Opslag onder Windows

Guy-VanGeystelen schreef op 31.07.2023 om 18:17 uur

Photostory Deluxe 2023

Regelmatig verkrijg ik de melding dat mijn opslag partitie van de computer te klein is. (instal prog op 'C'-schijf)

De partitie 'D' is echter wel groot genoeg. Graag vernomen of dit in te stellen / te wijzigen is.

Dank u voor een reactie.

Reacties

Guy-VanGeystelen schreef op 01.08.2023 om 09:00 uur

Heb inmiddels de opslaggegevens gevonden en aangepast. Dit geldt voor de nieuw opgestarte projecten; de oude bijven op hun initieel opgeslagen lokatie ? Hoor graag.

Bol schreef op 02.08.2023 om 14:37 uur

@Guy-VanGeystelen

Hallo Guy,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Als u de map de inhoud van Magix Downloads verplaatst naar één map op uw d:\ schijf, dan kunt uw c:\ schijf ca. 7GB aan ruimte creëren. Zelf heb ik een map aangemaakt op mijn D:\ schijf en daar alles naar toe verplaatst en in de download map op de C:\ schijf een snelkoppeling gemaakt.

Als ik op die snelkoppeling klikt, dan kom ik bij al mijn downloads die ik ooit hebt hebt gedownload vanaf de server van Magix Duitsland.

Ik zet bij de programma-instellingen de verwijzing op het tabblad Paden / Downloads: D:\ Magix Downloads. U zou bij de programma-instellingen ook nog de andere mappen kunnen wijzigen naar de D:/ schijf. Mocht u nog meer vragen hebben dan verneem ik dat wel van u.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Guy-VanGeystelen schreef op 02.08.2023 om 22:50 uur

Hartelijk dank voor de toelichting en hulp.

Bol schreef op 02.08.2023 om 22:59 uur

@Guy-VanGeystelen

Hallo Guy,

Mocht u toch nog (andere vragen hebben, dan verneem ik dat wel van u.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Guy-VanGeystelen schreef op 03.08.2023 om 10:45 uur

Hey Rob,

 

Kan ik Photostory-prog van C:\ naar D:\ verzetten - of een (nieuwe) instal op D:\ doorvoeren ?

Bol schreef op 03.08.2023 om 13:21 uur

@Guy-VanGeystelen

Hallo Guy,

Zelf laat ik de onderstaande map / mappen ongemoeid en in zijn geheel intact.

U kunt wel al de gegevens uit volgende mappen verwijderen of verplaatsen naar de D:\ schijf:

  • Audiotemp bestanden - (kan zonder problemen verwijderd worden)
  • Disc Images bestanden - (kan zonder problemen verwijderd worden)
  • Magix Contents bestanden - (als u deze hebt, dan moet u deze verplaatsen naar de map op de D:\schijf)
  • Project - hier worden standaard uw MVP projectbestanden in opgeslagen
  • Exporten - hier worden standaard uw geëxporteerde bestanden in opgeslagen

Als u op rechts op het mapje klikt, dan kunt aangeven waar en in welke map u uw MVP projectbestanden / audio-import / disc-Image / Magix Content wilt opslaan.

Let op: Als u ooit het programma terugzet op de standaardwaarden, dan worden deze mappen ook weer op de standaardwaarden teruggezet. U moet deze weer handmatig wijzigen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 03.08.2023, 13:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-