Previewscherm opeens zwart

johanvandermeer schreef op 05.01.2014 om 23:22 uur

Beste Forum-leden,

Als VdL2014 gebruiker  (versie 13.0.0.28 - UDTP draaiend onder Windows 7) heb ik deze kerstvakantie naar hartelust zitten monteren aan onze Oostenrijk-vakantie. Vandaag heb ik een nieuw project opgestart om deze vakantie verder in beeld te brengen. Ik ben begonnen met het inladen van een x-aantal foto's.Om e.e.a. chronologisch te houden, zullen daar later bewegende beelden aan worden toegevoegd. Ik zat met wat overgangen voor deze foto's te experimenteren en opeens schiet het previewscherm op zwart. Raar... Maar goed, ik sluit het programma af en start opnieuw op in de veronderstelling dat het beeld terugkomt. Helaas... na inmiddels viermaal opstarten, blijft het previewbeeld zwart. Ik heb een eerder gemonteerde clip opgestart en daarmee krijg ik prima previewbeeld. 

Heeft u een idee wat hier aan de hand kan zijn en vooral: hoe haal ik het beeld weer terug? Of heb ik pech en moet ik de montage opnieuw beginnen en dit project weggooien?

Alvast dank voor uw reactie!

Met goede groet,
Johan van der Meer

Zodra ik even tijd heb, duik achter de montagetafel om videoclips te bewerken. Ik wil dat ook graag met geluiden op niveau brengen: het liefst vanuit de opname; soms zijn aanvullende of ondersteunende geluiden nodig. Ik verzamel ook rechtenvrije muziek om mijn clips te verlevendigen.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 06.01.2014 om 06:49 uur

Beste, het eenvoudigste is onder bestand /  instellingen/ programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden. Suc6.

Cees

Voormalige gebruiker schreef op 06.01.2014 om 10:17 uur

Hallo Johan,

Voordat je, wat Cheeta beschrijft uitvoert, kijk eerst eens aan het begin van de aranger of de "M" niet heeft aangeklikt! zie foto. Bij is het wel eens voorgekomen dat deze allemaal spontaan waren geactiveerd. 

Succes,

Rob

hansverhoef schreef op 07.01.2014 om 22:58 uur

Cees (en vraagsteller Johan).

Programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden biedt geen oplossing.

Het programma afsluiten en weer opstarten werkt tegenwoordig ook niet meer en de M is ook niet aangeklikt.

Ik heb hier al meer klachten over gehoord en denk dat het hier een fout in het programma betreft. Hopelijk komt men snel met een upgrade om dit probleem op te lossen. 

Groet, Hans uit Krimpen

Voormalige gebruiker schreef op 10.01.2014 om 11:44 uur

Hallo Johan,

De letter "M" staat voor MUTE en de Letter "S" staat voor SOLO.

Als u het geluid en video op één spoor staat en u "klikt op "M" dan word het beeld en geluid geluid uitgezet. De "S" heeft nu geen functie.

Als u op de sneltoets Ctrl-H drukt dan wordt het beeld en geluid gesplist. het Beeld komt op spoor 1 en geluid komt op spoor 2. Als u nu op spoor 1 op de "S" klikt, dan wordt het geluid onderdrukt.

Als u nu op spoor 2 de "S" klikt dan word het beeld onderdrukt en hoort u het geluid. Als u nu op de "M" drukt dan wordt het geluid uitgezet.

Als u op spoor 1 en 2 op de "M" klikt dan wordt het beeld op spoor 1 en het geluid op spoor 2 uitgezet.

Wat betreft de opmerking van de heer Hans Verhoef daar ben ik het niet mee eens. Voor 80% van de gestelde vragen op dit forum zijn meestal terug te brengen naar de ontwetendheid van de gebruiker zelf of naar de configuratie van de computer.

Het is onvermijdelijk dat er fouten in het programma sluipen, daarvoor is het programma te complex. Wat niet wegneemt dat het programma goed moet werken. 

Daarom mijn advies: "Meldt alle foutmeldingen ook aan bij Magix ".

Zelf heb ik vroeger veel geprogrammeerd en nachten doorgehaald om fouten in een programma op te sporen.

Veel succes met dit veelzijdige VDL 2014 programma,

Rob