Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 25.09.2015 om 17:33 uur

Hallo Peter,

Je hoeft niet steeds een nieuwe Topic te maken. Je hoeft slechts op beantwoorden te klikken. Om een persoonlijk bericht te lezen klik op het envelopje boven in.

Groet,

Rob

hoornist schreef op 25.09.2015 om 17:47 uur

Weer wat geleerd!

Peter.

hoornist schreef op 29.09.2015 om 15:15 uur

Dag Rob,

Er zit schot in de zaak. Ik heb jouw advies met Magix exe.exe. alles van Magix 2013 te verwijderen, opgevolgd. Daarna heb ik vdl 2013 niet via mijn dvd, maar via de download van Magix geladen. Zo voorkwam ik mogelijke problemen met de dvd of mijn dvd-speler.

Het resultaat is dat een gemonteerd stukje film met titels en overgangen feilloos opgeslagen wordt!!! Maar... een grote verdachte: de outtro`s en intro`s staan niet meer in de mediapool, de andere designprogramma`s wel. Is dat een voorzorg of zijn die weer terug te halen in de mediapool?

De aanduiding outtro / intro staat wel genoemd, maar er verschijnen geen voorbeelden in de mediapool.

Ik begin weer hoop te krijgen.

Vriendelijke groet, Peter.

Voormalige gebruiker schreef op 29.09.2015 om 15:41 uur

Hallo Peter,

Fijn te horen dat er nu gaat uitzien, dat je probleem is opgelost,

Ik heb VDL 2013 niet meer op de computer staan, daarom moet ik het e.a. uit mijn hoofd doen.

Omdat je het niet van de DVD geinstalleerd heeft, moet je deze zelf nog ophalen bij de site van Magix. Dit doe je door:

1. start VDL 2013 op

2. ga naar: hulp en klik op gratis download en eventueel aanvullende programma's installeren.

3. vergeet niet om te actualiseren (updaten)

Laat het mij weten of het gelukt is.

succes,

Rob

hoornist schreef op 29.09.2015 om 17:42 uur

Dag Rob,

De download is gelukt, de intro`s en outtro`s staan er weer op. De updates heb ik ook binnen gehaald.

Je zal het niet geloven: de in- en outtro`s zijn de oorzaak van het crashen! De titels en overgangen geven geen probleem met het opslaan. Zodra er een in- en/of outtro in de film geplaatst is, crasht vdl na het opslaan: de film is weg en vdl kan alleen geforceerd afgesloten worden.

Misschien heb je na de vele adviezen die je me gegeven hebt (waarvoor dank!) nog een lumineus idee dit probleem op te lossen.

Of maar geen in- en outtro`s gebruiken (zou jammer zijn) of op VdL 2016 over stappen?

Voormalige gebruiker schreef op 29.09.2015 om 20:59 uur

Hallo Peter,

Het enige wat ik nu nog kan bedenken zijn 2 optie:

1e optie. Ga naar de verborgen map c:\ gebruikers \ gebruikersnaam \ AppData (dit is de verborgen map) \ magix\ Video deluxe 2013 \ videodeluxe.ini. Verwijderd dit bestand. Start VDL 2013 op. Nu wordt er een nieuw videodeluxe.ini aangemaakt. Uit ervaring weet ik dat videodelluxe.ini nog als achterblijft met foute instellingen.

2e optie . Leg de DVD in de DVD lade en voer een herstel uit. zie afbeeldingen (de afbeeldingen zijn uit VDL 2015)

Succes,

Rob

PS Wanneer VDL 2013 goed werkt, zou ik zeker overwegen om over te stappen naar VDL 2016 premium. VDL 2013 is 32bits en VDL2016 is 64bits. Als je systeem nog 32bits is dan zou ik hiet overstappen.

hoornist schreef op 01.10.2015 om 12:08 uur

Dag Rob,

Op jouw advies heb ik eerst videodeluxe.ini verwijderd. Helaas blijven de in- en outtro`s de boel doen crashen.

Herstel mislukte. Ik heb alles weer eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd + updates, etc.(ook de nieuwe ini weer verwijderd).

Ik heb ondertussen vdl 2016 besteld, hoewel jij schrijft dat 2013 eerst goed moet werken. Dat laatste zie ik ondertussen niet meer zo zitten. Is nu het risico dat 2016 dezelfde problemen gaat geven?

Voormalige gebruiker schreef op 01.10.2015 om 14:00 uur

Hallo Peter,

Het is jammer dat het niet gelukt is. Want met herstel had het toch zeker moeten lukken.

Zoals ik je al vroeg in een PB, woon je in de buurt van Gouda? Als dat zo is mail mij dan via een persoonlijk bericht waar je woont. We komen samen dan wel tot een oplossing.

Op de vraag, of VDL 2016 het wel zal doen, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Waarschijnlijk wel, VDL 2013 (32bits) en VDL 2016 (64bits) zijn zelfstandige programma's, die onafhankelijk van elkaar opgestart kan worden.

Als je computer nog 32bits is, raad ik VDL 2016 af en zou ik gaan voor VDL 2014 (32bits)

Groet,

Rob

hoornist schreef op 01.10.2015 om 15:26 uur

Dag Rob,

Dank je zeer voor je vriendelijke aanbod mij te bezoeken om het probleem op te lossen! (ik zou ook naar Gouda gekomen zijn).

Ondertussen heb ik 2016 ontvangen en na 2013 gedeïnstalleerd te hebben (ook met exe.exe) 2016 geïnstalleerd. Ik heb een 64 bit laptop. Een film geïmporteerd en onmiddellijk de in- en outtro`s geprobeerd: geen enkel probleem!!

Toen ik 2013 downloade (i.p.v. de dvd) bleken er geen in- en outtro`s in te zitten, die heb ik op jouw advies apart gedownload.  Misschien ben ik een beetje wantrouwig, maar toch; waarom stonden ze er niet in...  De in- en outtro`s van 2013 werden in de film gemonteerd. Dat kon niet anders, daar kwam ook een waarschuwing voor.  Het grote verschil met 2016 is dat ze nu voor en achter de film geplaatst worden...

Dankzij jouw niet aflatende energie mij adviezen te geven heb ik de moed er in gehouden, maar het lijkt er nu erg op dat er in 2013 gewoon een applicatiefout zit. Ik heb geen idee wat jouw connectie met Magix is, maar het zal men daar toch bekend moeten zijn dat er problemen met een applicatie van 2013 zijn. In dat geval laten ze de adviseur en de klant maar een beetje spartelen.

Ik ben in ieder geval van plan in een brief naar de hoofddirectie mijn beklag te doen.  Ik heb een product gekocht dat niet goed werkte en ben er maanden, op het laatst met jouw hulp, mee in de weer geweest e.e.a zonder bevredigend resultaat.

Nogmaals hartelijk dank voor je adviezen en je genereuze aanbod. Ik hoop het niet, maar misschien mag ik je nog eens hulp vragen betreffende vdl 2016.

Hartelijke groet, Peter Hoekmeijer. 

Voormalige gebruiker schreef op 01.10.2015 om 18:17 uur

Hallo Peter,

Een downloadversie is een trailversie met beperkte mogelijkheden. De in- en outro's kunnen pas via hulp / aanvullende programma's gedownload worden, als deze door gebruiker is geregistreerd bij Magix. Dus uw wantrouwen is niet nodig.

U maakt de opmerking dat de in- en outro's in VDL 2013 in de film gemonteerd worden. Het woord in- outro's zegt het eigelijk al, In (vooraan de film) en Out (achteraan de film) moet worden gemonteerd. Maar je kan deze ook rustig in het midden van je film zetten, maar waarom? Ik heb heb dit ook in VDL 2016 premium gedaan, zonder dat het VDL 2016 vastloopt. zie afbeelding het rood omcirkelde

Dat ik zo standvastig ben / was, is om dat ik 2 jaar lang mijn films in VDL 2013 premium maakte en nooit dit probleem heeft gehad. Als dit probleem, wat u nu heeft, bij meerdere gebruikers had voorgedaan, dan had Magix dit, via een actualisering (update) verholpen. Mijn mening is, dat dit geen applicatiefout is. Waardoor het bij u niet werkt, kan ik pas zeggen als ik achter uw PC heeft gezeten.

Nu mijn connectie met Magix, die is er niet, ik heb wel contacten met de Moderators van dit forum  Ik werk sinds 2005 al met Magix programma's. Ook ik ben vaak tegen problemen aangelopen. Ik gaf de schuld daarvan ook regelmatig het Magix programma.. Echter, na jaren met programma's (applicaties) gewerkt te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen, dat foutmeldingen voor ca. 85% te wijten is aan de onwetendheid van de gebruiker en 10% aan een applicatiefout, zeker in het begin, nadat het programma is uitgekomen. De overige 5% is het een wisselwerking tussen Windows en de applicaties.

Dat ik op dit forum veel antwoorden geef, is dat ik in 2012 als inkoper met pensioen ben gegaan. Door mijn beroep, heb ik altijd al problemen moeten oplossen en dat vind / vond ik leuk. Zo ook op dit forum. Ik ben al van 1985 met computer bezig (Commodore 64). In die tijd, heb ik door vallen en opstaan veel geleerd. ook programmeerde ik veel in de talen Simons Basic, Basic, Fortran en vele andere. 

Een brief sturen naar Magix, zal u geen bevredigd antwoord opleveren, omdat wereldwijd deze foutmelding niet als zodanig is gemeld.

Dit forum is een forum voor en door gebruikers. Na aankoop, heeft u één jaar gratis e-mal support via Magix Support. Voor hardware problemen moet u betalen.

Nu nog wat over VDL 2016. Als u de download versie heeft, ga dan naar hulp /  extra inhoud installeren (als dit nog niet bij het installeren is gebeurd).

U kun mij of andere forumleden altijd een vraag stellen.

Met vriendelijke groet,

Rob

hoornist schreef op 01.10.2015 om 21:26 uur

Dag Rob,

Een compliment voor uw vrijwillige inzet en vasthoudendheid! Door uw hulp heb ik weer een stukje meer inzicht in de computer en Magix gekregen.

Even ter rechtzetting: ik zette de in- en outro`s (ik moet m`n Engels weer ophalen: outro is met 1t!) alleen aan het begin en eind van de film. (niet in de film). In 2013 wordt dan een stukje van het begin en einde van de film gebruikt. Dat kon niet anders, wat ik wel wat vreemd vond.In 2016 komen ze er voor en er achter; in het lege gedeelte. Dat vind ik mooier en logischer.

Dat het geen applicatiefout is, maar dat de combinatie van Magix en mijn computer roet in het eten strooide, neem ik na uw uitleg zonder meer van u aan. (die 5%). Frustrerend was het wel. Ik zet nu 2013 aan de kant en ga met hernieuwd enthousiasme met 2016 (dvd versie) verder.

Mocht u om vaktechnische redenen mijn 2013 dvd willen bekijken, dan kan ik u hem opsturen.

Nogmaals, hartelijk dank voor uw inzet.

Vriendelijke groet, Peter Hoekmeijer. (ook gepensionneerd)

Voormalige gebruiker schreef op 01.10.2015 om 23:47 uur

Hallo Peter,

Ik heb zelf ook de VDL 2013 op DVD.

Zelf denk dat de DVD goed is. Dit concludeer ik uit het feit, dat u het probleem zowel met de download versie als met de DVD versie heeft, nadat u de met de In- en outro's wilt gaan werken.

Ik zou zeggen zoek niet verder en ga verder met VDL 2016.

Ik wens u veel montage plezier,

Rob