PIP buitenrand vloeiend en diffuus maken

ceecoupeetje schreef op 28.08.2018 om 06:38 uur

Hallo,

graag had ik de strakke buitenrand , bij het gebruik van een pip , vloeiend en diffuus gemaakt.

ik vroeg mij af of dit mogelijk was in VDL ?

ik gebruik de recentste versie 2019 premium stand 205

alvast bedankt voor jullie antwoorden

mvg Robin

Reacties

Kees-Haremaker schreef op 28.08.2018 om 23:28 uur

Hallo Robin, even een vraag is dit je bedoeling, zie plaatje's

Mvg Kees

Liwy schreef op 29.08.2018 om 16:16 uur

Dag Robin.

Als je bij effecten het onderdeel " vormen" opent en hierin bij vorm kiest voor het in te brengen model van beeld dan moet je maar met de schuiver veer zoeken welke vervaging je liefst hebt.

Een beetje zoeken en experimenteren zal waarschijnlijk een goede oplossing geven.

Hopelijk is dit een bruikbare tip.

Groeten

Willy

ceecoupeetje schreef op 29.08.2018 om 20:55 uur

Dag Kees en Willy ,

dank u wel voor jullie reactie en hulp.

ondertussen gevonden wat ik ongeveer wil door PIP te gebruiken bij effecten in New Bleu Elements en daar wat te spelen met blur en opacity zodat ik volgend beeld verkrijg

ik probeer nog eens jullie tips ook uit

grtz Robin

Bol schreef op 30.08.2018 om 15:31 uur

Hallo Robin, Kees en Willy,

Bedankt voor jullie input. Ik was ook al een tijdje op zoek, naar een gemakkelijkere methode om de fotoranden vloeiend en diffuus te krijgen. Het was mij wel gelukt, alleen mijn manier was / is nogal omslachtig.

Groet,,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.08.2018, 15:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

scalle schreef op 07.02.2019 om 22:28 uur

Hallo Allemaal

Bedankt, ik was op zoek naar het maken van een pip met een kader en op deze manier die Willy beschrijft lukt die vrij goed. Waar ik wel een probleem mee heb is New Blue. De titer werkt zoals het moet maar als ik op de site ga kijken staat er dat deze op geen pc is geïnstalleerd. Als ik de filters, elements of stylizers wil gebruiken krijg ik een watermerk, is dit op te lossen?

groetjes

Pascal