opname van teksten, ingesproken via micro (met behulp van duo capture)

fransbe schreef op 13.09.2017 om 17:20 uur

video de luxe 17 Premium : opname van teksten ingesproken via micro met behulp van duo capture lukt meestal niet meer :meestal helemaal niets, ofwel heel veel ruis, een zeldzame keer krijg ik wel de tekst, maar op een zwak geluidsniveau.

Ik gebruik windows 10

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 13.09.2017 om 18:41 uur

Hallo Frans,

In de historie lees ik dat je nog werkt met VDL 17 uit 2010. Klopt dit nog?

Probeer het eens zonder de duo capture, maar plug microfoon rechtstreeks in op de PC. Wat is dan het resultaat?

Groet,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 16.09.2017 om 11:39 uur

Hallo Frans, gebruik je een microfoon met een goed afgeschermde kabel, en heb je een stereo microfoon in gebruik zet die dan in mono dan ben je de ruis kwijt.
Ook is het als je de opname hebt gemaakt en je selecteerd de clip zodat het audiokanaal ook geselecteerd is ga je naar Audio Cleaning om eventuele ruis weg te werken

mvg Kees

fransbe schreef op 18.09.2017 om 17:58 uur

dag Kees

dank voor je reactie; mijn micro (AKG) heeft tot kort ervoor perfect gewerkt, dus daar zal het wel niet aan liggen en die ruis is te groot, die kan ik niet wegkrijgen met Audio Cleaning; bovendien neemt hij vaak helemaal niets op, dus ligt het probleem ergens anders.

Toch van harte bedankt,

vriendelijke groeten,

Frans

fransbe schreef op 18.09.2017 om 18:12 uur

dag Rob, blijkbaar heb je mijn reactie niet ontvangen (mijn eerste keer op het vernieuwde forum); rechtstreeks zonder duo capture - volgende melding : het waveforumapparaat 'Microsoft - gebruikstoewijzing' kan dit formaat niet opnemen, reden : a device ID has been used that is out of range for your system. Dus geen resultaat.

dank,

Frans

Voormalige gebruiker schreef op 19.09.2017 om 16:30 uur

Hallo Frans,

Zoals ik nu kan beoordelen ligt het niet aan je randapparatuur (Microfoon of Roland UA-22 Duo-Capture EX). Kan het zijn dat je niet de juiste audio-stuurprogramma gebruikt.

Ik heb zelf geen VDL 17 uit 2010 meer. Maar ik kan aan de hand van VDL 2016 je misschien op weg helpen.

Druk op de Rode opname knop, je kan hier dan het audio-stuurprogramma instellen. 

Klik op het luidsprekertje rechtsonder

Klik op opname apparaten

Succes,

Rob

fransbe schreef op 27.09.2017 om 17:39 uur

mededeling betreft micro-opname via duo capture

Het probleem is niet echt opgelost, maar ik kan wel alles inspreken (met duo capture) via een kleine omweg : opnemen buiten Magix en daarna de ingesproken teksten gewoon in mijn project slepen. Het werkt perfect. Mijn project is nu afgewerkt.

Dank aan iedereen die me heeft willen helpen, speciaal aan Robvroe !