sterk mogelijk te presteren.

* Voor wat betreft je probleem met de audio.  Kijk je eens in bestand/instellingen/programma instellingen naar het tapblad  video/audio? Daar zou een vinkje moeten staan bij geluid uit video's extraheren.

*https://support2.magix.com/customer/nl/node/437  hier kan je ook nuttige informatie vinden bij problemen met audio

mvg

Luc

bobbiaan schreef op 15.11.2012 om 09:36 uur

Beste....,

Meestal is het antwoord van lucky me correct, maar er zijn ook  laptops wel die geschikt zijn. Er moet opgelet worden waarmee de machine is opgebouwd. Toevallig heb ik deze machine zelf enige weken geleden gekocht en werk er tot volle tevredenheid mee. Ik heb zo'n 1.5 jaar weinig kunnen monteren omdat mijn desktop PC de nieuwere codecs, die de huidige camera's en foto toestellen gebruiken niet aankon.

Nu het probleem, heb je je geregistreerd, programma geactualiseerd etc.?

Mvg

Bobbiaan

mi-bo schreef op 15.11.2012 om 10:06 uur

Beste,
een aanvulling op de antwoorden van lucy me en bobbiaan.
op welke manier transporteert u de beelden van Camera naar PC

gr

bertjedanst schreef op 15.11.2012 om 20:16 uur

Beste mi-bo, bobbiaan en lucky me, alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden. Voor wat betreft de uitleg van lucky me, dit ga ik zeker nakijken. Bobbiaan ik ben wel degelijk geregistreed en heb een update voor WIN7 gedaan. En voor mi-bo: mijn mini-camera heeft een ingebouwde usb-stekker die ik rechtstreeks aan de pc kan koppelen. Van zodra ik dit doe opent de pc de map 100DCIM en daar staan dan de avi-bestanden. Die kopieer ik dan naar de pc in de map video deluxe 16. Eigenaardig genoeg werken de filmpjes perfect wanneer ik ze open via windows media player maar dus niet in het video deluxe programma.

Cinecor schreef op 16.11.2012 om 10:14 uur

Beste mi-bo, bobbiaan en lucky me, alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden. Voor wat betreft de uitleg van lucky me, dit ga ik zeker nakijken. Bobbiaan ik ben wel degelijk geregistreed en heb een update voor WIN7 gedaan. En voor mi-bo: mijn mini-camera heeft een ingebouwde usb-stekker die ik rechtstreeks aan de pc kan koppelen. Van zodra ik dit doe opent de pc de map 100DCIM en daar staan dan de avi-bestanden. Die kopieer ik dan naar de pc in de map video deluxe 16. Eigenaardig genoeg werken de filmpjes perfect wanneer ik ze open via windows media player maar dus niet in het video deluxe programma.

Het bevreemd mij dat de camera op de harddisk avi bestanden opneemt. In SD zijn dit doorgaans mpeg bestanden. Als de bestanden op de harddisk van de laptop goed af te spelen zijn is er met de bestanden dus echter niets mis. Ook met het OS (Windows7 64 bits) dan natuurlijk niet. Het gaat dus om de herkenning van de bestanden in de software van Magix.  Bij mij rijst dan de vraag of MvdL versie 16 wel geschikt is voor Windows 7 64 bits. Ik moet het antwoord daarop schuldig blijven want ik werk pas sinds versie 17 met MagixvdL. Maar er zijn hier anderen die er zeker het antwoord op weten.

bobbiaan schreef op 16.11.2012 om 10:32 uur

Beste allemaal,

Ik ben op internet gaan zoeken en zie dat de gebruikte camera een Creative labs machine is. Ja die is geheel ingericht op windows bestureing. Magix heeft hier geen CODEC voor in het programma. Download daarom een gratis video converter om er een gangbaar voor Magix codec van te maken.

Suc6

Bobbiaan

bertjedanst schreef op 17.11.2012 om 11:13 uur

Ok, alweer bedankt voor de moeite om mijn probleempje nog eens te bekijken. Wat ik nu zelf wel heel eigenaardig vind is het feit dat op mijn vorige laptop, die onder vista draaide, de beelden (en dus ook geluid van de camera) wel degelijk zonder probleem konden geïmporteerd worden. Begrijp ik het dan goed dat wanneer ik dit nu wil doen in windows 7 het programma plots geen codec hiervoor heeft en dat er dus ook geen voorhanden is?

Ik zou het een beetje jammer vinden dat ik nu mijn bestanden moet gaan converteren via een programma. Dit vraagt ook al weer heel wat tijd + heb je dan geen kwaliteitsverlies (wat op dit kleine cameraatje sowieso al vrij basic is?)

Ik heb nog een andere camera liggen die rechtstreeks beelden opslaat op mini-dvd's en dus direct de beelden wegschrijft in vob-formaat. Ik ga eens even een test doen om te zien of het programma deze beelden en geluid herkent. Zo ja dan ligt het effectief aan de combinatie mini-camera en Windows 7.

Nog eens bedankt aan allen!

bobbiaan schreef op 17.11.2012 om 13:39 uur

Ja, het kan zijn dat het programma niet onder W7 werkt. Het programma is al weer een aantal jaren geleden uitgebracht. Dat betekent dus een nieuw programma kopen. Als geregistreerd gebruiker krijg je regelmatig goedkope aanbiedingen houdt dat in de gaten.

Suc6

Bobbiaan