Pauzetoets

huub-van-A schreef op 14.01.2017 om 11:16 uur

Beste mensen,

Het enkele weken geleden gekochte Magix Video de Luxe is voor mij een nieuw editing programma.

Tijdens het monteren van een kort testfilmpje bleef ik zoeken naar de pauzetoets die normaal gesproken ofwel met de spatiebalk of met het II -teken wordt aangegeven. Is er iemand die kan aangeven of deze mogelijkheid in VdL bestaat? In de handleiding kan ik hier niets over vinden.

Een tweede vraag is, hoe kan ik voorkomen dat het uiteindelijke resultaat na het renderen (van dat 1 minuut durende testfilmpje) in MP4 (m2ts) formaat (1920 x 1080) bij weergave op onze UHD Tv wat haperend verloopt, zowel met het beeld als ook het geluid.

Weet iemand wat ik hieraan zou kunnen doen? Bij gebruik van Sony Moviestudio 15 Platinum op dezelfde laptop met W.10 doet dit probleem zich niet voor.

Graag een reactie.

Met vriendelijke groet,

huub-van-A

Reacties

mi-bo schreef op 14.01.2017 om 11:42 uur

Huub,

dit is ook mogelijk in het mooie montage pakket van MAGIX video deLuxe, gebruik net zoals in de duurdere editing programma's de toetsen JKL ,

J achteruit spelen,

K Stop ( Pause )

L vooruit spelen.

ook als de Y toets word ingedrukt , kan bij optie afspeel cursor stopt op plaats als spatie toets commando wordt gegeven, dit betekend wel dal als de afspeel cursor ergens anders stond die verplaats wordt, maar dit is een optie,

Ook Vegas Moviestudio 15 Platinum is een MAGIX product alleen in het Engels te koop.

Ook is het heel belangrijk om via hulp online actualiseren te kijken of er nog download updates zijn en deze installeren.

hoe heeft u 2e vraag opgeslagen.

misschien een optie een mooie leerboek kopen van MAGIX over het programma MAGIX video deLuxe vandaag besteld morgen in huis bij Bol.com

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 14.01.2017 om 12:09 uur

Hallo Huub,

Even een aanvulling op de goede antwoorden van Mi-Bo.

Je kan ook scrollen met pijltjes toetsen links en rechts (langzaam) en met Ctlr+pijltjes toetsen links en rechts (snel).

Ik exporteer mijn projecten altijd zo:

1. klik boven in de werkbalk op het "Pijltje"
  2. klik op "Videobestand uitvoeren"
  3. Kies voor "HD kwaliteit 2 en MPEG-4"
  4. Klik op "Video opslaan"

Succes,

Rob

huub-van-A schreef op 14.01.2017 om 12:25 uur

Zowel Michael als Rob, hartelijk dank voor jullie snelle reacties. Via die toetsen JKL kan ik inderdaad die functies gebruiken.

Ik heb in eerste instantie Rob's exportadvies geprobeerd, maar dan krijg ik het volgende plaatje te zien: Ik snap niet wat er met lege ruimtes bedoeld wordt. Zou dat ook tot een haperend beeld en geluid kunnen leiden? Graag jullie advies.

Vriendelijke groet,

Huub

Voormalige gebruiker schreef op 14.01.2017 om 12:58 uur

Hallo Huub,

Dit komt omdat je de filmfragmenten niet aaneengesloten zijn. zie afbeelding

Groet,

Rob

Aanvulling.

Ik heb net een test gedaan met 1 minuut onderbreking. Dit heeft geen enkele invloed op het niet vloeiend afspelen. Echter er wordt dan wel 1 minuut zwart beeld afgespeeld.

huub-van-A schreef op 14.01.2017 om 13:10 uur

Dank jullie wel voor je hulp in deze.

Het hele filmpje duurt 58.15 seconden. Daar aan het eind zou dan één lege plek moeten bestaan. Ik kan hier geen lege plekjes in of achter ontdekken, zie bijlage: Ook als je over de sporen naar beneden scrolt, blijft alles binnen die 58.15 seconden.

Op het plaatje staat het gehele bestandje op de tijdlijn. Waar zou ik dan dat lege plekje moeten vinden?

Vriendelijke groet,

Huub

huub-van-A schreef op 14.01.2017 om 13:13 uur

Ook wil ik graag nog even melden dat na het bestandje opnieuw gerenderd te hebben volgens de door Rob aangegeven methode, het filmpje nu wel schokvrij weergegeven wordt, zowel op de laptop als op de Tv. Dit, ondanks de melding van het "lege plekje".

Voormalige gebruiker schreef op 14.01.2017 om 13:20 uur

Hallo Huub,

Kijk nog eens goed aan het einde van het project. Het kan zijn, dat een van de sporen, met beeld materiaal, korter is dan de andere. Dit heeft dan ook deze melding als gevolg.

Groet,

Rob

huub-van-A schreef op 14.01.2017 om 13:40 uur

Hallo Rob,

Er stond echt niets voorbij die 58.15 seconden. Het blijft echter een testfilmpje. Ik hoop dat probleem met het maken van een wat langere film niet meer te hebben.

Dank jullie wel voor je hulp.

Vriendelijke groet,

Huub

Voormalige gebruiker schreef op 14.01.2017 om 13:48 uur

Huub,

Maak eens een goede afbeelding van alle sporen aan het einde van je project (zie mijn afbeelding), zodat ik kan zien wat het probleem kan zijn.

groet,

Rob

huub-van-A schreef op 14.01.2017 om 14:28 uur

Hallo Rob,

Ik had maar één videospoor en verder enkele sporen voor geluid, titels, en muziek. Die heb ik allemaal bekeken en geen enkele stak er achter uit. Helaas heb ik het programma afgesloten zonder het bestandje op te slaan.

Ik kan het nu niet meer oproepen.

Vriendelijke groet,

Huub

Voormalige gebruiker schreef op 14.01.2017 om 14:39 uur

Hallo Huub,

Volgens mij is er weldegelijk een van de andere sporen voorbij het videospoor gegaan. Bij de volgende keer moet je de sporen wat uitvergroten. Dit doe je om op het "+" te klikken op de onderste balk (zie afbeelding)

Groet,

Rob

huub-van-A schreef op 14.01.2017 om 15:22 uur

Hallo Rob,

Dat is een goede tip.

Ik werk echter met een 15" laptop waardoor de ruimte op het beeldscherm niet erg groot is. Het gevolg is dan ook dat slechts enkele sporen continu zichtbaar zijn. Ik heb al geprobeerd om de balk van de sporen te vergroten, maar dat gaat meteen gepaard met het kleiner worden van het weergave schermpje in het programma.

Is er een mogelijkheid om bij bijvoorbeeld bij effecten, lijsten of titels, één spoor per onderdeel te gebruiken? Het lijkt een beetje rommelig zoals VdL die dingen zelf in de verschillende sporen weg zet.

Maar, ik weet echt 100% zeker dat er in het testfilmpje geen van de andere sporen voorbij het videospoor zijn gegaan. Dat heb ik goed gecontroleerd.

Met vriendelijke groet,

Huub

benheij schreef op 14.01.2017 om 15:57 uur

Hoe dan ook kan je de melding negeren en wegklikken.

Ik heb vaak 'lege ruimtes' tussen scenes. Gewoon stukjes zwart. Worden probleemloos meegenomen zoals bedoeld.

huub-van-A schreef op 14.01.2017 om 16:03 uur

Beste Ben, dank je wel voor deze tip.

Groet,

Huub

Kees-Haremaker schreef op 11.02.2017 om 00:27 uur

Hallo, Huub is het ook een idee om op je laptop een extra scherm aan te sluiten m.b.v. een HDMI kabel of de aansluiting waar je een beamer aansluit en dan in Windows beeldscherm instellingen het tweede scherm apart te zetten dan kan je het Preview scherm daar naar toe schuiven en dan de Mediapool boven over de gehele breedte te zetten en minder hoog dan kan je de arranger ook met meer sporen zichtbaar maken.
Ik zelf gebruik op mijn PC drie beeldschermen het previewscherm op links en de mediapool op het rechterscherm en de arrager zet ik vol op het middelste scherm.

Groet Kees

huub-van-A schreef op 11.02.2017 om 11:13 uur

Hallo Kees,

Dank je wel voor deze tip. Ik ga dat zeker even proberen.

Vriendelijke groet,

Huub

Kees-Haremaker schreef op 11.02.2017 om 11:21 uur

Hallo Huub, als je teamviewer hebt dan kan ik je terplekke enige tips voordoen.
Ik heb de afgelopen weken heb ik drie middagen een instructie gegeven bij een filmclub in Leeuwarden.
teovallig was één van de cursisten vanmorgen telefonisch en ik kon via teamviewer hem één en ander voordoen v.w.b. instellingen.

Gr Kees
P.S. mijn avatar is een foto tijdens de laatste 11 stedentocht aan het filmen bij het beroemde bruggetje van Barthlehiem voor onze lokale omroep

Voormalige gebruiker schreef op 11.02.2017 om 11:48 uur

Hallo Huub,

Misschien is dit ook wel iets voor jou. Ik gebruik via mijn laptop een draadloze toetsenbord / muis (Logitech MK520). Dit werkt prettiger dan het toetsenbord van mijn laptop.

Groet,

Rob

huub-van-A schreef op 11.02.2017 om 11:57 uur

Goedemorgen Kees,

Dank je wel voor je aanbod.
Helaas heb ik Teamplayer niet, maar dit is vast wel te downloaden.

Volgende week zondag komt ons kleinzoontje vanuit Zwitserland weer voor twee weken logeren. Hij is een dankbaar filmobject. Ik maak na afloop van die vakantieopnames, uiteraard weer een filmpje voor hem.

Ongetwijfeld loop ik dan toch weer tegen montageprobleempjes aan, waarbij ik je hulp goed zou kunnen gebruiken.
Mocht ik daarom binnenkort van jouw aanbod gebruik willen maken, dan neem ik graag eerst weer even contact met je op.

Vriendelijke groet,

Huub

Kees-Haremaker schreef op 11.02.2017 om 12:06 uur

Hallo Huub, ja teamviewer kan je downloaden van www.teamviewer.com en dit is een veilig systeem ik werk vaak met dit programma.
vr gr. Kees

Voormalige gebruiker schreef op 11.02.2017 om 13:47 uur

Hallo Kees,

Bedankt voor je input. Ik heb net met mijn Samsung tablet, mijn PC op afstand via WiFi overgenomen. Geweldig. Ik ga mij er zeker verder in verdiepen. Alleen ik heb een vraagje aan jou, is dit echt een veilige methode. Ik ben, ondanks 35 jaar computerervaring nogal wantrouwend t.o.v. zulke programma's. Misschien dat je, dit wantrouwen, bij mij wegnemen.

Ik verneem graag van je, 

Groet,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 11.02.2017 om 14:03 uur

Beste Rob, ja als je de laatste tijd over internet en z'n gevaren leest en hoort dan lopen ook wel eens de kribels door mijn nek.

Maar ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden, ik werk voor onze omroep met w8w dat dieper in het systeem opgeborgen is en dat wordt door de systeembeheerder regelmatig gewijzigd.
Maar in het window dat opkomt als je teamviewer oproept dan zie je daar je persoonlijke (Uw ID) 9 cijferige nummer en daaronder zie je een regel met w8w dat wachtwoord is niet continue maar na een nieuwe opstart is dat verandert je kan ook als je met de muis over het w8w schuift komt er links daarvan een cirkelvormig pijltje als je daarop klikt wordt het w8w ook anders dus dat is aardig veilig dacht ik zo.
Voor wat meer kennis over mij kijk maar op www.haremaker.nl
groet en fijn weekend Kees

Voormalige gebruiker schreef op 11.02.2017 om 14:12 uur

Hallo Kees,

Ik ga dat zeker doen?

Fijn weekend

Rob