PhotoManager Deluxe Backup maken

Jan-vandenBerg6223 schreef op 22.09.2023 om 13:31 uur

Hoe kan ik een backup maken van mijn gemaakte instellingen in PhotoManager? Ik heb behoorlijk wat tijd zitten in het maken
van Categorieën en Albums, Hoe kan ik deze backuppen? zodat ik bij een eventuele nieuw computer deze handig terug kan zetten? Ik zie hier in het programma / handleiding geen info over . ( of kijk ik verkeerd??)
Alvavst bedankt voor jullie hulp

Reacties

Bol schreef op 22.09.2023 om 16:57 uur

@Jan-vandenBerg6223

Hallo Jan,

Voor zover ik het weet kunnen er geen back-ups gemaakt worden van de door u ingestelde PhotoManager instellingen. Bij een (her)installatie worden de instellingen automatisch weer op de standaardwaarden gezet. U moet dan deze instellingen weer handmatig invullen / aanpassen. Omdat ik PhotoManager niet heeft en u wilt het voor 100% zekerheid, stel dan uw vraag aan Magix Support. Stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net en leg aan hen voor.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-vandenBerg6223 schreef op 23.09.2023 om 12:56 uur

Mailt verstuurd, wederom bedankt.

Bol schreef op 23.09.2023 om 14:06 uur

@Jan-vandenBerg6223

Hallo Jan,

Wanneer u een antwoord van Magix Support terug heeft gekregen, zo u dan dat antwoord met ons willen delen op het forum. Alvast bedankt.

Fijn weekend,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-vandenBerg6223 schreef op 23.09.2023 om 14:09 uur

Doe ik, ook een fijn weekend 👍

Jan-vandenBerg6223 schreef op 30.09.2023 om 23:58 uur

Hoi Rob, na een week nog geen antwoord gehad van support (ter info)

Bol schreef op 01.10.2023 om 00:03 uur

@Jan-vandenBerg6223

Hallo Jan,

Nadat u uw mailtje verzonden hebt naar infoservice.magix.net, hebt u een mailtje teruggekregen met een ticketnummer. Mijn advies, reply dit mailtje en vraag waarom ze nog niet gereageerd hebben.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-vandenBerg6223 schreef op 01.10.2023 om 00:06 uur

Gedaan, wacht weer af...

Jan-vandenBerg6223 schreef op 15.10.2023 om 12:30 uur

Eindelijk antwoord gekregen: Helaas niet mogelijk.

M.i. een tekortkoming : Geen backup kunnen maken van de instellingen van je foto-albums, dus als ik van ruim 4000 foto's de personen , vakantie, etc alles benoemd hebt, en mijn pc crashed, of ik koop een ander dan kan je alles opnieuw doen.

Wat ik ook gevraagd heb is een backup van de foto's te maken naar een andere schijf, cloud ofzo, beter dan ca 25 cd's te branden of 5 DVD's......( is toch niet meer van deze tijd)
Antwoord: Helaas niet mogelijk.

Zijn best toch wel belangrijke minpunten aan dit programma, weet niet of ik het programma aangeschaft had wanneer ik dit vooraf geweten had.

Bol schreef op 15.10.2023 om 15:23 uur

@Jan-vandenBerg6223

Hallo Jan,

U moet wel een onderscheid maken tussen het maken van een back-up van uw programma instellingen en Back-ups van uw foto's.

...Geen back-up kunnen maken van de instellingen van je fotoalbums...

Dit is volgens mij heel eenvoudig op te lossen door uw instellingen te noteren c.q. afbeeldingen te maken. U kunt dan vanaf uw notatie c.q. afbeeldingen uw instellingen snel weer terugzetten / herstellen bij een herinstallatie van Magix Photo Manager Deluxe

.....Wat ik ook gevraagd heb is een back-up van de foto's te maken naar een andere schijf, Cloud ofzo.....

Zelf installeer ik alleen maar programma's op mijn C:\ schijf (opstartschijf). Mijn overige data waaronder foto's e.d. zet ik op mijn interne F:\ schijf. Wekelijks maak ik van deze schijf met een back-upprogramma een back-up op een van mijn externe harde schijven.

U zou ook kunnen overwegen om gebruik te maken van Microsoft OneDrive of Google Drive om uw foto's e.d. veilig te stellen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 15.10.2023, 15:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-vandenBerg6223 schreef op 15.10.2023 om 15:58 uur

Dag Rob,

Bedankt voor je reactie.
De backup van de foto's vind ik niet zo spannend, daar ik deze op mijn schijf heb staan , en in de cloud.

Maar een notitie, afbeelding maken van mijn instellingen??? Ik heb nu ca 100+ foto's toegekend aan vakantie, personen die erop staan en nog meer.... Ik weet niet welke notities ik moet maken, maar als ik op een foto 5 personen benoem en aanklik, weet ik niet waar deze instellingen van die foto(s') te vinden zijn.

Dus vrees ik wanneer het programma crashed of ik overga op een andere pc , van elke foto weer zal moeten aangeven wie erop staan etc etc

Gr,
Jan
 

Bol schreef op 15.10.2023 om 18:29 uur

@Jan-vandenBerg6223

Hallo Jan,

Zoals ik reeds heb geschreven, bezit ik geen Magix Photo Manager Deluxe. Maar wat u zou kunnen proberen / doen is om uw vraag ten aanzien van Mijn Instelling te stellen op het Engelse of Duitse forum. Zie: Hoe zet ik een topic op een anderstalige forum: bv. Engels of Duits. Misschien, dat er op deze forums moderators / forumleden zijn, die u hierop een antwoord kunnen geven.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-vandenBerg6223 schreef op 15.10.2023 om 21:14 uur

Hoi Rob,

Bedankt voor je hulp zover, ik kijk wel even wat ik doe, programma werkt verder prima.

Gr,
Jan