Opslaan van videobanden op laptop lukt niet, en op de pc is er geen verbinding op de pc

tbosch schreef op 13.11.2011 om 11:10 uur

Heb me onlangs magix video de luxe MX aangeschaft

Ben een leek, met een vraag, Heb een pc en labtop. Op de pc (XP) krijg ik geen verbinding, voor het opnemen met Video de lux MX . Wil videobanden overzetten, lukt dus niet. De lux MX werkt wel gewoon bij het inladen van rechtstreeks materiaal van mijn schijf.

Op de laptop (Windows 7) werkt het wel. Alleen slaat hij de opgenomen videoband niet op. Het opgenomen bestand blijkt leeg te zijn. De mediaplayer kan het bestand dus niet afspelen mogenlijk bied speler geen ondersteuning voor het bestandtype of de code die is gebruikt om het bestand te comprimeren. Het is op de laptop dus zo niet te bekijken, of te bewerken. Als er niets is, kan het dus ook niets worden gevonden neem ik aan. Zo heb je wat, zo niets.....

Groet Thebo

Reacties

Cinecor schreef op 13.11.2011 om 11:35 uur

Op een videoband (VHS of SVHS) staat analoog materiaal. Dat moet eerst omgezet worden in digitaal materiaal zodat het op een computer kan worden opgeslagen en eventueel met NLE software kan worden bewerkt. Dat kan met een hardware converter (bijv van Grass Valley), òf met een digitale videocamera die over AV-in beschikt óf met software, bijvoorbeeld  "Magix - Red uw video's". De eerste is de beste oplossing, maar ook de duurste in aanschaf. Als je reeds over een camera beschikt met AV-in kost het dus niets (evt de aanschaf van een kabeltje). Alles over de software van Magix vind je hier: http://www.magix.com/be/red-uw-videos/

Succes!

 

tbosch schreef op 13.11.2011 om 16:13 uur

Bedankt voor je antwoord alleen wat je schreef wist ik al

Ik heb al een red je video,s omzetter met ubs aansluiting. Via die omzetter wilde ik de videoband overzetten op mijn laptop (Window,s 7)  Bij deze laptop neemt hij het wel allemaal op. Ik krijg beeld op het scherm van red je video,s (Ook bij Video de lux) en hij geeft ook aan dat hij het opneemt.. Alleen daarna bij het opslaan gaat hij de fout in bij alle twee de programma,s hetzelfde probleem. Hij slaat niets op. Geeft het wel aan met een icoon dat het is opgenomen. Ik kan het ten minste terug vinden. Maar openen kan niet ,omdat hij dan aangeeft dat het bestand leeg is. Kan ik het dus ook niet afspelen met windows media player. die geeft teklkens aan kan bestand niet afspelen. Maar dat is ook logiesch als er niets is opgenomen denk ik.

Op mij vaste PC zit Window,s XP, heb ook hier beide programmas geinstaleerd. Daar krijg ik via de ubs omzetter helemaal geen verbinding, met geen van de twee programma,s. Alles werkt wel naar behoren als ik matrieel van mijn schijf afhaal om te bewerken. De programma,s van Magix red mijn video en video delux werken allebei naar behoren alleen geen verbinding met XP....... en geen opslaan bij Windows 7.

Twee computers. Een werkelijk goed programma maar geen opnamens vanaf mijn videorecorder naar de pc. Dat is mijn probleem. Daarvoor heb ik het gekocht.

Groetes, fijn dat ik  word geholpen Thebo