Photomanager veranderd status foto's/mappen

Jan-vandenBerg6223 schreef op 22.09.2023 om 13:24 uur

Ik heb mijn bestanden in onedrive staan, in Windows Verkenner gemarkeerd met "Altijd behouden op dit apparaat". Zodra PhotoManger de map met foto's opent, worden na afloop van de sessie  alle foto's  in de geopende mappen in Windows verkenner op "online weergeven" gezet. Hierdoor duurt het laden de volgende sessie weer een stuk langer, en mijn foto's staan niet meer fysiek op mijn schijf.  Hoe kan ik dit voorkomen?

Reacties

Bol schreef op 22.09.2023 om 18:00 uur

@Jan-vandenBerg6223

Hallo Jan,

U heb uw bestanden op OneDrive staan. Zodra u de PhotoManager opstart en de foto map opent, dan worden alle toegevoegde- bewerkte / gewijzigde foto's gesynchroniseerd met de foto map op OneDrive. Zelf zet ik het synchroniseren OneDrive tijdelijk uit. Wanneer ik klaar bent met waar ik bezig ben, dan zet ik OneDrive weer aan en laat het dan synchroniseren, mits ik dat wens. U kunt ook zelf het synchroniseren voor een bepaalde tijd onderbreken.

Bij mij blijven de alle bestanden in de mappen op mijn harde schijf staan.

Zelf gebruik OneDrive om mijn telefoon en tablet te synchroniseren, zodat ik e.a. via mijn PC kan raadplegen, bewerken en downloaden.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-vandenBerg6223 schreef op 23.09.2023 om 12:55 uur

Helder, bedankt.

Bol schreef op 23.09.2023 om 14:08 uur

@Jan-vandenBerg6223

Hallo Jan,

Als moderator / forumlid, heb u met alle plezier geholpen .

Fijn weekend,

Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-