opslaan = crashen

hoornist schreef op 22.09.2015 om 14:13 uur

In 2013 heb ik Magix Vdl 2013 gekocht en een cursus gevolgd. Door omstandigheden ben ik pas een half jaar geleden aan het monteren geslagen.

Helaas blijkt het programma na meerdere malen van de-installeren, weer installeren en herstelpogingen blijvend het zelfde probleem geven. Bij herstellen krijg ik steeds foutmeldingen zoals fout 1603 en bronbestand niet gevonden (_kmrgesx.cab). Herstellen lukt dus niet, want na zo`n mislukte poging blijft er wrakhout over. Genoemde handelingen heb ik verricht na vriendelijke adviezen van verschillende Magix-kenners.

Conclusie: Magix VdL 2013 heeft bij mij nooit goed gewerkt en blijft niet goed werken. Mijn computer voldoet ruimschoots aan alle eisen.  (Windows 7)

Graag zou ik nu eindelijk eens een film af kunnen maken, zonder elke keer crashcrises.

Mijn verzoek aan Magix is: stuur mij een werkend programma. Daarbij zou ik de laatste versie van Magix Video de Luxe zeer op prijs stellen.

Vriendelijke groet, Peter Hoekmeijer.

Reacties

mi-bo schreef op 22.09.2015 om 15:24 uur

Hallo Peter,

wat is Uw bedoeling, eerst schrijf  u naar mi-bo@magix.info een mail, Genoemde handelingen heb ik verricht na vriendelijke adviezen van verschillende Magix-kenners.als ik deze persoon bent, waarom  reageer U dan niet op mijn antwoord, en gaat het vervolgens op het Forum proberen.

Het is namelijk zo als u meer dan 3x het programma verwijderd en weer op nieuw installeer, de licentie is verlopen, dit om fraude te voorkomen. een mail na inloggen bij magix.com rechts op icoon klikken en dan een amil naar de support sturen, zij kunnen u helpen, dit is Forum waar freaken hun best doen om MAGIX gebruikers die een probleem hebben, zover hun kennis gaat u te helpen

op mijn website http://www.magixvdlbijspijkeren.nl heb ik speciaal voor cursisten die een cursus met vdl 2013 hebben gevolgt een opfris site gemaakt, het probleem ligt niet aan het MAGIX product, maar vermoedelijk bij Uw Pc en Uw kennisWat betreft Uw vraag over het laatste nieuwe pakket ,er is voor een speciale prijs een nieuw pakket te koop speciaal voor geregistreerde MAGIX gebruikers voor € 79,99 ipv € 300,00

gr

Michael

hoornist schreef op 22.09.2015 om 16:54 uur

Beste mi-bo,

Mijn bedoeling is, dat ik een werkend programma krijg. Ik heb niet de bedoeling gehad iemand te passeren. Toen de problemen zich voordeden heb ik tegelijkertijd een e-mail verstuurd naar magix.info en bijspijkeren, in de hoop ergens een goed advies vandaan te krijgen. De vriendelijke adviezen (ik weet nu niet meer van wie en wat de sites met elkaar te maken hebben) heb ik opgevolgd zonder resultaat. Bovendien bleek dat mijn e-mails niet geheel gelezen waren, waardoor ik een antwoord kreeg op een probleem dat zich al eerder voor had gedaan dan het volgende probleem. (na de paarse monitor had ik zonder resultaat "herstel" geprobeerd en daar ging de vraag over).

Mijn computer voldoet ruim aan alle eisen ( eigenschappen al eerder vermeld) en functionneert uitstekend. Wat mijn kennis betreft doe ik niet anders dan gemonteerde filmfragmenten opslaan. Mijn kennis schiet inderdaad te kort als die film door opslaan verdwijnt.

Naar uw advies zal ik nu eerst proberen een nieuwe licentie aan te vragen. Daarbij zal ik uw opfriscursus gaan bestuderen, want ik weet nog niet alles van VdL...

Bedankt voor het antwoord. Vriendelijke groet, Peter Hoekmeijer. 

P.S. Wat behelst het laatste nieuwe pakket t.o.v. VdL 2013?

Voormalige gebruiker schreef op 22.09.2015 om 21:12 uur

Hallo Peter,

Wanneer u een werkende VDL 2013 wil hebben, moet u eerst eens luisteren wat andere Magix gebruikers u aanreiken. zie de navolgende links:

http://www.magix.info/nl/film-opslaan-crashen.knowledge.1142794.html

http://www.magix.info/nl/herstel-blijft-uit.knowledge.1142914.html

Uw conclusie: Magix VdL 2013 heeft bij mij nooit goed gewerkt en blijft niet goed werken, dat betwijfel ik. Nadat u een herstel van VDL 2013 heeft uitgevoerd, startte het VDL goed op. Het paarse preview scherm was eenvoudig te verhelpen. Zie mijn antwood van d.d. 18-09-2015 21:323uur.

Uw computer voldoet mogelijk ruimschoots aan alle eisen, maar dat wil nog niet zeggen dat Windows 7 goed geïnstalleerd is. De foutmelding 1603 is geen Magix foutmelding maar een Windows. Dat er, zoals u zegt, wrakhout over blijft, ligt aan uw zelf.

Op het antwoord aan Mi-Bo kan ik kort zijn.

Uw eerste probleem was:

Telkens als mijn film opsla en vervolgens VdL uitzet blijven de monitor en de mediapool zichtbaar. De tijdlijnen zijn verdwenen en VdL zit muurvast en is alleen geforceerd uit te zetten. Het resultaat is dat de complete film totaal verdwenen is. 

U heeft toen een herstel gedaan. Het programma starten toen goed op. Alleen met een paars prewiewscherm. Oplossing was simpel.

Een nieuwe licentie lost uw probleem evenmin op. Als u het VDL programma steeds op de zelfde computer installeert , verloop u licentie niet na 3x installeren. Dit geld alleen, als er hardware veranderingen hebben plaats gevonden. Wat ik betwijfeld.

Mijn advies: Zoek in uw omgeving iemand op die verstand heeft van computers. 

Succes,

Rob

hoornist schreef op 22.09.2015 om 21:53 uur

Dag Robvroe,

Dat was het dan: zoekt u het maar uit. De paarse monitor verdween door uw advies, maar... opslaan bleef crashen.

Ik heb ruim 10 jaar (bijna) zonder problemen met Pinnacle 8 en 12 (Windows XP) gewerkt, dus helemaal onervaren ben ik ook niet.

Ondertussen heb ik (misschien tegen beter weten in, want het blijft Winows 7)) Magix VdL 2016 gekocht. Dat maar eens proberen, omdat ik nu (tot op zekere hoogte) aan Magix gewend ben. Mischien schrijven we elkaar nog eens. Ik heb op mijn Windows 7 voor Magix gekozen, omdat clubgenoten ( die mij ook niet konden helpen met mijn probleem) dat een stabieler programma vonden dan Pinnacle 16. Ik hoop dat ik geen spijt krijg.

P.S. Is het verstandig Windows 10 te installeren?

Voormalige gebruiker schreef op 22.09.2015 om 22:07 uur

Hallo Peter,

Voordat je overstapt naar Windows 10, zou ik eerst een schone installatie windows 7 doen en als het goed werkt, dan pas Windows 10 installeren. In het verleden heb ik ook een probleem gehad met Magix VDL 2014 die ik niet op kon lossen. Heb toen op advies van mijn ICT man, Windows 7 opnieuw geinstalleerd. Het probleem was toen opgelost.

Succes,

Rob

hoornist schreef op 22.09.2015 om 22:50 uur

Bedankt Rob. Ik ga proberen een schone Windows 7 te installeren.

Voormalige gebruiker schreef op 22.09.2015 om 23:04 uur

Hallo Peter,

Laat het mij weten of het gelukt is.

Veel succes,

Rob