Als ik enkele foto's selecteer om er een panorama van te maken en dit laat uitvoeren verspringen mijn foto's (lees: het panorama) op de tijdlijn. In plaats van gewoon op de plek te beginnen waar de eerste foto staat. Is dit op te lossen?
niet wetend hoe u de foto's heeft gemaakt voor Panorama, het moeten max 6 foto's zijn.
opname als volgt 180 graden een beetje overlappend,van links naar rechts en als dan optie effecten, video effecten, panorama maken. hier onder is optie 1 aangevinkt, dan is het stilstaand optie 2 is een beweging van links naar rechts
Het panorama zelf maken is het probleem niet, maar de plaats op de tijdbalk. Zoals je kunt zien staan spoor 2 en 3 op slot, laat ik de foto's beginnen op 00:00:00 en na omzetten naar panorama staat het begin ineens ergens anders en moet ik hem zelf terugschuiven. In het voorbeeld zie je maar drie foto's, maar ik heb natuurlijk de volledige lengte van het lied aan foto's. Als ik dan weer een panorama van drie andere foto's laat maken, verspringen zij weer op de tijdbalk. En het lukt dan ook niet om ze tegen de eindmarker van het vorige panorama te slepen (die schuift namelijk mee)
(en uiteraard weet ik dat ik die drie foto's ook in één keer naar de tijdlijn had kunnen slepen, maar had een hand te weinig. De screenrecorder had namelijk alleen maar zwart en een muiscursor opgenomen, dus heb het met mijn telefoon gefilmd.
waarom geen korte slideshow maken, en deze als projecten op de tijdlijn neer zetten waar deze moeten komen te staan. op plaats waar de curser wordt neer gezet.
geheel nieuw project maken drie foto's neer zetten dan een slideshow maken, deze opslaan als project, en later pas invoegen in het liedjes project, ipv. panorama maken.
Het geluidsspoor komt van gedownloade videoclips (ik bewerk dus een MP4) De titels (ondertiteling) zet ik er zelf in en het originele beeldmateriaal wordt vervangen door mijn video's/foto's. Omdat het ontzettend veel werk is om die titels op de goede plek te krijgen (gelijklopend met de gezongen tekst), zie ik project per project niet zitten. En het levert waarschijnlijk hetzelfde probleem op. Magix moet voor mij niet verzinnen waar een panorama moet beginnen, als het begin op de nul-marker staat, moet het panorama ook op de nul-marker beginnen en niet op een rare plek in de tijdlijn.
MAGIX beslist niet waar de beelden moeten komen maar U.
Waar de afspeelmarker staat zullen de beelden ook komen die geexporteerd worden
Als U van te voren op de maat van de melodie (muziek)een vlaggetje plaats(marker en geluid splits met de T toets),dan is het invullen van de tekst en de beelden gemakkelijker(monteren op muziek).
Met de gegeven antwoorden wil ik alleen maar met U meedenken om tot een goede oplossing te komen, zodat U terplekke voor een ieder een fijne middag heeft.
Dat werkt helaas niet. In mijn voorbeeld staat de marker duidelijk op 0. Dit werkt wel als ik hem op 20 seconden laat starten overigens, maar daar moet het nou net niet beginnen Ik ga de montage wel voor elkaar krijgen , maar helaas via een onnodige omweg. De middag zal er niet minder om worden.
Net een panorama gemaakt in MAGIX vdl 2014, en daar blijft het wel staan,
Vermoedelijk is dit een probleem die U gevonden heeft in MAGIX vdl 2013 en is in MAGIX vdl 2014 verholpen. t/m versie 2016( jaar 2015 ) kwam er elk jaar een totaal nieuw pakket uit, na MAGIX vdl 2017( jaar 2016 ) zijn het upgrade pakketten.
Nieuw probleem met panorama's. Als ik mijn foto's op de tijdlijn zet, zien ze eruit in de monitor zoals het hoort en ik het wil, maak ik er echter een panorama van en ik weet even niet precies uit te leggen wat Magix er dan mee doet, maar zal een uitleg proberen te geven. Neem als voorbeeld een plaatsnaambord
Ik wil uiteraard dat de plaatsnaam zichtbaar blijft, maar Magix maakt er iets van waardoor het lijkt dat de foto lager of hoger is genomen. In het panorama zie ik alleen het bord 50 nog. Kan ik hier op een of andere manier mee schuiven, zodat de foto blijft zoals in het voorbeeld?
speciaal voor U MAGIX vdl 2013 op mijn laptop gezet voor een correct antwoord hoe panorama maken werkt
Ik was in de veronderstelling dat er een foutje zat in MAGIX vdl 2013 waardoor zoals U heeft omschreven de beelden na bewerken ergens anders kwamen te staan.
Ik weet niet wat U onder Panorama maken verstaat, hier een kleine compilatie zoals het moet.
schiet beelden die iets moeten zeggen, laat ze ergens overlappen zodat het MAGIX programma de overgangen kan berekenen en bijsnijden zoals in het filmpje,
Uw omschreven probleem is absoluut geen MAGIX probleem
Dat panorama is gemaakt is met drie min of meer dezelfde foto's. Ik gebruik drie totaal verschillende. En dat kan werken. De panorama's zijn gemaakt zoals uitgelegd.
Dat zou mogelijk zijn, maar Magix zegt (soms) bij het importeren dat de resolutie anders is dan de instelling en vraagt dan of ik het aan wil passen. Wat ik dan ook doe> De foto's zijn met mijn telefoon in 4K genomen. Dat kan mijn computer (grafische kaart) niet (en de versie van Magix die ik gebruik volgens mij ook niet) en worden dus naar 1920x1080 gezet. De verhouding (instellingen) in mijn telefoon staat volgens mij ook op 4:3. Maar alle foto's hebben dus dezelfde (originele) resolutie. Nu heb ik echter een foto van een ander Axels kombord genomen. En met die foto werkt het wel. Ik heb er wel voor gezorgd dat er bij die foto meer hemel(sblauw) te zien is. Zoals ook op de andere twee foto's te zien is, zodat Magix het blauw als "overlap" (of hoe men dat ook mag noemen in jargon 😁)gebruikt om de panorama's te maken.
Proefversie (ik heb nog te weinig molens, dus je ziet 3 keer hetzelfde en ik heb er nog geen overgangen ingezet)