In Video Pro X is het mogelijk om de tijdsduur van een foto vast te zetten, zodat elke ingevoegde foto bv. 3 sec. is. Zoiets zoek ik ook voor een overgang, altijd 1 sec en niet meer en minder 😃. Als ik nu tig overgangen gebruik moet ik nu van alle overgangen de tijdsduur controleren.
Met Foto op 3 seconden zetten komt U in de problemen, want niet elke overgang is het zelfde.duur van de overgang instellen, daarna de optie op alles toepassen
Maar Als U een overgang heeft geactiveerd, komt U de volgende optie tegen duur van de overgang instellen, daarna de optie op alles toepassen
Standaard staat overgangsduur op 1 sec. Je kan deze, niet zoals een fotoduur aanpassen in het programma. Wat je zou kunnen doen is om, deze gelijk aan te passen bij het maken van de overgang of later door met de muiscursor op de overgaan te gaan staan en dan op de linkermuisknop te klikken. Nu kan je de tijdsduur van de overgang maken en aanpassen. Tevens heb je nu ook de mogelijk om je film in een keer te voorzien van een zelfde overgang.
Activeer de clip waar je de overgangsduur van wilt verlengen. Nu word er rechtsonder een klokje weergegeven. Klik op het klokje en nu kan je ook de overgangsduur naar wens instellen.