Preview rendering doet het niet. VDL 2015

jef.derijdt schreef op 01.02.2015 om 22:04 uur

Omdat bij het bewerken van een film de commando's alsmaar langere tijd nodig hebben vooraleer ze daadwerkelijk uitgevoerd worden, vermoed ik dat ik een preview rendering zou moeten doorvoeren. In het hulpdeel zag ik dat er een menuutje 'Automatische preview rendering' kan uitgeklapt worden. Hiertoe moet een pijltje-omlaag, juist voor de tijdlijn aangeklikt worden. Bij mij staat dat pijltje er niet. Ook de rode en groene balken verschijnen niet in mijn arranger (hoewel er plaats voor vrij is). Als ik CTRL+R klik, dan klinkt er een 'ping'.

Wat houdt de 'opruimassistent' in?

Jef

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 01.02.2015 om 23:08 uur

Hallo Jeff,

Welkom op het forum.

Om te beginnen je kan het handboek.pdf raadplegen. Ga naar: Hulp / handboek.pdf.

Op blz. 215 staat e.a. beschreven over preview rendering

Op blz. 242 staat e.a. beschreven over de opruimassitent.

Succes,

Rob

jef.derijdt schreef op 02.02.2015 om 17:54 uur

Ik zie in in mijn arranger het betreffende symbool van preview rendering niet staan.

Ik heb stevig de indruk dat preview rendering niet mogelijk is in VDL 2015. (Ik heb de gewone versie, niet de plus). Magix zou best moeten weten dat een videobewerkingsprogramma zonder preview rendering een bron van miserie is. Hoewel ik aanvankelijk tevreden was met mijn overstap naar Magix, moet ik bekennen dat dit voor mij een flinke domper is. Een bron van veel miserie. Dat men in de standaard-versie de automatische preview rendering niet meelevert, kan ik nog enigszins begrijpen. Maar dat men in een programma met zoveel complexe mogelijkheden zelfs geen manueel te kiezen preview rendering voorziet, is voor mij onbegrijpelijk.

Jef

Voormalige gebruiker schreef op 03.02.2015 om 21:49 uur

Hallo Jef,

inderdaad VDL2015 Clasic heeft de preview rendeing niet. Kijk voor de versie specificatie op: http://www.magixagent.nl/index_3.htm

succes,

Rob

jef.derijdt schreef op 03.02.2015 om 23:02 uur

Ik heb nu ondervonden dat als ik het effectenmenu sluit, de werking terug normaal wordt.

Dus zit mijn probleem bij effecten. Ik heb in de huidige film vrij veel beeldstabilisatie , zoombewegingen, en zelfs een keer achteruit afspelen toegepast.

Nu is het de kwestie om uit te maken of het probleem de veelheid van toegepaste effecten, dan wel ergens een specifieke fout is. Een idee hoe ik dat kan uitvissen en oplossen?

Ik vind het bij het toepassen van sommige effecten soms wel eigenaardig dat men niet expliciet vraagt of men het al dan niet wil toepassen. Ik heb gemerkt dat men bij de behandeling van een paar objecten verder in het preview beeld, soms nog de gereedschappen ziet staan die gebruikt werden bij het laatst toegepaste effect. (bv de rode punten en het streeplijnen selectiekader). Vind ik merkwaardig. Zou het kunnen dat één of meerdere procedures van effecten niet volledig afgesloten zijn. De beelden doen in preview wel wat ik gevraagd had.

Jef

Jef