Opslaan takes in take map

goverbeek6 schreef op 06.01.2011 om 10:43 uur

Ik heb 4 films apart ingeladen vanaf camrecorder. Deze kwamen als takes in de tijdlijn te staan. Is oké. Middels Scenedetectie werden deze opgeslagen in de take map van Magix. Hier heb ik geen mapkeuzemogelijkheid. Ook oké, want later zou ik dit kunnen kopieren naar een andere map.

Film 1 werd opgeslagen onder ""Noorwegen 2010-01001 t/m 01194"". Ook oke

Film 2 werd opgeslagen onder ""opname 003 t/m 182."" Film 3 onder "" opname 1001 t/m 1209 en

Film 4 onder opname 1210 t/m 1232.

Nu mijn, of Magix, probleem: Wanneer ik al deze takes ga bekijken in de mediapool (grote symbolen) om vandaaruit de takes naar de tijdlijn te slepen, zie ik nr. 100 van film 2 vóór nr. 1001 van film 3 staan. Nr. 101 vóór 1010, nr. 102 vóór 1020, 110 vóór 1100, 111 vóór 1110 enz. enz. Dit heeft tot gevolg dat mijn takes door elkaar staan. Ik vind dat de eerste nummering, die magix automatisch doet, uit 4 cijfers moet bestaan en niet uit 3

Reacties

Polders schreef op 06.01.2011 om 15:52 uur

Beste goverbeek6, er zijn verschillende mogelijkheden voor de gewenste volgorde.

In de Mediapool kan per kolom worden gesorteerd 'oplopend of aflopend.

Door op de naam van de kolom te klikken, kan de volgorde worden gewijzigd.

Bijvoorbeeld in de kolom 'naam', maar ook 'opgenomen op' en 'gewijzigd op' en verder alle andere kolommen.

Succes

goverbeek6 schreef op 06.01.2011 om 17:01 uur

Ik vind niet dat mijn vraag volledig is beantwoord, of ik begrijp het niet.

Alle takes in mijn mediapool (rechts boven)  kan ik alleen sorteren op: "lijst" "Detail" of "Grote symbolen".

De volgorde blijft echter bestaan zoals beschreven in voorgaande vraag. De sorteermethodes die u aangeeft kan ik nergens vinden.

Ik ben echter (tot op heden)best tevreden over Magix, alhoewel ik met Pinnacle ook goed heb kunnen werken, maar gezien window-7 de pinnacle-9 niet meer accepteerd en hier ook geen update meer voor is, heb ik besloten Magix te kopen omdat ik ook veel met magix foto op dvd heb gewerkt. 

Het is dus voor mij even wennen aan dit programma, vandaar al mijn (vervelende) vragen. Ik heb op dit moment 4 films van elk 1 uur + een 400 foto,s in bewerking. Wanneer u mijn voorgaande vraag goed leest, dan begrijpt u mijn moeilijkheid beter. In mijn geval heeft Magix uiteraard de takes opgeslagen in zijn takemap, omdat deze map ook voorkomt in de mediapool. Logisch! Maar magix moet niet met een 3 cijferig nummer beginnen! Dit moet 4 of 5 cijferig zijn, zodat mijn fout niet meer voor kan komen. 

Groeten G.Overbeek

Polders schreef op 06.01.2011 om 17:22 uur

Beste goverbeek6, de takes in de mediapool (rechts boven) kunnen worden ingesteld op: "lijst" "Detail" of "Grote symbolen". Kies daar eens 'Detail' en dan worden alle bestanden met alle detailgegevens weergegeven.

Daarna zijn er de verschillende mogelijkheden voor de gewenste volgorde, in de Mediapool per kolom 'oplopend of aflopend. Klik op de naam van de kolom en de volgorde wordt gewijzigd.

Bijvoorbeeld in de kolom 'naam', maar ook 'opgenomen op' en 'gewijzigd op' en verder alle andere kolommen.

Succes