opstart probleem foutcode 59 ivm uitcallen computer tijdens starten Ma

winonah schreef op 22.08.2017 om 10:05 uur

ik krijg foutmelding 59 : " Het programma kon niet worden gestart. Misschien is de installatie-map beschadigd. Een nieuwe installatie van programma zou probleem kunnen verhelpen. Als deze fout nogmaals optreedt, neem contact op met support."

Ben alleen bang dat ik dan mijn bewerkte project kwijt ben. Weet iemand dat? Ervaring ermee? Opnieuw installeren betekent alles verwijderen en opnieuw neem ik aan met activeren enz..

Het programma start niet meer op als ik op icoontje klik. Mijn computer is uitgevallen doordat accu los bleek te zitten en zonder waarschuwing was verouderde computer uitgevallen. Dit gebeurde precies toen ik Magix opstartte.... Bij heropstarten computer kreeg ik foutmelding en heb ik gewoon opstarten gekozen waar hij standaard op staat en waar ik nu spijt van heb.

Windows 7. Magix video deluxe (2017 gekocht).

Reacties

mi-bo schreef op 22.08.2017 om 12:00 uur

Hallo Winonah,

U werkt nog met Win 7. kijk naar de print.

verwijder hier de "installation ini" dan is het mogelijk als U een dvd heeft om de gehele installatie weer te voldoen, en zal het MAGIX vdl 2017 weer werken.

Werkt deze optie niet meld U zich dan weer op het Forum

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 22.08.2017 om 16:17 uur

Beste Winonah,

Als ik het goed begrijp, is het branden als Avchd ISO bestand gelukt, maar dat je nu een opstartprobleem heeft gekregen, door een stroomuitval. Klopt dit nog? Wat ik hieronder beschrijft heeft betrekking op een download versie. Wanneer je de vorige keer een standaard installatie heeft gedaan, zal je bij herinstallatie  geen projectbestanden kwijtraken.

Om het VDL weer operationeel te krijgen, doe dan het volgende:

1. deinstalleer Video Deluxe via het Windows scherm "een programma verwijderen of wijzingen"
  2. Installeer Video Deluxe opnieuw
  3. Ga naar Hulp / actualiseren
  4. Ga naar Hulp / extra inhoud installeren
  5. klik op extra inhoud installeren (Dit kan veel tijd in beslag nemen)
  6. Haal het vinkje weg bij: geïnstalleerde inhoud verbergen
  7. Installeer, voor de zekerheid, ook deze weer opnieuw

Succes,

Rob

PS Ik heb foutcode 59 nog nooit gezien, wel foutcode -5

2x gewijzigd (verbeterd antwoord en toevoeging afbeelding)

winonah schreef op 22.08.2017 om 17:29 uur

gelukt dank jullie wel en heb mijn project nog !!! super forum en zelfs voor mij te volgen ;-)

Voormalige gebruiker schreef op 22.08.2017 om 18:54 uur

Fijn om te horen, dat het gelukt is en dat je weer verder kan met je projecten.

r-amalo schreef op 25.08.2017 om 15:42 uur

Ik heb vandaag dezelfde foutmalding gekregen, foucode 59. Ik heb de downloadversie van MvdL Premium.

Hoe installeer ik opnieuw?

Voormalige gebruiker schreef op 25.08.2017 om 15:49 uur

Hallo Ruud,

Om welke versie gaat VDL 2016 of VDL 365 (2017)?

Groet,

Rob

r-amalo schreef op 25.08.2017 om 15:51 uur

Dag Rob, versie 2017

Groet, Ruud

Voormalige gebruiker schreef op 25.08.2017 om 16:06 uur

Hallo Ruud,

Zelf heb ik de foutcode 59 nog nooit gehad, maar bij het zoeken op het internet kwam ik deze verklaring voor foutcode 59 tegen

Beschadigde en missende Windows-systeembestanden zijn meestal de belangrijkste oorzaak van Foutcode 59 Problemen. Veel van deze systeembestanden worden door meerdere programma's en achtergrondprocessen gedeeld. Installeren, verwijderen of bijwerken van programma's kan ervoor zorgen dat deze gedeelde bestanden beschadigd of corrupt raken of dat de links tussen deze bestanden stuk gaan. Dit leidt tot fouten, crashes, geblokkeerde programma's en hardwareproblemen

Er zijn twee ding die je kan proberen:

1. probeer eens je PC op te schonen met bv. CCleaner http://www.piriform.com/ccleaner
  2. Zie bovenstaande oplossing en volg de instructie / beschrijving

Succes,

Rob

3x gewijzigd (verbeterd antwoord)

r-amalo schreef op 25.08.2017 om 21:49 uur

Ik ga het proberen en laat weten of het is gelukt.

Groeten, Ruud

winonah schreef op 30.08.2017 om 13:51 uur

Sorry, ben ziek geweest dus heeft even stilgestaan. Dank jullie wel voor de support allemaal ! Filmpjes afspelen lukken weer en laptop werkt weer snel, maar waardoor het precies goed is gekomen????

Heb volgende gedaan:

1- Heb gewoon nog een paar keer via HULP > extra inhoud installeren en dan MPEG4 weer downloaden (moest aanvinken dat ik reeds geinstalleerde wilde zien dus het was al geinstalleerd). Nu doet hij het wel, maar snap er niets van want ik doe steeds hetzelfde.

2- Gebruik ook steeds mainconcept MP4 codec die ik gekocht heb voor E5,-. Programmainstellingen via toets Y, tabblad Import/export en kijk of je daar aan de rechter zijde kunt wisselen tussen Standaard en Mainconcept

3- Heb deze tip opgevolgd: PC op te schonen met CCleaner http://www.piriform.com/ccleaner

4- Had ook traagheid problemen, maar die oplossing is van Magix Support gekomen. Zo'n syscheck gedaan en zij meldde het volgende:

Traagheid: U heeft twee grafische eenheden in uw systeem;
1) De zeer eenvoudige en op de CPU geintergreerde Intel HD Graphics.
2) De veel betere op zichzelf staande  NVIDIA GeForce GT 540M

Zorg ervoor dat Video deluxe expliciet met deze laatste opstart. Stel dit in Windows zo in; normaal gesproken kan dit met de Nvideo software die bij uw grafische kaart hoort.
Zorg tevens voor actuele stuurprogramma's. Uw Nvidia heeft een stuurprogramma van 4-28-2011, dat is niet echt actueel....

Maar heb niets anders gedaan wat installeren betreft dan eerste keer, want heb gewoon geïnstalleerd net als eerst toen laptop was gecrashed.

Doet het weer, maar hoop dat het zo blijft, want blijft mysterie wat er af en toe gebeurd. Ga zo snel mogelijk mijn projecten afmaken en maak veiligheidskopieën (Alt-S) steeds voor de zekerheid.

Bedankt voor alles en ik ga duimen dat het goed blijft gaan !