opnieuw installeren magix videodeluxe 2013 Premium lukt niet

JoHo57 schreef op 21.02.2024 om 13:53 uur

Mijn vorige laptop is gecrasht. Nu een nieuw laptop gekocht en wil Magix videodeluxe 2013 Premium weer opnieuw installeren.
Bij​​ mijn vorige laptop werd de installatie nog via CD gedaan. Nu is er geen CD/DVD Drive meer. Via Magix wel de installatieprogramma gevonden, maar na ingeven serienummer en download kan vervolgens alleen de Taal worden ingesteld en blijft progress installatie op 0% staan.
Hoe krijg ik alsnog het programma weer geïnstalleerd op de nieuwe laptop ?

 

Reacties

Bol schreef op 21.02.2024 om 15:19 uur

@JoHo57

Hallo Jo,

Het klopt, als u het tenminste hebt over VDL2013 premium. Magix programma's met een P2-serienummer zijn niet meer de Magix Servers te downloaden, installeren en te actualiseren.

Maar.....wat u wel zou kunnen doen is, om via een andere computer met CD/DVD drive van uw installatie VDL2013 CD schijf een ISO bestand te maken en daarmee VDL2013 te installeren.

Doe het volgende:

  • Download het programmaatje van de The Official AnyBurn Website.
  • Leg de installatie CD in de lade
  • Start AnyBurn
  • Klik op Image van schijf maken
  • Er wordt nu een ISO bestand aangemaakt.
  • Kopieer dit bestand naar uw nieuwe laptop
  • Opent Vdx2013Prem.iso via Windowsverkenner
  • Klik op start en installeer VDL2013
  • Klik na installeren met de rechtermuisknop op de virtuele DVD station en klik op uitwerpen

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 21.02.2024, 15:54, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JoHo57 schreef op 22.02.2024 om 09:57 uur

Rob, HELD !, superbedankt voor je info. Dit werkt !
Misschien dat je ook een antwoord hebt op het volgende: Ik had op mijn oude laptop Projecten staan, de files daarvan zullen verdeeld geweest zijn over de C en D schijf (denk ik)
Welke files uit welke submappen (naast de videoclips e.d.) vormen samen een project ?, als ik nl op een project klikt geeft VDL ook niet aan wat hij precies mist op de film weer terug te halen

Cecile-B schreef op 22.02.2024 om 10:28 uur

Dat had ik moeten weten Ik had dezelfde problemen met video deluxe 2019. Ik heb toen maar video deluxe 2024 plus aangeschaft waar ik wel heel erg blij mee ben. Je kunt nu ook routekaarten maken Dat kon ik voorheen niet en dat is erg leuk. Er zijn ook een paar dingen veranderd bijvoorbeeld de beeldstabilisatie gaat supersnel en erg goed en het verplaatsen van scenes met geluid of zonder geluid gaat ook veel sneller en preciezer. Handige sneltoetsen 6 en 7 enz. Na een week wat uitproberen voelt alles nu weer vertrouwd aan. Veel succes verder en wie weet iets voor je in de toekomst. Ik vond het altijd moeilijk in te schatten of een update versie veel toevoegd maar dat doet het zeker. Ik heb trouwens geen aandelen bij Magix hoor. Ook de ondersteuning via het forum is heel fijn. Maar die ervaring heb jij nu zeker.

Bol schreef op 22.02.2024 om 12:58 uur

@JoHo57

Hallo Jo,

Het doet mij deugd om te lezen, dat de gegeven oplossing bij u ook werkt. Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Misschien is dit een oplossing op uw vraag betrekking hebbende op uw oude MVP projecten die stonden op uw oude laptop. Om te beginnen bestaat een MVP project bestand alleen maar uitverwijzingen.

Wat u zou kunnen doen is het volgende:

  • maak een map aan op uw nieuwe laptop bv. vakantie
  • kopieer het MVP bestand daar naar toe
  • kopieer nu alle gebruikte videoclips, foto's, muziek e.d. daarnaar toe
  • wanneer dat is gedaan, start dan het MVP projectbestand op vanuit deze aangemaakte map op uw nieuwe laptop

Het zal een hele klus worden om alles bij elkaar te zoeken, omdat het op twee schijven staat. Ik zou zeggen probeer het uit. Niet geschoten is altijd mis.

Succes,

Rob
forum moderator

PS. de bovenstaande werkwijze pas ik zelf al jaren toe.

Laatst gewijzigd door Bol op 22.02.2024, 12:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 22.02.2024 om 13:33 uur

Hallo @Cecile-B,

....Dat had ik moeten weten Ik had dezelfde problemen met Video Deluxe 2019...

Met het installatieprogramma, dat te downloaden is vanaf Mijn account / Mijn producten, had u Video Deluxe 2019 alsnog kunnen installeren. Zie: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden? Maar het doet mij deugd om te lezen, dat u zeer content en positief bent over Video Deluxe 2024 en met de ondersteuning van dit forum.

Met vriendelijk groeten,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 22.02.2024, 14:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-