Photostory Deluxe 2023 loopt regelmatig vast op mijn PC

roger-vandenabeele schreef op 13.01.2024 om 15:16 uur

Hello, met photostory deluxe 2023 loopt de PC zeer regelmatig vast, vooral bij gebruik van achtergrond bij foto's en soms ook bij gewoon een foto wissen of verplaatsen van de foto. Enkel de PC heropstarten helpt om verder te kunnen werken. Graag een oplossing, met de vorige versie heb ik dat nooit tegengekomen.

Groeten,

Roger

Reacties

Bol schreef op 13.01.2024 om 16:09 uur

@roger-vandenabeele

Hallo Roger,

.....Photostory Deluxe 2023 loopt regelmatig vast op mijn PC...

Zet Photostory Deluxe 2023 een terug op de standaardwaarden. Ga hiervoor naar: Bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

roger-vandenabeele schreef op 15.01.2024 om 14:51 uur

Dag Rob,

ik heb het programma terug in de standaardwaarden, fabrieksinstellingen geplaatst, het programma afgesloten en opnieuw opgestart maar de PC blijft op de zelfde plaatsen vastlopen. Op een plaats loopt het vast waar ik een achtergrond bij een foto heb geplaatst, ik heb geprobeerd die achtergrond weg te doen maar dat lukt niet, als ik de achtergrond aantik zit de PC vast en moet ik de PC heropstarten.

Groeten, Roger

krisds schreef op 15.01.2024 om 16:15 uur

Dag Rob, ik werk ook met de 2023-versie en heb als O.S. Windows11. Bij mij loopt het programma perfect (fingers crossed) maar ik zorg er wel voor dat al mijn foto's klaar zijn om te editen. D.w.z. dat ik ze eerst met PhotoShop bijwerk en ze daarna binnen breng ik de Photostory Deluxe.
Tot december 2022 werkte ik nog met Windows 7 professional en dan liep er ook geregeld een en ander verkeerd.
Wat ik zeer onhandig vind in de huidige versie (2023) t.o.v. de versie 2020 is de zoombeweging van een beeld in de presentatie.
Ik denk dat het bij jou eerder een probleem van O.S. / processor / Grafische kaart kan zijn. Ik heb daarvoor een, zoals ik dat noem, een supersonische laptop.

Ik weet dat ik je niet erg veel kon helpen maar zo heb je toch mijn ervaringen.

Bol schreef op 15.01.2024 om 16:37 uur

@krisds

Hallo Kris,

...Ik werk ook met de Photo story 2023-versie en heb als O.S. Windows11. Bij mij loopt het programma perfect....

Dat Photostory 2023 onder Windows 7 niet correct werkte, komt omdat Photostory 2023 niet compatibel is om onder Windows 7 te installeren. Systeemeisen voor Photostory 2023 | 2024 zijn: zie: systeemeisen.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

PS. ik heb geen Photostory problemen

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 15.01.2024 om 17:40 uur

@roger-vandenabeele

Hallo Roger,

,,,,Het programma afgesloten en opnieuw opgestart maar de PC blijft op dezelfde plaatsen vastlopen.....

Ik krijg het vermoeden, dat uw MPH projectbestand corrupt is geworden. Een MPH projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen en bevat geen fysieke bestanden. Wat u zou kunnen proberen is het volgende:

  • start Photostory op
  • zet uw MPH projectbestand op de tijdlijn
  • activeer alles met Ctrl+A
  • kopieer alles met Ctrl+C
  • klik op "+" om een nieuw slideshow project te creëren
  • plak nu met Ctrl+V alles in dit nieuwe slideshow project
  • verwijder het een tabblad door op het "X" te klikken
  • klik op Slideshow verwijderen
  • sla het MPH projectbestand onder een andere naam op.
  • sluit Photostory af
  • start Photostory op en zet het nieuwe MPH projectbestand op de tijdlijn

Zie filmpje

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

roger-vandenabeele schreef op 17.01.2024 om 09:49 uur

Goede morgen hulpverleners,

toch eerst een dank je wel voor het opvolgen van mijn probleem.

Rob, ik heb zoals in de film de show bewerkt maar helaas is het probleem niet opgelost, ik heb de eerste versie met drie vastlopende stukken gekopieerd zoals in de film maar die loopt nog altijd vast op dezelfde plaats, dan hetzelfde gedaan met de versie met één vastgelopen stuk met hetzelfde resultaat. als laatste heb ik een nieuwe show gemaakt met 25 foto's met willekeurige bewerkingen van tien minuten en er zat opnieuw een vastloper in. Alle foto's bewerkt in photoshop(j.peg) vaste hoogte op twintig cm. met maximale lengte van tweeendertig cm. Met deze PC en instellingen vroeger nooit problemen. Is het geen optie om het programma te verwijderen en opnieuw te installeren?

Groeten,Roger

 

Bol schreef op 17.01.2024 om 10:45 uur

@roger-vandenabeele

Hallo Roger,

U schrijft dat u met Photostory 2023 Versie ??? werkt, maar werkt u soms al met Photostory 2024 versie 23.0.1.170? Hebt u al eens gekeken of een totaal nieuw MPH projectbestand met dezelfde foto's ook vastloop?

Natuurlijk kunt u Photostory 2023 verwijderen, maar of hiermee ook uw probleem zal zijn oplost, dat betwijfel ik. Zie eens deze linken:

Voordat u Photostory verwijdert, doe dan eerst het volgende:

Optie -1-

  • Verwijder eens de gehele cache map in de verborgen map (C:\ProgramData\MAGIX\Common)
  • Na verwijdering wordt de cache map automatisch weer aangemaakt.

Optie -2-

  • verwijder het Photostory.ini bestand. Deze wordt automatisch weer aangemaakt bij het opstarten van Photostory. Hiermee wordt Photostory op de standaardwaarden teruggezet en eventuele computerconfiguratiefoutjes hersteld.

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 17.01.2024, 14:48, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

roger-vandenabeele schreef op 17.01.2024 om 11:18 uur

Hello, ik werk met versie 2023, niet met 2024, de rest werk ik vanavond verder.

Groeten,Roger

Bol schreef op 17.01.2024 om 11:32 uur

@roger-vandenabeele

Hallo Roger,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Photostory 2023 wordt niet meer door Magix Duitsland ondersteund. De laatste versie is: Photostory Deluxe 2023 versie 22.0.3.150

Met vriendelijke groeten,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

roger-vandenabeele schreef op 25.01.2024 om 20:11 uur

Goede avond,

nog wat verder gewerkt en gezocht maar de problemen zijn niet opgelost.

Ik heb de waarden van de PC en grafische kaart nagezien en die zijn ruimschoots voldoende voor het programma.

Ik werk met Photostory de luxe 2023 versie 2023-22.0.3.145 opgeladen per 08-12-2022

Alle foto s zijn via photoshop in jpeg opgeslagen en hebben de zelfde verhouding vaste hoogte/breedte aangepast.

Groeten,

Roger

 

Bol schreef op 26.01.2024 om 11:15 uur

@roger-vandenabeele

Hallo Roger,

....Ik heb de waarden van de PC en grafische kaart nagezien en die zijn ruimschoots voldoende voor het programma....

Dat uw computer ruimschoots voldoet aan de minimale systeem om Photostory Deluxe 2023 te kunnen installeren, daar twijfel ik niet. Maar zijn hiervoor al de drivers óók up-to-date?

Kunt antwoorden geven op de volgende vragen:

  • wat is het besturingssysteem (W10 of 11)
  • wat voor versie processor Intel of AMD
  • wat voor grafisch videokaart
  • hoeveel RAM geheugen

Kijk ook eens of bij u de laatste Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022 is geïnstalleerd.

Te downloaden vanaf: Latest supported Visual C++ Redistributable downloads

Met vriendelijke groeten,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

roger-vandenabeele schreef op 26.01.2024 om 16:16 uur

Hello,

her eigenaardige is dat alles in de PC en mijn manier van werken met Photoshop altijd hetzelfde is geweest, voor de versie 2023 zijn er nooit problemen geweest, ik werk met Windows 10.

De rest doe ik na het weekend, mocht het kunnen die screenshots door te sturen dat ik ze kan lezen zou het mij een stuk makkelijker maken, waarvoor dank.

Groeten,

Roger

Bol schreef op 26.01.2024 om 17:41 uur

@roger-vandenabeele

Hallo Roger,

....het eigenaardige is, dat alles in de PC en mijn manier van werken met Photoshop altijd hetzelfde is geweest. Voor de versie 2023 zijn er nooit problemen geweest.....

Het zou kunnen, dat voor Photostory 2023 bij u alles nog goed werkte. Photostory 2023 is ten opzichte van voorgaande Photostory Deluxe versie nogal gewijzigd. Wat bedoelt u precies met "screenshots doorsturen?"

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 26.01.2024, 17:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-