Probleem bij branden DVD

Aletta schreef op 03.07.2014 om 08:12 uur

Werk met Video de luxe 2014

Gister een DVD gebrand op een DVD-RW via het AVCHD menu mooi resultaat maar......een fragment van de film wordt niet weergegeven en blijft zwart, het geluid is op deze plaats wel te horen.

Daar ik een DVD-RW gebruik kan ik het steeds opnieuw proberen maar tot nu toe blijft het bewuste fragmentje zwart. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?????????

Groet, Aletta

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 03.07.2014 om 11:28 uur

Beste Aletta,

Ik vermoed, dat er een lege gedeelte in je project is geslopen!

Ga aan het begin van je project staan en ga dan naar bewerken / weergave bewegen / naar volgende lege gedeelte zoeken.

succes,

Rob

Aletta schreef op 03.07.2014 om 20:14 uur

Dag Rob,

Met het zoeken van lege plekken zoals jij beschrijft daarmee ben ik begonnen , maar geen lege gedeeltes. De cursor wordt verplaatst naar het eind van de film, het geluid heb ik wel doorlaten lopen maar dit mag geen probleem geven. Alles al na gegaan,ook de handleiding die ik bij aankoop van de software kreeg. 
De film ook geexporteerd dit gaat wel goed!!!!!! 

Bij begin van branden in AVCHD geeft hij wel aan dat er een lege plek zit aan het eind van de film, maar kan dit negeren en geeft het programma aan dat hij door gaat met coderen?? Wel krijg ik ook een melding van wilt u het bestaande bestand 000.MTS toevoegen. Dit betreft de eerste 2 beelden welke overvloeiers zijn..
Nogmaals bij exporteren ziet de FILM er puik uit! Verkreeg een MPG file is dit de hoogste kwaliteit??

Nu het branden nog het betreft één scene dat maar niet wil en maar zwart blijft.
Het betreft de trouwfilm van mijn dochter dus......het moet goed zijn!!

Ik hoop op suggesties!
Vr.Gr.Aletta

Aletta schreef op 03.07.2014 om 21:43 uur

Dit is een aanvulling betreffende branden met video de luxe 2014

Zojuist de film weer gebrand en nu laten coderen,

En ja hoor....fragmenten waren nu wel te zien....maar......nu blijft de film weer vastzitten.

Speel dit af op een blueray speler van Samsung de BD6900

Vr.Gr.Aletta

Voormalige gebruiker schreef op 03.07.2014 om 22:54 uur

Dit is een aanvulling betreffende branden met video de luxe 2014

Zojuist de film weer gebrand en nu laten coderen,

En ja hoor....fragmenten waren nu wel te zien....maar......nu blijft de film weer vastzitten.

Speel dit af op een blueray speler van Samsung de BD6900

Vr.Gr.Aletta

Hallo Aletta,

AVCHD word niet door alle bluray-spelers ondersteund. Probeer een op Bluray te branden. zie foto's

Succes,

Rob

Aletta schreef op 04.07.2014 om 09:46 uur

Rob,
Gisteravond weer de DVD-RW gebrand.

En nu helemaal gelukt!!!!!!
Bij Branden gekozen voor 1080x1440 Pal. Kreeg daar na een menu met verschillende opties en heb gekozen voor coderen (waar staat dit voor)??

Het branden duurde veel langer dan voorheen, ruim een uur en heb de film aanlaten passen daar hij 39 sec. te lang was. 
Eindresultaat is haarscherp! Jammer dat ik nog steeds niet weet wat de oorzaak is van het  zwarte fragment bij eerder branden op DVD.

Nog even een vraag kan ik nu kopies maken van deze DVD-RW naar een DVD+R????
En wat te doen als mijn vakantie film in 1080x 1920 te lang is voor en DVD??? En je wilt branden in AVCHD??Er  Is maar 30 min. beschikbaar
Vr.Groet, Aletta

Voormalige gebruiker schreef op 04.07.2014 om 14:21 uur

Rob,
Gisteravond weer de DVD-RW gebrand.

En nu helemaal gelukt!!!!!!
Bij Branden gekozen voor 1080x1440 Pal. Kreeg daar na een menu met verschillende opties en heb gekozen voor coderen (waar staat dit voor)??

Het branden duurde veel langer dan voorheen, ruim een uur en heb de film aanlaten passen daar hij 39 sec. te lang was. 
Eindresultaat is haarscherp! Jammer dat ik nog steeds niet weet wat de oorzaak is van het  zwarte fragment bij eerder branden op DVD.

Nog even een vraag kan ik nu kopies maken van deze DVD-RW naar een DVD+R????
En wat te doen als mijn vakantie film in 1080x 1920 te lang is voor en DVD??? En je wilt branden in AVCHD??Er  Is maar 30 min. beschikbaar
Vr.Groet, Aletta

Hallo Aletta,

Waarom heb je niet mijn advies om via Blu-Ray te branden niet opgevolgd. Je brand dan op 1080 x1920i Pal. Nu kan je ca. 60min. op een DVD branden. De kwaliteit zal net zo goed zijn als bij het branden van AVCHD!!

Lees voor coderen dit eens:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Code_(representatie_van_gegevens)

Wat betreft het zwarte fragment, dit heeft te maken met het lege gedeelte zoals ik al eerder heb beschreven. Door opnieuw te coderen is deze wel gezien. Wanneer je een verandering aanbrengt in je project moet je ten aller tijde opnieuw coderen anders worden deze veranderingen niet overgenomen.!!

Natuurlijk kan je met een programma een DVD-RW kopieeren naar een DVD-R. Ik brand nooit een project direct op een DVD maar naar een ISO bestand. Kies in optie 1 niet voor de DVD brander maar voor IMAGE file. Nu kan je dit ISO bestanden via, ik gebruik hiervoor Nero, branden op een DVD.

Wanneer het niet op een DVD past kan je de biterate aanpassen. Ook hier moet je zelf bepalen wat nog wel en niet kan. Bij een kleine biterate verlaging zal dit niet te zien zijn.

Succes,

Rob

6x gewijzigd voor verbetering fouten

Aletta schreef op 04.07.2014 om 16:55 uur

Dag Rob,

Dank voor je duidelijke advies.

Zoals ik begrijp!!! Ik hoef dus geen Blue Ray brander te hebben te hebben om jouw advies op te volgen.
De duur van deze film was 30 min. Maar ga mijn vakantie film branden zoals jij adviseert in BlueRay menu

Wat is het verschil met het branden via blueRay menu zoals jouw advies en het branden via AVCHD en dan instellen op 1080 x 1920 Pall?? 
Groet, Letty

Aletta schreef op 04.07.2014 om 19:39 uur

Rob,

Zoals jij adviseerd wil ik de film eerst opslaan als IMAGE FILE maar bij mij geeft deze image recorder aan.

Het is toch de bedoeling dat je eerst de IMAGE file opslaat op je PC??? En daarna brand?

Groet, Aletta

Voormalige gebruiker schreef op 05.07.2014 om 09:30 uur

Rob,

Zoals jij adviseerd wil ik de film eerst opslaan als IMAGE FILE maar bij mij geeft deze image recorder aan.

Het is toch de bedoeling dat je eerst de IMAGE file opslaat op je PC??? En daarna brand?

Groet, Aletta

Hallo Alette,

1. Mijn advies is om ALTIJD het Blu-Ray menu te gebruiken.

2. Nee, je heb geen Blu-Ray brander nodig, maar je kan niet meer dan ca. 1 uur branden

3. Wat het verschil is exact is tussen Bluray en AVCHD kan ik je niet vertellen. Dit zou kan je zoeken op het internet, als je het wilt weten !!!!!

4. Een image file is het zelfde als een ISO bestand.

5. Ik bedoelde Image recorder

6. Let op!! bij het branden van een ISO bestand wordt er gevraagd om een naam te geven en je kan aangeven waar het op je harde schijf moet worden opgeslagen. Dit ISO bestand brand je dan op een DVD.

Ook wil ik nog een advies geven: "Print de handleiding uit en lees deze eens goed door".

Succes,

Rob

Aletta schreef op 06.07.2014 om 18:38 uur

Aan Rob,

Ben in het bezit van het Handboek wat bij Videoluxe 2014 in een pakket zat.

Maar evenals de handleiding op papier en online heb ik via de hulp niets kunnen vinden over het branden van een ISO bestand. 

Inmiddels gebruik gemaakt van je advies en gebrand op via image recorder
Via het ingebouwde brandprogram van Windows 7 wat ISO kan branden verschillende DVD,s gebrand

Dank voor de snelle antwoorden op mijn vragen per mail 

Vr.Gr.Aletta

mi-bo schreef op 07.07.2014 om 09:49 uur

Beste Aletta,
Fijn dat alles nu goed werkt ,na de vele goede antwoorden van Bobvroe1.
maar MAGIX omschrijft het wel degelijk, als u naar index gaat na opstarten van VDL 2014. ziet U image staan ( iso).
En in het boek staat het op pagina 242.
en van pagina 223 t/m 242 staat alles over branden.
succes met het maken van de trouw reportage en vakantie film.
gr
mido