Reacties

mi-bo schreef op 14.02.2019 om 17:18 uur

@Hylke

Beste H.Beerstra.

U schrijft niet waar de beelden vandaan komen.

Is het 720:576 dan is het mpeg-2.

Is het 1920:1080 dan is het mpeg-4.

Mvg

Michael

Bol schreef op 14.02.2019 om 17:30 uur

Hallo Hylke

Als je de films alleen op je PC afspeelt, dan kan je kiezen voor WMA (Windows media player) of Mpeg-4, maar als je de films wilt afspelen op je TV dan is de beste keuze Mpeg-4.

Groet,

Rob

PS. ik ga er vanuit dat via Video Deluxe wilt exporteren en dat u gefilmd hebt op 1080x1920px

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hylke schreef op 14.02.2019 om 17:51 uur

De beelden komen van een camera en zijn opgenomen in HD 1920 : 1080. Na het monteren heb ik het bestand weggeschreven naar WMV en Mpeg-4. Deze twee met elkaar vergeleken, maar zie niet duidelijk een verschil in kwaliteit. Het zijn video opnames van een muzikaal optreden en die ga ik voor publiek via de laptop weergeven op een beeldmonitor. Ik wil dan de beste kwaliteit kunnen laten zien.

mi-bo schreef op 14.02.2019 om 18:04 uur

@Hylke

Beste H.Beerstra.

Als U met een beamer gaat werken is mpeg-4 de beste kwaliteit ,de beamer moet dit wel aan kunnen.

Fijne en succes volle avond

Mvg

Michael

Bol schreef op 14.02.2019 om 19:01 uur

De beelden komen van een camera en zijn opgenomen in HD 1920 : 1080. Na het monteren heb ik het bestand weggeschreven naar WMV en Mpeg-4. Deze twee met elkaar vergeleken, maar zie niet duidelijk een verschil in kwaliteit. Het zijn video opnames van een muzikaal optreden en die ga ik voor publiek via de laptop weergeven op een beeldmonitor. Ik wil dan de beste kwaliteit kunnen laten zien.

Hallo Hylke,

Het is een correcte opmerking, dat je niet of nauwelijks een verschil ziet tussen zowel in WMV en Mpeg-4. Het is aan jou welk format je wilt gebruiken. Dus zelf even testen welk format goed en zonder haperingen afspeelt op je apparatuur.

Succes

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.02.2019, 19:11, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 14.02.2019 om 21:33 uur

Hallo Hylke,

Fijn om te lezen, dat je wat hebt aan de gegeven antwoorden. Heel veel succes met het samenstellen van de muzikale video opnames.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-