PC verbinding

KoosBoeren schreef op 16.12.2010 om 16:45 uur

Het lukt mij niet om van mijn Canon Legria HFM31 film camera films op te nemen op de Video de luxe 2008plus. Deze kan geen verbinding vinden.

De aansluiting is via een USB poort.

Dat lukt wel via het programma van Canon - Pixelia .  Maar ik wil Magix gebruiken. Deze heb ik destijds daar voor gekocht.

 

Gaarne uw advies cq hulp

 

J.A. Boeren

Nieuwerkerk aan den IJssel

Reacties

RiViS schreef op 17.12.2010 om 17:04 uur

Hallo J.A.

 

Toch maar even via deze site, zo ingewikkeld is dat toch niet?

In het algemeen moet je bij dit soort HD camera's de meegeleverde software gebruiken om de video files over te zetten naar de harde schijf van je PC.

Daarna kun je in Magix VdL de files vanuit de mediapool naar de tijdlijn slepen.

Ik vraag me alleen af of VdL 2008 wel geschikt is voor deze HD files (waarschijnlijk type AVCHD), misschien moet je ze eerst converteren naar b.v. MPEG2_HD.

 

groet,

Rijk

KoosBoeren schreef op 18.12.2010 om 16:47 uur

Hallo Rijk,

 

ik ben al meer te weten gekomen. het exporteren en importeren gaat lukken. MAAR ik krijg met geen mogelijkheid geluid mee geexporteerd of geimporteerd.

Tevens is mij door kamera-express verteld dat mijn videocamera - omdat deze digitaal is -niet kan werken met firewire kaart.

Nu worden veel van het soort camera's verkocht als die ik heb. Naar ik mag veronderstellen heeft Magix hierop ingespeeld met nieuwe software - update ?? - om haar klanten te helpen.

 

Het zijn inderdaad AVCHD files. Als ik deze afspeel heb ik wel geluid.

Heb je een tip hoe ik moet/kan converteren.

 

Ben mischien lastig maar soms gaan dingen voor iet kenners moeilijk

 

bedankt zover

RiViS schreef op 19.12.2010 om 15:47 uur

Hallo Koos,

 

Import van avchd moet meestal via usb en dan met de bij de camera meegeleverde software.

Fire wire is alleen voor het standaard DV formaat bedoeld, DV is wel digitaal maar geen HD.

 

VdL2008 is niet zo geschikt voor het rechtstreeks bewerken van avchd files, daarom wordt conversie aanbevolen.

Dat gaat zo: Als je de avchd file (mogelijk heeft hij de extensie .m2ts) in de Mediapool ziet, sleep hem dan naar de tijdlijn. VdL2008 vraagt dan of je de file wilt converteren (naar mpeg2), klik dan op: converteren, dat duurt wel een poosje. Mpeg2 is veel gemakkelijker te bewerken en de kwaliteit blijft vrijwel gelijk.

 

Mocht je geen geluid mee krijgen dan heb je nog de AC3 codec nodig, lees ook even wat er over in de Help functie staat onder Help/ Inleiding/ Prestaties en dan het stukje "Belangrijke aanwijzingen voor avchd"

 

succes er mee,

 

groet,

Rijk

 

PS: ik weet niet hoe goed jij bij kas zit, maar met VdL17(Plus of Premium) gaat het allemaal wel een stuk soepeler, wel moet je PC ook geschikt zijn voor HD bewerking, dus liefst een snelle processor zoals i7 (i5 zou ook nog gaan)

KoosBoeren schreef op 30.12.2010 om 11:30 uur


Rijk, ik ben nog zoekende hoe het moet. Ondanks de instructie van Canon. De meegeleverde software is van Pixela corporation.

 

Ik heb nog niet ontdekt hoe ik daar van AVCHD kan omzetten naar MEPG2.

 

Magix weigert de AVCHD te importeren.  Het beste zou zijn rechtstreeks van de camera naar Magix.

Is daar nog software update voor ??

 

Ik heb overigens jouw site bezocht. Zie er goed uit.

 

helaas blijf ik je nog even lastig vallen met mijn probleem. (twee linkerhanden)

 

groeten

J.A. Boeren

fijne jaarwisseling
 

Hallo J.A.

 

Toch maar even via deze site, zo ingewikkeld is dat toch niet?

In het algemeen moet je bij dit soort HD camera's de meegeleverde software gebruiken om de video files over te zetten naar de harde schijf van je PC.

Daarna kun je in Magix VdL de files vanuit de mediapool naar de tijdlijn slepen.

Ik vraag me alleen af of VdL 2008 wel geschikt is voor deze HD files (waarschijnlijk type AVCHD), misschien moet je ze eerst converteren naar b.v. MPEG2_HD.

 

groet,

Rijk

KoosBoeren schreef op 03.01.2011 om 23:39 uur

Rijk, ik heb inmiddels Video deluxe 17HD aangeschaft en kon nu wel films importeren.

 

Maaar, inmiddels krijg ik als ik na de rode knop importeren en hjet scherm AVCHD een scherm waarop de film moet binnen komen, Nu krijg ik hier de volgnde melding

"fout in module "kernelbase.dll""

 

ik heb deze melding al door gemail naar de support maar nog geen antwoord ontvangen.

 

Ik kan dus wel de reeds geimporteerde films bewerken maar niets meer binnen halen.

 

Heb jij hiervoor een oplossing ??

 

J.A. Boeren