opslaan van een gemaakte film

kai-miek schreef op 24.01.2017 om 19:13 uur

hoi wie kan me helpen

ik heb een film gemaakt met video deluxe 2015 premium (wat ik overigens een fijn programma vind)

het volgende probleem doet zich nu echter voor

een film die ik op dvd brand om ergens anders af te spelen is kinderspel

het probleem echter is nu als ik een hd film op wil slaan van maar 50 min de pc deze in drie stukken knipt ik sla hem op op de harde schijf van mijn pc en wil hem daarna eigenlijk op een usb schijf zetten .

welke instellingen moet ik doen om een film in een zo hoog mogelijke beeld kwaliteit te krijgen en dat deze niet in meerdere stukken wordt geknipt ??

mvg karel

Reacties

mi-bo schreef op 24.01.2017 om 21:33 uur

Karel,

project staat op de tijdlijn, ga naar bestand, exporteren, video exporteren als mpeg2, hier kan dan evt i.p.v. 720:576 verandering worden aangebracht naar 1920: 1080. bestand ( hier keuze maken ) bv usb stick, dit wordt dan geexporteerd en de bestanden die op de usb stick staan kunnen overal worden afgespeeld

gr

Michael

RiViS schreef op 24.01.2017 om 21:52 uur

Hallo Karel,

Even ter aanvulling: Voor grote bestanden is het belangrijk dat je harde schijf en/of usb stick in NTFS zijn geformatteerd. Bij FAT32 is de maximale bestand grootte 4 GB, bij NTFS is die beperking er niet. Om te checken hoe je schijf of usb is geformatteerd: rechtsklik er op (in de Verkenner) en klik daarna op Eigenschappen. Op het tabblad Algemeen staat achter Bestandssysteem dan NTFS of FAT32. NB: Als je opnieuw gaat formatteren verlies je wel alle informatie die er op staat, maak dus eerst een backup.

groet,

Rijk

kai-miek schreef op 24.01.2017 om 22:50 uur

Hallo Karel,

Even ter aanvulling: Voor grote bestanden is het belangrijk dat je harde schijf en/of usb stick in NTFS zijn geformatteerd. Bij FAT32 is de maximale bestand grootte 4 GB, bij NTFS is die beperking er niet. Om te checken hoe je schijf of usb is geformatteerd: rechtsklik er op (in de Verkenner) en klik daarna op Eigenschappen. Op het tabblad Algemeen staat achter Bestandssysteem dan NTFS of FAT32. NB: Als je opnieuw gaat formatteren verlies je wel alle informatie die er op staat, maak dus eerst een backup.

groet,

Rijk

kai-miek schreef op 24.01.2017 om 22:52 uur

bedankt voor je aanvulling Rijk de schijf waarnaar ik copyeerde had idd fat 32 gelukkig heb ik nog enkele sdd schijven liggen en die staan wel op ntfs thkx

karel

kai-miek schreef op 24.01.2017 om 23:09 uur

Karel,

project staat op de tijdlijn, ga naar bestand, exporteren, video exporteren als mpeg2, hier kan dan evt i.p.v. 720:576 verandering worden aangebracht naar 1920: 1080. bestand ( hier keuze maken ) bv usb stick, dit wordt dan geexporteerd en de bestanden die op de usb stick staan kunnen overal worden afgespeeld

gr

Michael

hoi Michael er staat bij mij geen link video exporteren als mpeg2 er staat wel een link video exporteren als mpeg4

hoe kopieren jullie beelden die je op het scherm ziet naar de vraag van het forum dit zou voor me wel makkelijker zijn om het te zien

voor zover al bedankt

gr karel

mi-bo schreef op 25.01.2017 om 10:25 uur

Karel.

onder Win 10 heb ik geen MAGIX vdl 2015 Prem geïnstalleerd wel onder Win 7. maar de bewerking is het zelfde.

het project staat op de tijdlijn, dan Ctrl +Alt + P. dan kom je in het scherm zoals hier onder staat. Zoals je omschrijf staat er letterlijk geen Mpeg2 maar Mpeg maar dit is het zelfde.

Als er een voorbeeld moet worden mee gestuurd, maak eerst via knip programma een voorbeeld, klik dan op voorbeeld hieronder zoals de procedure werkt.

gr

Michael

kai-miek schreef op 25.01.2017 om 12:42 uur

heel erg bedankt