Opslaan video lukt niet meer

h.stok99 schreef op 06.03.2015 om 17:23 uur

Ik heb sinds 2012 Video de luxe mx, versie 18  en ik gebruik het al sinds die tijd. Na een tijdje haperde het programma af en toe, vooral als ik special effects gebruikte. Daar ben ik mee gestopt, maar nu loopt het programma telkens vast als ik een geproduceerd filmpje wil opslaan. Heel vervelend, want dan is alles weg.

Ik heb zojuist een update gedaan, die online stond voor dit programma, maar dat heeft geen enkele invloed. Op deze manier kan ik dit programma dus niet meer gebruiken. We hebben het enige tijd geleden opnieuw geïnstalleerd en toen ging het even goed, maar nu loopt het programma wederom vast bij het opslaan. Ofwel, de computer geeft aan dat het programma niet meer reageert.

Wat kan er aan de hand zijn? Of is het programma na drie jaar al rijp voor de prullebak?

Reacties

RiViS schreef op 06.03.2015 om 19:33 uur

Nee, je programma is niet rijp voor de prullebak. Wel zijn deze gecompliceerde programma's soms gevoelig voor de toestand van je computer. Het is aan te bevelen om bijvoorbeeld regelmatig je register op te schonen, dat kan met de gratis software CCleaner of Glary Utilities 5. Ook op tijd defragmenteren van de harde schijf kan geen kwaad. 

Doe je ook veel (grote) spellen op je PC? Hoewel tegenwoordig minder dan vroeger zou dat in een enkel geval nog wel eens complicaties kunnen geven. Om die reden zijn er nog steeds hobbyisten die perse geen spelletjes willen op hun video bewerkings pc.

Het gebruik van special effects in een film heeft vaak tot gevolg dat het afspelen van de film steeds moeilijker wordt naarmate je er meer (in één film) hebt toegepast. Voor het eindresultaat heeft dat geen invloed, maar lastig is het soms wel, preview rendering kan dan helpen, of afspelen in een lagere resolutie van de preview monitor.

groet,

Rijk

h.stok99 schreef op 07.03.2015 om 13:58 uur

Zelf speel ik geen spelletjes op mijn computer, maar als ik een dagje weg ben, gebeurt dat wel eens. Vanaf nu is dat dus verboden. Ik ga deze tips om mijn register op te schonen uitproberen en hoop dat het lukt.  Ik ben juist zo blij met dit programma en al maak ik er geen hoogstaande filmpjes mee, het voldoet precies aan hetgeen ik van een filmprogramma wil. 

Dank je wel voor je antwoord!!!

RiViS schreef op 07.03.2015 om 18:07 uur

Nog even een opmerking: Het programma slaat zelf ook je project op, ik meen elke 10 minuten, die backups kun je terugvinden onder Bestand/ Backup project laden. Die backups hebben de zelfde naam als je project, maar met de toevoeging    _BAK   en dan nog een volgnummer. In de lijst kun je ook de tijdstippen zien waarop de backups gemaakt zijn. Op die manier ben je niet alles kwijt, maar hooguit de laatste 10 minuten.

groet,

Rijk