oranje afspeelmarker blijft stilstaan tijdens afspelen en beeld is schokkerig

mucs schreef op 13.10.2014 om 01:35 uur

plotseling loopt de oranje afspeelmarker niet meer mee tijdens het afspelen van de video. zowel die van het videscherm als die van de videosporen. ook is het beeld schokkerig en traag tijdens het afspelen alsof het een oude webcam is. tot gisteren deed magix video deluxe plus het prima zoals het maanden goed is gegaan maar ineens van de ene op de andere dag loopt de afspeelmarker niet meer mee en is er schokkerig beeld. als ik het videobestand exporteer dan kan ik de video gewoon afspelen in een videoprogramma zonder schokkerig beeld en kan het zonder problemen importeren en afspelen in adobe after effects.

ik heb al allerlei dingen geprobeerd:
- instellingen teruggezet naar basisinstellingen
- undo en cachegeheugen wissen
- magix video deluxe plus uninstalled en opnieuw geinstalleerd
- extra ruimte vrijgemaakt op harde schijven
- pc afsluiten en herstarten

het helpt echter niet. 

kan me uitgelegd worden het probleem te verhelpen? op deze manier kan ik niet editen.
alvast bedankt!

Reacties

RiViS schreef op 13.10.2014 om 12:37 uur

Dit lijkt een beetje op de vraag die hier gesteld is: 

http://www.magix.info/nl/schokkerige-beelden..knowledge.1108745.html

Kijk maar even of je wat hebt aan de antwoorden daar.

groet,

Rijk

mucs schreef op 13.10.2014 om 15:55 uur

bedankt voor de url. heb de opties uitgebrobeerd maar zowel het bliksem icoontje aan/uit klikken als cc cleaner en register schoonmaken hebben geen invloed op de afspeelmarker en schokkerige beeld van magix video deluxe plus.

frapant dat die ludio exact hetzelfde probleem heeft als ik en dat dit probleem zich bij ons ineens op dezelfde dag voordoet. 

Voormalige gebruiker schreef op 13.10.2014 om 17:25 uur

Beste,

Zie: http://www.magix.info/nl/patch-downloaden.knowledge.1108101.html

Succes,

Rob

mucs schreef op 13.10.2014 om 20:42 uur

hallo rob.
bedankt voor de url met de suggesties. helaas echter helpt het niet om te:
- online actualiseren
- grootewijzingen van beeldmateriaal in hoge kwaliteit wegvinken
- en voorrenderen..
de afspeelmarker blijft na deze handelingen nog steeds stilstaan bij het afspelen. alsook het beeld schokkerig blijft.

Voormalige gebruiker schreef op 13.10.2014 om 21:57 uur

Beste,

Ik zie dat u zich pas op 12-10-2014 bij Magix heeft aangemeld. U zegt dat het al maanden goed heeft gewerkt. Heeft u een wel legale VDL? Zo ja, welke VDL versie heeft u precies? Ook kunt u via windows een herstelpunt terug te zetten toen alles nog vlot verliep.

Succes,

Rob

mucs schreef op 14.10.2014 om 18:57 uur

ha bedankt rob! systeemherstel had ik niet aan gedacht en blijkt het probleem te verhelpen. het beeld schokt niet meer en cursur loopt weer. mooi zo.